သေဘာထားကြဲလြဲမႈ
"ဒကာၾကီးရယ္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈ ဆိုတာက ဓမၼတာအတိုင္း လူ႕ေလာကမွာ ရွိတာမ်ဳိးေပါ႔။ သူဘက္ကိုယ္႕ဘက္ ေျပာစရာရွိတာေတာ႔ ေျပာၾကရမွာေပါ႔႔။ ဒါေပမဲ႔ ငယ္သူက ၾကီးသူနဲ႕ေျပာၾကတဲ႕အခါ သဘေဘာကြဲလြဲခ်က္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ "ဂါရေ၀ါစနဲ႕" ေျပာတယ္။ ၾကီးသူကလည္း ငယ္သူနဲ႕ ေျပာတဲ႕အခါ သေဘာထားကြဲလြဲခ်က္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ "ငါက အၾကီးပဲ " ဆိုျပီး အထက္စီးနဲ႕ မေျပာရဘူး။ "နိ၀ါေတာစ" နဲ႕ ေျပာရတယ္။
(တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
"ဒကာၾကီးရယ္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈ ဆိုတာက ဓမၼတာအတိုင္း လူ႕ေလာကမွာ ရွိတာမ်ဳိးေပါ႔။ သူဘက္ကိုယ္႕ဘက္ ေျပာစရာရွိတာေတာ႔ ေျပာၾကရမွာေပါ႔႔။ ဒါေပမဲ႔ ငယ္သူက ၾကီးသူနဲ႕ေျပာၾကတဲ႕အခါ သဘေဘာကြဲလြဲခ်က္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ "ဂါရေ၀ါစနဲ႕" ေျပာတယ္။ ၾကီးသူကလည္း ငယ္သူနဲ႕ ေျပာတဲ႕အခါ သေဘာထားကြဲလြဲခ်က္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ "ငါက အၾကီးပဲ " ဆိုျပီး အထက္စီးနဲ႕ မေျပာရဘူး။ "နိ၀ါေတာစ" နဲ႕ ေျပာရတယ္။
(တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
အႏွစ္တစ္ရာ
သက္ရွည္ၾကာလည္း
ေခမာအမတ မျမင္ရေသာ္
ဘ၀ဤဇာတ္ ကယ္မျမတ္ဘူး။
၀ိပႆနာ အေျခပါ၍
ေလးျဖာမဂ္စု၊ ဥာဏ္စကၡဳျဖင့္
ဓု၀ဧကန္ ေနရဗာန္ကို
ေ၀ဖန္ျမင္က တစ္ရက္မွ်လွ်င္
ဇီ၀ရွည္လ်င္း တည္ေနျခင္းက
လြန္မင္းသာစြ ျမတ္ထြတ္လွဟု
ဇိနဘုရား ေဟာမိန္႔ၾကားသည္
တရားၾကီးသင့္ လွျပီတကား။
(မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
ေခမာအမတ မျမင္ရေသာ္
ဘ၀ဤဇာတ္ ကယ္မျမတ္ဘူး။
၀ိပႆနာ အေျခပါ၍
ေလးျဖာမဂ္စု၊ ဥာဏ္စကၡဳျဖင့္
ဓု၀ဧကန္ ေနရဗာန္ကို
ေ၀ဖန္ျမင္က တစ္ရက္မွ်လွ်င္
ဇီ၀ရွည္လ်င္း တည္ေနျခင္းက
လြန္မင္းသာစြ ျမတ္ထြတ္လွဟု
ဇိနဘုရား ေဟာမိန္႔ၾကားသည္
တရားၾကီးသင့္ လွျပီတကား။
(မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
အဓိ႒ာန္
သတိနဲ႕ဉာဏ္ ႏွစ္ခုတြဲမွ ေအာင္ျမင္တယ္
လူငယ္ေတြ သတိလြတ္ရင္ လူေလလူလြင့္ျဖစ္ကေရာ ။
ဒါေၾကာင့္ မသိတာဟာ အေျခခံတရားျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာတာေပါ့ ။
အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးကို ခြဲသိရမယ္ ။
ဘုန္းႀကီး သတိေပးပါရက္နဲ႕ မိုက္တြင္းနက္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဗီဇညံ့လို႔ပါပဲ ။
စားေတာ္ကဲက အစားေကာင္းခ်က္တယ္ ။
ေယာက္မကိုသံုးတယ္ ။
ဟင္းေကာင္း မေကာင္း ေယာက္မက သိမလား ။ မသိပါ ။
လူမိုက္ဟာ
တစ္သက္လံုး ပညာရွိနဲ႕ ေနေပမယ့္
တရားမရႏိုင္ဘူး ။ (ဓမၼပဒဂါထာ ၆၄)
သစ္က်ဳတ္ကေလးက သတ္စားစရာ သတၱဝါ ရွာမရေတာ့မွ
ငါ ဥပုသ္ေစာင့္မယ္ ဆိုတယ္ ။
ၿပီးမွ သမင္ေတြ႔ေတာ့ ထ လိုက္တယ္ ။
လိုက္လို႔ မမိႏိုင္တဲ့ အဆံုးက်မွ '' ကံေကာင္းလို႔ ငါ ဥပုသ္မက်ိဳးတာ '' ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစနဲ႕ ။
(အရွင္ဇနကာ ဘိဝံသ ဆရာေတာ္ႀကီး)
မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
သတိနဲ႕ဉာဏ္ ႏွစ္ခုတြဲမွ ေအာင္ျမင္တယ္
လူငယ္ေတြ သတိလြတ္ရင္ လူေလလူလြင့္ျဖစ္ကေရာ ။
ဒါေၾကာင့္ မသိတာဟာ အေျခခံတရားျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာတာေပါ့ ။
အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးကို ခြဲသိရမယ္ ။
ဘုန္းႀကီး သတိေပးပါရက္နဲ႕ မိုက္တြင္းနက္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဗီဇညံ့လို႔ပါပဲ ။
စားေတာ္ကဲက အစားေကာင္းခ်က္တယ္ ။
ေယာက္မကိုသံုးတယ္ ။
ဟင္းေကာင္း မေကာင္း ေယာက္မက သိမလား ။ မသိပါ ။
လူမိုက္ဟာ
တစ္သက္လံုး ပညာရွိနဲ႕ ေနေပမယ့္
တရားမရႏိုင္ဘူး ။ (ဓမၼပဒဂါထာ ၆၄)
သစ္က်ဳတ္ကေလးက သတ္စားစရာ သတၱဝါ ရွာမရေတာ့မွ
ငါ ဥပုသ္ေစာင့္မယ္ ဆိုတယ္ ။
ၿပီးမွ သမင္ေတြ႔ေတာ့ ထ လိုက္တယ္ ။
လိုက္လို႔ မမိႏိုင္တဲ့ အဆံုးက်မွ '' ကံေကာင္းလို႔ ငါ ဥပုသ္မက်ိဳးတာ '' ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစနဲ႕ ။
(အရွင္ဇနကာ ဘိဝံသ ဆရာေတာ္ႀကီး)
မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္
ဆံုးမစာ
တရားကို ေတးလိုဆို၊
အဖကို သားကဆဲ၊
ေဆြမ်ိဳးထဲက ဓားျပတိုက္၊
မိုက္ရဲလွ်င္ ေသာတပန္၊
မေကာင္းၾကံက သမာဓိ၊
ေရႊရွိမွ လူလိမၼာ၊
လိမ္ႏိုင္မွ သစၥာရွင္၊
ရုိးသားသူကို အရူးလို႔ထင္၊
အက်ၤ ီပါးႏွင့္ ဥပုသ္သည္၊
ဇရပ္အလည္ ကို႔ယိုးကားယား၊
လူဆင္းရဲက သူေဌးေယာင္ေဆာင္၊
အ၀တ္ေျပာင္မွ လူရုိေသ၊
ေရႊရွိဘုရားမွ ရွိခိုးခ်င္၊
ဇာတ္သမားမွ လူေခၚခ်င္၊
အပ်ိဳငယ္က၊ လင္ေနေစာ၊
အမ်ိဳးေကာင္းသမီးက ပိုက္ဆံရွာ၊
လင္ရွိမယားက အပိ်ဳလုပ္၊
ဆယ္ႏွစ္သမီးက အိမ္ေထာင္ခ်င္၊
ဖိုးသူေတာ္က ဘိုစေတာက္ခ်၊
အပ်ိဳေပါက္စ ႏွစ္လင္ယူ၊
လူရင္းႏွီးေတာ့ အတိုးခ်၊
ခိုးဓားျပက လူလို႔ေအာ္၊
ဆယ္အိမ္ေခါင္းက စိတ္ၾကီး၀င္၊
မယ္သီလက အႏုေဆးေဖၚ၊
မေရွာင္တမ္းတိုးတာ တစ္ခုလပ္၊
အမွန္ေျပာေတာ့ အမုန္းပြား၊
ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း အတင္းေျပာ၊
ေခတ္ၾကီးကိုေတာ့ အျပစ္ဆို၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ျဖင့္ အေကာင္းထင္၊
အလွဴေပးရင္း ထမင္းေရာင္း၊
မသာပို႔ရင္း အပ်ိဳလွည့္၊
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တရားပ်က္ၾကျပီ။
(ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္)
အဖကို သားကဆဲ၊
ေဆြမ်ိဳးထဲက ဓားျပတိုက္၊
မိုက္ရဲလွ်င္ ေသာတပန္၊
မေကာင္းၾကံက သမာဓိ၊
ေရႊရွိမွ လူလိမၼာ၊
လိမ္ႏိုင္မွ သစၥာရွင္၊
ရုိးသားသူကို အရူးလို႔ထင္၊
အက်ၤ ီပါးႏွင့္ ဥပုသ္သည္၊
ဇရပ္အလည္ ကို႔ယိုးကားယား၊
လူဆင္းရဲက သူေဌးေယာင္ေဆာင္၊
အ၀တ္ေျပာင္မွ လူရုိေသ၊
ေရႊရွိဘုရားမွ ရွိခိုးခ်င္၊
ဇာတ္သမားမွ လူေခၚခ်င္၊
အပ်ိဳငယ္က၊ လင္ေနေစာ၊
အမ်ိဳးေကာင္းသမီးက ပိုက္ဆံရွာ၊
လင္ရွိမယားက အပိ်ဳလုပ္၊
ဆယ္ႏွစ္သမီးက အိမ္ေထာင္ခ်င္၊
ဖိုးသူေတာ္က ဘိုစေတာက္ခ်၊
အပ်ိဳေပါက္စ ႏွစ္လင္ယူ၊
လူရင္းႏွီးေတာ့ အတိုးခ်၊
ခိုးဓားျပက လူလို႔ေအာ္၊
ဆယ္အိမ္ေခါင္းက စိတ္ၾကီး၀င္၊
မယ္သီလက အႏုေဆးေဖၚ၊
မေရွာင္တမ္းတိုးတာ တစ္ခုလပ္၊
အမွန္ေျပာေတာ့ အမုန္းပြား၊
ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း အတင္းေျပာ၊
ေခတ္ၾကီးကိုေတာ့ အျပစ္ဆို၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ျဖင့္ အေကာင္းထင္၊
အလွဴေပးရင္း ထမင္းေရာင္း၊
မသာပို႔ရင္း အပ်ိဳလွည့္၊
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တရားပ်က္ၾကျပီ။
(ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္)
No comments:
Post a Comment