လက္ရွိဘဝ လူ႔ေလာကထဲသို႔ ေမြးေန႔မ်ားစြာ
ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရာ ခရစ္ႏွစ္ ၂၁-၀၉-၂၀၁၄
(တနဂၤေႏြေန႔)သည္ စာေရးသူ၏ လက္ရွိဘဝ လူ႔ေလာကထဲသို႔ ခ်င္းနင္း ဝင္ေရာက္လာသည့္ အသက္
၄၁ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ သကၠရာဇ္အားျဖင့္ ၁၃၃၅၊ခု ေတာ္သလင္းလျပည့္ေက်ာ္
(၁၀)ရက္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေမြးေန႔ေရာက္တိုင္း ငါတစ္ႏွစ္ပို၍
အသက္ၾကီးလာျပီ၊ စြမ္းအားရွိသမွ် ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ ျပဳပါဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို
သတိေပးသလို ျဖစ္ေနမိပါသည္။ စာေရးသူသည္ FaceBook သံုးသျဖင့္ မိမိေမြးေန႔ ရက္ကို
အတိအက် ပရိုဖိုင္းမွာ ျဖည့္ထားေသာေၾကာင့္ မိမိႏွင့္ Face Book မွာ Friend
လုပ္ထားၾကသူ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားက Happy Birthday ဟု စာေရးသားလ်က္ ေမြးေန႔ဆုေတာင္း
ေမတၱာပို႔သၾကသည္။ ကမၻာ့တလႊားက မိတ္ေဆြမ်ားက ေမြးေန႔အမွတ္တရ ႏွဳတ္ဆက္ၾကသည္။
အထူးသျဖင့္ ေမြးေန႔အမွတ္တရ ႏွဳတ္ဆက္ၾကသူမ်ားထဲတြင္ အင္ဒိုနီးရွား၊ မေလးရွား၊
ဗီယက္နမ္၊ စကၤာပူ၊ အေမရိကႏွင့္ ျမန္မာျပည္က ေဖ့စ္ဘုတ္မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ခရစ္ယာန္ မိတ္ေဆြမ်ားပင္ ေမြးေန႔မွာ ေဖ့ဘုတ္က မိတ္ဆက္သည့္သူမ်ားလည္း
ပါရွိသည္။ ေဖ့စ္ဘုတ္မွ မိတ္ဆက္သူတို႔တြင္ အမ်ားစုသည္ မိမိႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်
ရင္းႏွီးေနသည့္ မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အျပင္မွာ
တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မေတြ႔ဖူးပါ။ ေဖ့ဘုတ္တြင္ အထိုက္အေလွ်ာက္ ခင္မင္ရင္းႏွီးေနသည့္
အဒိ႒သဟာယ-မျမင္ဖူး မေတြ႔ဘူးေသးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုမိတ္ေဆြတို႔က
ေဖ့ဘုတ္ သို႔မဟုတ္ ဗိုက္ပါတို႔ကေန ေမြးေန႔ကဒ္ေတြ ပို႔ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမြးေန႔ဆုေတာင္းစာေတြပို႔ၾကသည္။
ထိုသူမ်ားကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါသည္။
Never hold your head high with pride or ego.
Only when he bows his head down.
“ေခါင္းကို ေမာ့ထားျပီး မာနမၾကီးနဲ႔၊ ဒါမွမဟုတ္
အတၱေတြနဲ႔ မေနနဲ႔၊ ေရႊတံဆိပ္ဆုရွင္ေတာင္ သူဒီဆုကို ယူဖို႔ ေခါင္းငံု႔ဦးညြတ္ရ
ပါေသးတယ္”တဲ့။ ဤစာေလးကို ဖတ္ဖူးလိုက္သည္။ အလြန္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသည့္
စာပိုဒ္ေလးပင္ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူက အားလံုးကို ေရွးဦးစြာ ဂါရတရားျဖင့္
ဦးညြတ္လိုက္ပါသည္။ စာပိုဒ္ေလးရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္က အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိနိုင္ေသာ္လည္း ေပးသူက ျမင့္သည္၊ လက္ခံ ရယူသူက နိမ့္သည့္ သေဘာတရားေလးပင္
ျဖစ္သည္။ စာေရးသူ၏ ႏွစ္ေလးျပည့္ ေမြးေန႔တုန္းကလည္း ေပးသူျမင့္ ယူသူနိမ့္ (အေတြးပံုရိပ္)ဟု
ေခါင္းစဥ္တပ္လ်က္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးျဖစ္သည္။ အိႏၵိယျပည္ၾကီး၌ ျဗဟၼဏမည္ေသာ
ဇာတ္ျမင့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သုဒၵေခၚသည့္ ဇာတ္နိမ့္ပုဂၢိဳလ္ အခ်ိဳ႕တို႔ အျပန္အလွန္
စကားအေခ်အတင္ ေျပာၾကသည့္အခါ သံုးစြဲရာက ျမစ္ဖ်ားခံလာသည့္ စကားျဖစ္သည္။
အလွဴေပးလက္ႏွင့္ လက္ခံတဲ့လက္ မည္သူ႔လက္က အေပၚေရာက္ပါသနည္းဟူသည့္ ေမးခြန္း၏အေျဖက
ေပးသည့္သူ၏ လက္က အေပၚက ျဖစ္ေပသည္တဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ိတစ္ေတြ အထက္တန္းက် အဆင့္ျမင့္ခ်င္လွ်င္
တတ္နိုင္သမွ် ေပးကမ္းသင့္ေၾကာင္း အထူးေျပာစရာ မလိုေပ။
မည္သူမွ အျမဲတန္း မာနအတၱတို႔ျဖင့္ ေမာ့မထားနိုင္ၾက။
အနည္းဆံုးေတာ့ တစ္ေျဖးေျဖး ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္ေသြးမ်ားကေတာ့ အသက္အရြယ္
ၾကီးရင့္လာတာႏွင့္အျမဲ တန္ဖိုးေလ်ာ့က် လာသည္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ်ာ့က်မွဴ မရွိဘဲ
တိုးတက္ဖို႔ပင္ အေရးၾကီးသည္။ တရားသေဘာႏွင့္ ၾကည့္ပါက မည္မွ်ပင္လွပ အသက္ရွည္ေစကာမူ သက္တမ္း
အဆင္း ပ်ိဳမ်စ္လွပျခင္းတို႔သည္ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ေလ်ာ့ၾကလာသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။
ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္နိပါတ္
ဥဒယဘဒၵဇာတ္လာ အျဖစ္ပ်က္ေလးက ေမြးေန႔ရွင္တို္င္းအား သတိေပးသလို ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခါက ကာသိတိုင္းဘုရင္မင္း၏
အဂၢမေဟသီ မိဖုရားေခါင္းၾကီး
ဝမ္းၾကာတိုက္မွ ဘုရားေလာင္း “ဥဒယဘဒၵ”မင္းသားေလးဖြားျမင္လာသည္။ မေရွးမေႏွာင္းပင္ တျခားေသာ
မိဖုရားငယ္ တစ္ဦးမွလည္း သမီးကေလးတစ္ေယာက္ ဖြားျမင္ျပန္သည္။” ဥဒယဘဒၵ”ဟုပင္ ႏွစ္ေယာက္လံုးကို
နာမည္ေပးထားသည္။ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္အား ထိမ္းျမား၍ ထီးနန္းအပ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ျဗဟၼာ့ျပည္မွ ဆင္းသက္လာေသာေၾကာင့္ ေမာင္ႏွမအရင္းသဖြယ္
ေနထိုင္ကာ ကိုယ္က်င့္သီလကို ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကသည္။ ဥဒယဘဒၵမင္းသားက ေရွးဦးစြာ ကံေတာ္ကုန္၍
တာဝတႎသာ နတ္ျပည္၌ သိၾကားမင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဥဒယဘဒၵ မင္းသမီးေလးသည္ တပင္တိုင္မင္းသမီး အျဖစ္ျဖင့္
ဆက္လက္ျပီး ကာသိတိုင္းျပည္ၾကီးကို အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့သည္။ အမ်ားျပည္သူ၏ အျမင္မွာ မင္းသမီးသည္
အလြန္တရာ ေခ်ာေမာလွပသျဖင့္ မင္းညီမင္းသား တစ္ပါးပါးျဖင့္ ဆက္လက္ အိမ္ေထာင္ျပဳသင့္သည္ဟု
ထင္ျမင္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ မင္းသမီးေလးသည္ ဥဒယဘဒၵမင္းသား အေပၚ သစၥာရွိသျဖင့္ အျခားေသာ
မင္းတပါးျဖင့္ အိမ္ေထာင္မျပဳေတာ့ေပ။
တစ္ေန႔ေသာအခါ
သိၾကားမင္းသည္ သူ႔အေပၚထားရွိသည့္ မင္းသမီးေလး၏ ေမတၱာသစၥာႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကို အကဲစမ္းလိုသျဖင့္
ဘံု(၇)ဆင့္ ေရႊနန္းျပသာဒ္ထက္၌ စံေနေသာ ဥဒယဘဒၵ မင္းသမီးထံ ေရႊလင္ပန္းျဖင့္ ေရႊေတြအျပည့္ထည့္ကာ လက္ေဆာင္ေပးျပီး ခ်စ္ေရးဆိုၾကည့္သည္။
“ကၽြန္မခင္မြန္း ဥဒယဘဒၵအေပၚမွာသာလွ်င္ ေမတၱာသစၥာ အျပည့္ရွိသည္။ မည္သူႏွင့္မွ် ကိုယ္က်င့္မေဖာက္ဖ်က္လို။
ဥဒယဘဒၵမင္းသားမွ အျခားသူတို႔သည္ ဖြဲ၊ ဆန္ကြဲပမာ သေဘာထားပါသည္”ဟု မင္းသမီးေလးက သိၾကားမင္းအား
ေျပာလိုက္သည္။ သိၾကားမင္းက လက္မေလ်ာ့ေသး။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာလည္း ေငြလင္ပန္းျဖင့္ ေငြအျပည့္ထည့္ကာ
ေငြျဖင့္မွ်ားလ်က္ အခ်စ္ေရး သြားဆိုျပန္သည္။ မင္းသမီးက ထိုအၾကိမ္မွာလည္း လက္မခံခဲ့ေပ။
တတိယေန႔တြင္ ေၾကးလင္ပန္းျဖင့္ ေၾကးအျပည့္ထည့္ကာ ခ်စ္ေရးလာဆိုေသာ လုလင္ေယာင္ ေဆာင္ထားသည့္
သိၾကားမင္းကို အမ်ိဳးမီးဂုဏ္သိကၡာ ထိပါးသည္ဟု ယူဆသျဖင့္ မင္းသမီးက ေထ့ေတ့ေတ့ ေငါ့ေတာ့ေတာ့
ေျပာလိုက္ေလသည္။ ဒီမယ္ရွင့္…၊ ခ်စ္ေရးဆိုျပီး ပိုးေၾကး ပန္းေၾကးေပးတယ္ဆိုတာ တစ္ၾကိမ္ထက္
ေနာက္တစ္ၾကိမ္က ပိုေပးရစျမဲမဟုတ္လား၊ ရွင္က ေလာကက်င့္ဝတ္ကို မသိေလေရာ့သလား၊ မိန္းကေလး
ဂုဏ္သိကၡာကို တမင္သက္သက္ အရြဲ႕တိုက္ကာ ႏွိမ့္ခ်ေလေရာ့သလား စသည္ျဖင့္ မင္းသမီးက မခံခ်ိ မခံခ်င္ ေျပာလိုက္ေလသည္။
သိၾကားမင္း
ေျပာသည့္စကားေလးမ်ားက မွတ္သားစရာ ေကာင္းပါသည္။ သိၾကားမင္းက အမ်ိဳးသမီး ဂုဏ္သိကၡာက်ေစလို၍
ေျပာျခင္းမဟုတ္၊ သဘာဝဓမၼႏွင့္ ယွဥ္ျပီး အမွန္တရားကို သံုးသပ္တတ္ဖို႔၊ လက္ခံတတ္ဖို႔၊
တရားသံေဝဂရဖို႔ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ သိၾကားမင္း ေျပာျပသည္မွာ”ဟုတ္ပါတယ္ ခ်စ္ႏွမ၊ ခ်စ္ႏွမရဲ႕
သက္တမ္း၊ ရူပါအလွအပတို႔ဟာ တရိပ္ရိပ္နဲ႕ တိုးလာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ေဆာင္ကလည္း တိုးေပးရမွာေပါ့၊
အခုေတာ့ စကၠန္႔တိုင္း မိနစ္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္းမွာ
ခ်စ္ႏွမရဲ႕ အသက္အရြယ္ ရူပါအလွတရားတို႔က ေလ်ာ့ေလ်ာ့ပင္ လာၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္ေရး လက္ေဆာင္ကလည္း
တေျဖးေျဖး ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အလိုအပ္ဆံုးကေတာ့ မအိုခင္ မနာခင္ မေသခင္
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ တြင္တြင္ ျပဳဖို႔ပါ၊ ကုသိုလ္မည္သည္ ေလ်ာ့သြားတယ္မရွိ၊ တိုး၍ပင္ လာနိုင္ပါတယ္၊
စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္းထားျပီး အခ်ိန္မီ ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္”ဟု သိၾကားမင္းက
သတိေပးစကား ေျပာျပေလသည္။
သိၾကားမင္း၏
သံေဝဂစကား ၾကားရသျဖင့္ သေဘာထားၾကီးေသာ မင္းသမီးေလးသည္ အမ်ိဳးသမီးဂုဏ္သိကၡာ တမင္သက္သက္
ခ်ိဳးႏွိမ္သည္ဟု မျမင္ေတာ့ဘဲ မည္မွ်ပင္ လွပေစကာမူ ထိုအလွတရားသည္ တစ္ေန႔ေတာ့ ယိုယြင္းလာေပမည္၊
အိုမင္းလာေပမည္၊ မည္မွ်ပင္ ေလာကီဂုဏ္ထူးမ်ား ပိုင္ဆိုင္ကာမူ တစ္ေန႔ေန႔မွာေတာ့ စြန္႔လႊတ္ရေပမည္၊
မာန္မာန အတၱမထားဘဲ ဦးေခါင္းညြတ္သင့္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး သိနားလည္သျဖင့္ ဥဒယဘဒၵ
မင္းသမီးေလးသည္ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို စြန္႔ကာ မင္းဥယ်ာဥ္သို႔ထြက္ျပီး ဖန္းရည္ဆင္ျမင္း
ဝတ္သကၤန္းျဖင့္ ရေသ့ေယာဂီ ရဟန္းမေလးဘဝျဖင့္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး တရားဓမၼမ်ား က်င့္သံုး
အားထုတ္ခဲ့ေလသည္။ လူ႔သက္တမ္းကုန္ စုေတေသာအခါ မင္းသမီးေလးသည္ သိၾကားမင္းထံ မိဖုရားေခါင္ၾကီး
ျဖစ္ေလသည္။
သိၾကားမင္းေျပာသည့္အတို္င္း
စကၠန္႔တို္င္း မိနစ္တိုင္းမွာ ရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔က တိုး၍မပ်ိဳ အိုသာ အိုခဲ့ေလသည္။ အခ်ိန္ရွိခိုက္
မအိုမနာမေသခင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ ျပဳဖို႔၊ အတၱမာနမထား သူေတာ္ေကာင္းတရား တတ္နိုင္သမွ်
ပြားမ်ားဖို႔ပင္ အထူးအေရးၾကီးပါသည္။ ေျမပထဗ်ာေပၚသို႔ ေခါင္းငူျပဴထြက္လာေသာ မွိဳပြင့္ေလးသည္
မိမိ၏ ဦးထိပ္ျဖင့္ ေျမမွံဳေျမလႊာကို သိုင္းျခံဳလ်က္ တပါတည္း သယ္ေဆာင္လာသကဲ့သို႔ ေမြးဖြားလာေသာ
သတၱဝါအားလံုးသည္ အိုေန႔၊ ေသေန႔ကို လက္ခံမယူခ်င္ေစကာမူ ေမြးေန႔ကို ေထြးပိုက္လာခဲ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္
စင္စစ္ ေသျခင္းတရားကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ တပါတည္းသယ္ေဆာင္ လာခဲ့ၾကသည္။ ေမြးေန႔ရွင္အားလံုး
တစ္ေန႔ေတာ့ ေသျခင္းတရားကို မာန္မာနခ် ဦးညြတ္ၾကေပမည္။ ေသျခင္းတရားကို ဦးမညြတ္ခင္၊
မေသခင္က မာန္မာနခ် ေလးစားထိုက္သူကို ရိုေသ ဦးညြတ္တတ္လွ်င္ ေလာကၾကီးပိုမို သာယာစိုေျပသည္။
မာနအရင္းခံ
ပုထုဇဥ္တို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အရာရာကို ဦးညြတ္ဖို႔ ဝန္ေလးေနေပလိမ့္မည္။
တစ္ခါက
ျမတ္ဗုဒၶသည္ သက္ေတာ္အားျဖင့္ (၄၇) ႏွစ္ ဝါေတာ္အားျဖင့္ (၁၂) ဝါ ေလာက္တြင္ ေဝရဥၨာျပည္တြင္
ဝါဆိုဝါကပ္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အသက္ (၈၀) အရြယ္ရွိ ေဝရဥၨပုဏၰားၾကီးႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ဖူးသည္။
ပုဏၰားၾကီးက သူ႔ေအာက္အသက္အရြယ္ အလြန္ငယ္သျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶက သူ႔ကို ဂါရဝျပဳ အရိုေသေပးကာ
ဦးႏွိမ္ခ်ကာ ၾကိဳဆိုေပလိမ့္မည္ဟု ယူဆထားသည္။ သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ႏွင့္ တျခားဆီ ျဖစ္ေသာအခါ
ျမတ္ဗုဒၶကို ေလာကဝတ္ နားမလည္သူ၊ မာနၾကီးသူ၊ ရိုင္းစိုင္းလြန္းလွသူဟု ပုဏၰားၾကီးက ျမင္ေလသည္။
ပုဏၰားၾကီးက သူ႔အထင္ျမင္ကို အတည္ျပဳ ေျပာၾကားေလသည္။ “အို ရဟန္းေဂါတမ၊ ယခင္က ကၽြနု္ပ္ၾကားဖူးခဲ့သည္မွာ
ေဂါတမသည္ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္ၾကီးသူေတြကို ဦးညြတ္အရိုအေသ ေပးရေကာင္းမွန္းမသိဟု အမ်ားတကာ
ကဲ့ရဲ႕စကား ေျပာၾကားေနသည္ကို ယခုေတာ့ ကၽြန္ုပ္ကိုယ္တိုင္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္သြားရသျဖင့္
ယံုၾကည္ပါသည္၊ အို… ရဟန္းေဂါတမ သင္၏ အျပဳအမူသည္ သင္လို နာမည္ၾကီးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ လံုးဝမသင့္ေလွ်ာ္ပါေပ”ဟု
သေဘာမက်သည့္ ေလသံျဖင့္ ေျပာေလသည္။
ျမတ္ဗုဒၶက
ပုဏၰားၾကီးအား သဘာဝ အျဖစ္မွန္တရားကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပေလသည္။ “အို ပုဏၰားၾကီး ဤေလာကတြင္
ငါဘုရားက ရွိခိုး ဦးညြတ္ရမည့္သူ မရွိလို႔သာ ဦးမညြတ္ျခင္း ျဖစ္သည္၊ ဦးညြတ္သင့္သည့္အရာကို
ဦးညြတ္မည္၊ ( ျမတ္ဗုဒၶက ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့သည့္ ဓမၼကိုေတာ့ ဦးညြတ္သည္)၊
အကယ္၍ ငါဘုရားက သံုးဆယ့္တစ္ဘံုရွိ သတၱဝါ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ဦးခ် ဦးညြတ္လိုက္မည္ဆိုပါက
ငါဘုရား၏ ဦးညြတ္မွဳကို ခံယူေသာ ထုိသူ၏ ဦးေခါင္းသည္ ေတာက္ေလာင္ ျပတ္ေၾကြ ေျမ၌ ဖရိုဖရဲ
က်ေလရာ၏”ဟု ျမတ္ဗုဒၶက ပုဏၰားၾကီးအား ၾကက္ဥပမာျဖင့္ ထပ္မံရွင္းျပသည္။ ၾကက္မၾကီးတစ္ေကာင္
ၾကက္ဥမ်ားစြာ ဥထားသည္ ဆိုပါေတာ့။ ထိုၾကက္ဥေတြထဲမွ ေရွးဦးစြာ ဦးခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ ျပင္ပကမၻာသို႔
ထြက္လာေသာ ၾကက္ကေလးကို အၾကီးဟုဆိုရမည္ေလာ၊ အငယ္ဟု ဆိုရမည္ေလာ့၊ သင္ ေျဖပါဟု ျမတ္ဗုဒၶက
ေမးေတာ္မူသည္။ အို…ေဂါတမ၊ ထိုၾကက္ကေလးသည္ ေရွးဦးစြာ ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ ထြက္လာေသာေၾကာင့္
အၾကီးဟုပင္ ဆိုရေပမည္။
“အို
ပုဏၰားၾကီး၊ မွန္ေပ၏။ ဤဥပမာလိုပင္ အဝိဇၨာဥခြံထဲ၌ ျဖစ္လာၾကကုန္ေသာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုးသားတို႔တြင္
ငါဘုရားသည္ အဝိဇၨာဥခြံကို ေရွးဦးစြာ ေဖာက္ခြဲ၍ အလင္းေရာင္ သမၼာသေမၺာဓိမဂ္ဥာဏ္ကို ယခုအခါ
ပထမဦးဆံုး ပိုင္ဆိုင္သည့္ သူျဖစ္ရကား ေလာကတြင္ အၾကီးဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္ေပ၏”ဟု
ျမတ္ဗုဒၶက ပုဏၰားၾကီးကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပေတာ္မူခဲ့၏။
မွတ္သားစရာ
ေကာင္းသည္မွာ ပါဠိစာေပတြင္ ၾကက္ငွက္တို႔ကို ဒိဇဟု
သံုးစြဲသလို လူသားမ်ားကိုလည္း ဒိဇ
ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ သံုးစြဲေလသည္။ ဒိဇဆိုသည္မွာ
ႏွစ္ၾကိမ္ ႏွစ္ခါ ေမြးဖြား ျဖစ္ထြန္းလာေသာ သတၱဝါမ်ားဟု ဆိုလိုပါသည္။ အနည္းငယ္ ရွင္းရလွ်င္
ၾကက္ကေလး တစ္ေကာင္ ျဖစ္လာဖို႔ ေရွးဦးစြာ မိခင္ၾကက္မၾကီး၏ ဝမ္းဗိုက္တြင္ ဥအျဖစ္ တစ္ၾကိမ္
ယူရ(ေမြးဖြားရ)၏။ ထို႔ေနာက္ မိခင္ၾကက္မၾကီး၏ ေကာင္းစြာ ဝပ္၍ အေႏြးဓာတ္၊ အေငြ႔ဓာတ္ေပးရာမွ
အစိုအေစး သုက္ေသြးမ်ား ခန္းေျခာက္သြားကာ တေျဖးေျဖး မ်က္စိ နား၊ ႏွာ၊ ေျခသဲ၊ ႏွဳတ္သီး
ေတာင္ပံစေသာ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္ပိုင္းမ်ား ျဖစ္လာကာ မိခင္ၾကက္မၾကီး၏ အေစာင့္အေရွာက္ကို
ရယူလ်က္ မိမိ၏ အစြမ္းအစမ်ားျဖင့္ ေျခသည္း ႏွဳတ္သီးမ်ားျဖင့္ ရုန္းကန္ကာ ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ေမြးဖြားလာရ၏။ ထိုအတူ လူသားတို႔သည္ ၾကက္ငွက္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ႏွစ္ၾကိမ္ေမြးဖြားမွ
လူလားေျမာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔ကို ဒိဇ ဟု ေခၚရ၏။ “ဥေရန ဝသိတြာ မုေခ ဇာေတာ”
ႏွလံုးသားႏွင့္ သေႏၶတည္ျပီး အာခံတြင္းမွာ ေမြးဖြားေပးရသည္။ “ဘုန္းရွင္ကံရွင္ ကေလးမ်ားသည္
အာခံတြင္းမွ ေမြးဖြားလာပါေပတယ္”ဟု ေရွးသူၾကီးသူမမ်ားက မၾကာခဏ ခ်ီးမြမ္းစကား ဆိုၾကသည္မွာ
ယင္းအခ်က္ကို ရည္ရြယ္၍ ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ေပမည္။
တန္ဘိုးရွိသည့္
ဒိဇ ေခၚ ႏွစ္ၾကိမ္ေမြးဖြား လူသားမ်ား ျဖစ္လာရန္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အဆံုးအမ လမ္းညႊန္မွဳမ်ားကို
နာခံလ်က္ မိမိကိုယ္ကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အေႏြးဓာတ္ အေငြ႔ဓာတ္မ်ားျဖင့္ မၾကာမၾကာ ထံုမႊမ္းေပးရမည္
ျဖစ္၏။ မိမိကိုယ္ကို မၾကာမၾကာ တရားဓမၼ အဆိုအဆံုးအမမ်ား အေႏြးဓာတ္ထံုမႊမ္းလာေသာအခါ ကိေလသာအစိုအေစး
တေျဖးေျဖး ခန္းနိုင္သမွ်ခန္းေျခာက္၊ နည္းနိုင္သမွ် နည္းလာကာ အဝိဇၨာျမဴတိမ္မ်ား ပါးပါးလာျပီး
တေျဖးေျဖး ဝိဇၨာမ်က္လံုး အသိဥာဏ္ အလင္းေရာင္မ်ား ဥခြံမွ ေဖာက္ထြက္လာသည့္ ၾကက္ငယ္ပမာ
ထြက္ေပၚလာနိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းအက်ိဳး မဆင္ျခင္ဘဲ ဆင္ကန္းေတာတိုး ျပဳမူ ေျပာဆို ၾကံစည္မွဳမ်ိဳး
အမွားခ်ာခ်ာလည္သည့္ အဝိဇၨာလက္သည္ သံသရာနယ္ပယ္မွ တေျဖးေျဖး လြတ္ေျမာက္ကာ အလင္းေရာင္
ဝိဇၨာနယ္သို႔ ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္လ်က္ တကယ့္ တန္ဘိုးရွိေသာ လူသားမ်ား ျဖစ္လာေပမည္။
ထို႔ေၾကာင့္
မိမိတို႔တစ္ေတြသည္ ပစၥဳပၸန္ အတြက္ ဆင္းရဲကင္းဖို႔ လူအျဖစ္တစ္ၾကိမ္ ေမြးဖြားကာ သံသရာအတြက္
ငရဲကင္းဖို႔ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ အဆံုးအမ ၾသဝါဒမ်ား လက္နာက်င့္သံုးကာ
လူျဖစ္ျခင္းအားျဖင့္ ဒိဇ ေခၚ ႏွစ္ၾကိမ္ေမြးဖြား တန္ဘိုးရွိသည့္ လူသားမ်ိဳး ျဖစ္သင့္သည္။
မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားအတြက္ အက်ိဳးမ်ားဖို႔ ႏွစ္ၾကိမ္ ေမြးဖြားလာေသာသူမ်ား ျဖစ္သင့္သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ေမြးေန႔ရွင္တိုင္းသည္ အျခားေန႔မ်ားမွာ ကုသိုလ္ျဖင့္ ျဖတ္သန္းသင့္သလို
ေမြ႔ေန႔တိုင္း ေမြးေန႔တိုင္းကို ကုသိုလ္ျဖင့္ ျဖတ္သန္းပါက ပိုမို အဓိပၸါယ္ရွိေသာ အေကာင္းဆံုး
ေမြးေန႔ကို ျဖတ္သန္းျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ေမြးေန႔က်င္းပၾကသည့္ ေမြးေန႔ရွင္တိုင္းသည္ တစ္ေန႔ေန႔တြင္
ေမြးေန႔ႏွင့္ ေသေန႔ၾကားဝယ္ ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာမ်ား ေတြ႔ၾကံဳရသလို ဝမ္းနည္းပူေဆြး
ငိုေၾကြး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ပင္ပန္းကာ လူလံုးမလွ အပူလံုးၾကြသည့္ ေန႔ရက္တို႔ကိုလည္း ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္း
ၾကရေပမည္။ ပုထုဇဥ္မ်ားအဖို႔ သတိလက္လြတ္ျပီး အသိဥာဏ္ ေကာင္းေကာင္း မရရွိၾကေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး
ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေလာကဓံဒီေရ အတက္က်မ်ားႏွင့္ သံသရာေထြးပိုက္ကာ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းၾကရေပဦးမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူက ေအာက္ပါ ကဗ်ာေလးကို ေရးသားစပ္ျပီး နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါသည္။
ေထြးပိုက္သံသရာ
၁။ ေမြးလမ္းေသလမ္း၊ ထိုႏွစ္လမ္းျဖင့္၊
ဘယ္လမ္းမျငိ၊ ကင္းလြတ္သည့္သူ၊
မရွိမူဘဲ၊ ၾကံဳလာျမဲတည္း။
၂။ ေသၾကျပန္လွ်င္၊ ေသာကဝင္ၾက၊
ပူပင္ၾကလ်က္၊ သံသာစက္မွာ၊
ပက္လက္ေမွာက္ခံု၊ ဒုကၡစံုဘိ။
၃။ ေမြးလာၾကလွ်င္၊ ဝမ္းသာရႊင္ျပ၊
ဘဝင္-ေဇာဟပ္၊ မေနတတ္ေအာင္၊
ထပ္ထပ္ခ်စ္ေၾကြး၊ ရစ္ေႏွာင္ေထြးဘိ။
၄။ ေၾသာ္… တက္လိုက္ က်လိုက္၊
ေဖာင္းလိုက္၊ ပိန္လိုက္၊
ဒီေရ (ဝမ္း)ဗိုက္လို၊
ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္၊
ေမြးလိုက္ ေသလိုက္၊
ငိုလိုက္ ရယ္လိုက္၊
သံသရာ
ေထြးပိုက္ၾကရမွာပါတကား။
အေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)
(၂၁-၀၉-၂၀၁၄)
သံသရာကၽြတ္တမ္း
ဝင္လိုသူမ်ား၊ လြတ္လမ္း ရွာေတြ႔နိုင္ၾကပါေစ။
ေမြးေန႔မ်ားစြာကို
ကုသိုလ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းနိုင္ၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
ပညာရိပ္သာဆရာေတာ္
(သီတဂူ)
ေဒါက္တာသုတာစာရာလကၤာရ၏
(၄၁) ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရ
No comments:
Post a Comment