
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မသိနားမလည္ကုန္ေသာ လူမိုက္တို႔အား
သံသရာခရီးသည္ ရွည္လွ်ား၏ (ဓမၼပဒ)
(၁)
သန္႔ရွင္းၾကည္လင္စင္ၾကယ္လွေသာ ယမုနာျမစ္ေရသည္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလွ်က္ရွိသည္။ ညိမ့္ညိမ့္ေညာင္းေညာင္းျဖင့္ သာယာေပ်ာ့ေျပာင္းစြာ စီးဆင္းေန၏။ ယမုနာျမစ္ေရတို႔သည္ မျပတ္မစဲ အျမဲ စီးဆင္းေနၾကသကဲ့သို႔ ယမုနာခရီးသည္တို႔သည္လည္း စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖင့္ မရပ္မနား ခရီးသြားေနၾက၏။ ရွည္လွ်ားလွသည့္ သံသရာခရီး၀ယ္ ခႏၶာ၀န္ထုပ္ကို ထမ္းျပီး မေနမနား သြားေနၾကျခင္းျဖစ္၏။
(၂)
ယမုနာျမစ္၏ လက္ယာဖက္ကမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိသည့္ ေကာဆမ္(kosam) ရြာကေလးသို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အလည္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ အလဟာဗာဒ္(Allahabad)ျမိဳ႔၏ အေနာက္ေတာင္ဖက္ ကီလိုမီတာ(၄၀)ခန္႔ အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။ ရြာသူရြာသားအမ်ားစုမွာ ဆင္းရဲၾကျပီး ေတာင္ယာလုပ္ငန္းတို႔ျဖင့္ အသက္ေမြးၾကသည္။ ယခုအခါ ေသးသိမ္သည့္ ရြာငယ္ေလးတစ္ရြာ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အတိတ္သမိုင္းကို တူးေဖာ္ၾကည့္ေသာ္ ေကာသမၺီျမိဳ႔ေတာ္ၾကီး၏ေနရာျဖစ္၏။
ျမိဳ႔ေတာ္ေဟာင္းေနရာသည္ ပတ္လည္ေလးမိုင္ခန္႔ က်ယ္၀န္းျပီး စက္၀ိုင္းပုံသ႑ာန္ တည္ရွိသည္။ ျမိဳ႔ရိုးတံတိုင္းမ်ားကို တူးေဖာ္ျခင္းမျပဳသျဖင့္ ေတာင္ကုန္းေလးမ်ားက ျမိဳ႔ကို ပတ္လည္၀ိုင္းရံထားၾကသည္။ အေသာကမင္းၾကီး စိုက္ထူခဲ့ေသာ ေက်ာက္တိုင္ၾကီးကို မားမားမတ္မတ္ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ျမိဳ႔ေတာ္ေဟာင္းေနရာျဖစ္၍ ေျမတလင္းညီညာေျပျပစ္မႈ မရွိဘဲ တစ္ခ်ဳိ႔ေနရာမ်ားတြင္ မို႔ေမာက္ကာ ေတာင္ကုန္းျပင္ျဖစ္ေနျပီး တစ္ခ်ဳိ႔ေနရာမ်ားမွာ ခ်ိဳမ့္၀ွမ္းၾကီးမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ေကာသမၺီျမိဳ႔သည္ ကႏၲိတိုင္းတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ျပီး ျမိဳ႔ေတာ္ ၾကီး(၆)ျမိဳ႔တြင္ တစ္ျမိဳ႔အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ေကာသလတိုင္းႏွင့္ မာဂဓတိုင္းတို႔မွ ၀င္ေရာက္လာသည့္ လူႏွင့္ကုန္ပစၥည္းမ်ား သိုေလွာင္ရာ ဌာနၾကီးျဖစ္သည္။
သာသနာေတာ္တြင္ သက္ေတာ္(၁၆၀)အသက္ရွည္၍ အနာကင္းျခင္း က်န္းမာျခင္း ႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ ေနရာတြင္ အျမတ္ဆံုး အသာဆံုး ဟု ဧတဒဂ္ရရွိေသာ အရွင္ဗာကုလမေထရ္၊ ပိဋကတ္သံုးပုံေဆာင္ႏိုင္၍ ဗဟုႆုတ ဓမၼကထိက ဧတဒဂ္ရ ခုဇုတၱရာ အမ်ဳိးသမီး၊ ပရႏၲပမင္း၊ ဥေတနမင္းတို႔၏ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္သည္ ေကာသမၺီျမိဳ႔၌ အရွင္ဆႏၷကို အေၾကာင္းျပဳကာ သိကၡာပုဒ္(၆)ပုဒ္၊ အရွင္သာဂတႏွင့္ ရဟန္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳကာ တစ္ပုဒ္စီျဖင့္ စုစုေပါင္း ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္(၈)ပုဒ္တို႔ကို ပညတ္ခဲ့သည္။ ယင္းအျပင္ ရွင္ရာဟုလာကို အေၾကာင္းျပဳကာ သဟေသယ် အႏုပညတ္ႏွင့္ အရွင္ဆႏၷကို အေၾကာင္းျပဳကာ အာပတ္ကို မရႈ႔စား၊မကုစားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ႏွင္ထုတ္ရမည့္ကံတို႔ကိုလည္း ပညတ္ခဲ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဦးစြာ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္းေတာ္ရာကို ၀င္ေရာက္ၾကည္ညိဳၾကသည္။ ဘုရားရွင္ န၀မေျမာက္ ၀ါကပ္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးျဖစ္သည္။ သားသားနားနား ခန္႔ခန္႔ညားညား မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ၾကီးက်ယ္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၏ အပိုင္းအစမ်ားက အထင္ကရ က်န္ရွိေနေသးသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ဖူးေမွ်ာ္ရင္း မွတ္ခဲ့ဘူးသည့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေထာင္ ငါးရာေက်ာ္က ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ပုံရိပ္အခ်ဳိ႔တို႔ကို ျပည္လည္ကာ အမွတ္ရေနမိေလ၏။
ေကာသမၺီျမိဳ႔၌ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္း ကုကၠဳဋာရုံေက်ာင္း ပါ၀ါရိကာရုံေက်ာင္း ဗဒရိကာရုံေက်ာင္း ဟူ၍ ထင္ရွားသည့္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး(၄)ေက်ာင္းရွိခဲ့သည္။ ေက်ာင္းဒါယကာ မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ေဃာသကသူေ႒း ကုကၠဳဋသူေ႒း ပါ၀ါရိကသူေ႒း တို႔သည္ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ျဖစ္ၾကျပီး ဆရာရေသ့တို႔၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံးေတာ္ မူေသာ ဘုရားရွင္ကို သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ကာ ေသာတာပန္တို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသူေ႒း သံုးေယာက္တို႔သည္ ဘုရားရွင္ကို ေကာသမၺီသို႔ ပင့္ဖိတ္ျပီး ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ယင္းေက်ာင္းတို႔၌ အၾကိမ္မ်ားစြာ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ေဃာသိတာရုံ ေက်ာင္းဒါယကာၾကီး ေဃာသက သူေ႒းသည္ ေကာသမၺီျပည္ ျပည့္တန္ဆာမ တစ္ဦး၏ သားျဖစ္သည္ ၊ ေမြးကင္းစ အရြယ္ကပင္ အမႈိက္ပုံ၌ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရသည္။ ေကာသမၺီ သူေ႒းၾကီးတစ္ဦးသည္ “ငါ့အားသမီးေမြးပါက ဒီကေလးႏွင့္ ေပးစားမည္၊ သားေမြးပါက ဒီကေလးကို သတ္ျပစ္မည္”ဟူေသာ စိတ္ကူးျဖင့္ ေကာက္ရသူ၏အထံမွ သူေ႒းဇာတာပါေသာ ကေလးကို အသျပာတစ္ေထာင္ျဖင့္ ၀ယ္ယူခဲ့သည္။ သူေ႒းၾကီး၏ အမ်ိဳးသမီးတြင္ သားေမြးသျဖင့္ ေဃာသကသူေ႒းေလာင္းကေလးကို ခုႏွစ္ၾကိမ္တိတိ သတ္ခိုင္းခဲ့သည္။ ကုသိုလ္ကံၾကီးမားလွသျဖင့္ သတ္၍မရႏိုင္ဘဲ အေမြမ်ားရကာ သူေ႒းျဖစ္လာခဲ့သည္။ မိမိဘ၀မွန္ကို သိရွိနားလည္ေသာအခါ ထိန္႔လန္႔တုန္လႈပ္လွ်က္ ေန႔စဥ္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းခဲ့ျပီး ဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႔ကာ ေက်ာင္းဒါယကာၾကီးျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဤေက်ာင္းေတာ္၌ သန္႔စင္ေရ က်န္ခဲ့မႈကို အေၾကာင္းျပဳကာ ၾကီးမားေသာ သံဃာ့ အဓိကရုဏ္းၾကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္ ေျပာဆိုဆံုးမေသာ္လည္း မနာယူၾကေပ။ ထိုေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သည္ ကြဲျပားေနေသာ သံဃာမ်ားကို စြန္႔ပယ္ကာ ပါလိေလယ်ကေတာ၌ တစ္ပါးတည္း ဒသမေျမာက္ ၀ါကပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘုရားရွင္သည္ ဤေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူလွ်က္ သုတၱန္ေပါင္း (၁၃)သုတ္ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္(၂)ဇာတ္တို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ဤေက်ာင္းေတာ္၌ပင္ အရွင္အာနႏၵာသည္ (၅)သုတ္၊ အရွင္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇသည္ (၁)သုတ္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ သည္(၁)သုတ္၊ အရွင္ေခမကသည္ (၁)သုတ္၊ မေထရ္ျမတ္ေလးပါတို႔သည္ ေဆြးေႏြးဖလွယ္ၾကကာ (၁)သုတ္တို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းတို႔ကား မိမိရွာေဖြမိသမွ် တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ မ်ားစြာ က်န္ရွိႏိုင္ေပသည္။
အရွင္အာနႏၵာသည္ ဤေက်ာင္းေတာ္သို႔ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးခဲ့ျပီး အရွင္ဆႏၷသည္လည္း ဤေက်ာင္းေတာ္၌ အျမဲတေစ သီတင္းသံုးခဲ့ေလသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္၌ သံဃာ၏ ေစခိုင္းမႈေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာသည္ ေနာက္ပါအျခံအရံ ရဟန္းငါးရာတို႔ျဖင့္ ဤေက်ာင္းတိုက္သို႔ ၾကြေရာက္ခဲ့ျပီး အရွင္ဆႏၷကို ျဗဟၼဒဏ္ေပးခဲ့သည္။ ျဗဟၼဒဏ္ဟူသည္ ”အရွင္ဆႏၷသည္ ရဟန္းတို႔ကို ေျပာလိုရာေျပာပေစ၊ ရဟန္းတို႔သည္ မေျပာဆိုထိုက္ မဆံုးမထိုက္“ဟု ျဖစ္သည္။ အရွင္ဆႏၷသည္ ျဗဟၼဒဏ္ကို ရွက္လြန္း၍ မေမ့မေလ်ာ့ အားထုတ္ကာ ရဟႏၲာျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ေက်ာင္းေတာ္ရာကို ဖူးေမွ်ာ္ၾကျပီးေနာက္တြင္ ျမိဳ႔ေတာ္ေဟာင္းေနရာကို သြားေရာက္ ေလ့လာၾကသည္။ အေသာကေက်ာက္တိုင္ၾကီးႏွင့္ ျမိဳ႔ျပ အေဆာက္အဦး အုတ္ခုံရာေနရာတို႔ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ေက်ာက္တိုင္အနီးရွိ အေဆာက္အဦး အုတ္ခုံရာတို႔ကို ကုကၠဳဋာရုံေက်ာင္းေတာ္ရာဟု အခ်ဳိ႔က ယူဆၾကသည္။
ထိုမွတဆင့္ ဥေတနမင္းၾကီး၏ နန္းေတာ္ရာေနရာကို သြားေရာက္ၾကသည္။ ျမစ္ၾကီးငါးစင္းတြင္ တစ္စင္းအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ယမုနာျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ ယမုနာျမစ္ေရသည္ ေအးျမသည္ ၊ ၾကည္လင္သည္၊ သန္႔ရွင္းသည္၊ ဂဂၤါျမစ္ေရထက္ပင္ ပို၍သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ သည္ဟုထင္ရသည္။ နန္းေတာ္ရာအေဆာက္အဦးေဟာင္းႏွစ္ေဆာင္တို႔ကို ေတြ႔ရေပသည္။
ေစာင္းတီး၍ မႏၲန္ရြက္ပါက ဆင္မ်ားကို ေခၚႏိုင္ ႏွင္ႏိုင္ေသာ ဥေတနမင္းၾကီးႏွင့္ သာမာ၀တီ,မာဂ႑ီ,၀ါသုလဒတၱာဟူေသာ မိဘုရားၾကီးသံုးဦးတို႔ စံျမန္းခဲ့ရာ နန္းေတာ္ၾကီးျဖစ္သည္။ သာမာ၀တီသည္ ေမတၱာ၀ိဟာရီ( ေမတၱာျဖင့္ေနေလ့ရွိ) ဧတဒဂ္ရ အမ်ဳိးသၼီးျဖစ္သည္။ ဘဒိၵယျမိဳ႔ ဘဒၵ၀တီ သူေ႒းၾကီး၏ သမီးျဖစ္၍ ေဃာသကသူေ႒းၾကီး၏ ေမြးစားသမီးလည္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မျဖစ္သူ ခုဇုတၱရာထံမွ တဆင့္ ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို နာယူရ၍ ဘုရားရွင္ႏွင့္မေတြ႔မီကပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ခုဇုတၱရာအမ်ဳိးသၼီးမွ သာမာ၀တီႏွင့္ အေျခြအရံတို႔အား ေဟာၾကားေသာ သုတၱန္ေပါင္း (၁၁၂)သုတ္ရွိသည္ဟု မွတ္သားရေပသည္။
မာဂ႑ီ၏ မိဘတို႔သည္ သမက္ရွာေဖြၾကရာ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ ေတြ႔ၾကျပီး သမီးကို ေပးစားၾကသည္။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က မိဘတို႔၏ အနာဂါမ္ျဖစ္မည့္အေရးကို သိရွိကာ သင္တို႔၏သမီးကို ေျခဖ်ားျဖင့္ပင္ ထိျခင္းငွါ အလိုမရွိဟု ဆိုကာ ျငင္းပယ္လိုက္သည္။ ထိုစကားကို ရန္ျငိဳးထားေသာ မာဂ႑ီသည္ မိဘုရားၾကီးျဖစ္လာေသာအခါ ဗုဒၶကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာနည္းတို႔ျဖင့္ ကလဲ့စားေခ်ရန္ ၾကိဳးစားသည္။ ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳေသာ သာမာ၀တီႏွင့္ရံေျခြေတာ္ ငါးရာတို႔ကိုလည္း ဥေတနမင္းၾကီးႏွင့္ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးျပီး ဂုံးတိုက္၏၊ ေလးျဖင့္ ခြင္းကာ သတ္ေစသည္။ သတ္ရန္မစြမ္းႏိုင္ေသာအခါ မိမိ၏ဦးေလးအား မီးရႈိ႔ခိုင္းကာ သတ္ေစသည္။ ေမတၱာရွင္မေလး သာမာ၀တီႏွင့္ ရံေျခြေတာ္တို႔သည္ တရားထူးမ်ားရၾကလွ်က္ ေသလြန္ခဲ့ၾကသည္။ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သိရွိသြားေသာ ဥေတနမင္းၾကီးက မာဂ႑ီႏွင့္ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တို႔အား နန္းရင္ျပင္၌ မီးရႈိ႔ျပီး ညဥ္းပန္းႏွိတ္စက္ကာ သတ္ေစခဲ့သည္။
၀ါသုလဒတၱာသည္ကား အ၀ႏၲိတိုင္း ဥေဇၨနီျမိဳ႔ဘုရင္ စႏၵပေဇၨာတမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ ျဖစ္သည္။ ဆင္ေခၚမႏၲန္ သင္ခိုင္းရာမွ ခ်စ္ၾကိဳးသြယ္မိၾကျပီး ခိုးယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဥေတနမင္း၏ ပုေရာဟိတ္သား အရွင္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇမေထရ္သည္ ဥေတနမင္းၾကီး၏ ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ ေန႔သန္႔စင္ျခင္းကို မၾကာခဏ ျပဳေလ့ရွိသည္။
အခါတပါး ဥေတနမင္းၾကီး၏ အေျခြအရံေမာင္းမတို႔သည္ အရွင္အာနႏၵာအား သကၤန္းငါးရာ လွဴဒါန္းၾကရာ မင္းၾကီးသိရွိျပီး စိတ္ဆိုးေလ၏။ အရွင္အာနႏၵာအား ကဲ့ရဲ့ရႈပ္ခ်ျပီး ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားေလရာ အရွင္အာနႏၵာမွ “သကၤန္းတို႔ကို အားနဲေသာ သကၤန္းရွိသူတို႔ႏွင့္ ခြဲေ၀သံုးေဆာင္မည္၊ ထိုသကၤန္းေဟာင္းတို႔ကို အေပၚခင္း၊ ဘုံလွ်ိဳစြပ္၊ ေျမအခင္း၊ ေျခသုတ္ၾကိဳး၀န္း၊ဖံုသုတ္ဖံုခါ၊ ယင္းအေဟာင္းတို႔ကို ႏႈတ္ႏႈတ္စင္းကာ ညႊန္ျဖင့္နယ္ျပီး နံရံကို လိမ္းၾကံမည္ “စသည္ျဖင့္ သံုးစြဲပုံအဆင့္ဆင့္တို႔ကို ရွင္းျပေလ၏။ ထိုအခါ ဥေတနမင္းၾကီးသည္ ႏွစ္ျခိဳက္ၾကည္ညိဳျပီး သကၤန္းအစုံတစ္ေထာင္တို႔ကို လွဴဒါန္းေလသည္။ ဤသည္တို႔သည္ကား သတိရမိသည့္ ေကာသမၺီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို တင္ျပျခင္းျဖစ္ေပသည္။
(၃)
ယမုနာျမစ္ေရသည္ မရပ္မနား စီးဆင္းေနသကဲ့သို႔ ယမုနာခရီးသည္တို႔သည္ သံသရာခရီး၀ယ္ မရပ္မနား သြားေနၾကေပ၏။ အခ်ဳိ႔ေသာ ခရီးသြားတို႔သည္ ေလာဘေတာ ေဒါသေတာ ေမာဟေတာ တို႔ကို ပယ္သတ္ကာ ခရီးရပ္ခဲ့ၾကေလျပီ၊ ရႈပ္ေထြးေပြလီေသာ သံသရာခရီးလမ္းၾကမ္းၾကီးကို ျဖတ္ခဲ့ၾကေလျပီ။
အခ်ဳိ႔ေသာ ခရီးသြားတို႔သည္ကား ေလာဘေတာ ေဒါသေတာ ေမာဟေတာတို႔၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ကာ ခရီးဆက္ေနၾကဆဲျဖစ္၏။ ဘယ္ဆီကိုတမ္း မွန္းဆ၍မရႏိုင္ေသာ သံသရာခရီးၾကမ္းၾကီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ယမုနာျမစ္ကမ္းေဘးသို႔ ေခတၱမွ် အလည္ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္လည္း သံသရာခရီးသြား ယမုနာခရီးသည္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ သြားခဲ့ၾကျပီးေသာ ယမုနာခရီးသည္ၾကီးတို႔က အတုယူစရာ သံေ၀ဂရစရာ ျဖစ္ရပ္တို႔ကို တစီတတန္းၾကီး မီးေမာင္းထိုး ျပသသြားခဲ့ၾကေလျပီ။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ေရာ မည္ကဲ့သို႔ ခရီးဆက္ၾကမည္နည္း။ မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းတို႔ျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ခရီးဆက္ၾကမွ ေခ်ာေမြ႔ေျဖာင့္တန္းေသာ သံသရာခရီးလမ္းကို ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႔စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကမည္သာ ဧကန္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU), India
REF; from the Eleventh Annual Periodical of Myanmar Monk-Student's Welfare Association of India.
No comments:
Post a Comment