၅။
နိဂဏၭနာဋပုတၱ
ဂိုဏ္ဆရာႀကီး
ေျခာက္ဦးထဲက မင္းေရာ ျပည္သူပါ အေလးစားဆံုးခံရသည့္ “မဟာဝီရ” ေခၚ “ဂ်ိန(ဇိန)=ဂ်ိန္း”
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီး “နိကဏၭ”ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔၏ ဘာသာေရး က်မ္းစာမ်ားအလိုအရ
နိဂဏၭသည္လည္း သိဒၶတၳ မင္းသားလို ရွင္ဘုရင္၏ သားတစ္ဦပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ သူႏွင့္
သူ၏ဂိုဏ္းသားတို႔သည္ အထူးသျဖင့္ ကမၼဝါဒကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကေသာ
သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။။ နိကဏၭ၏ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္သည့္
အတၲကိလမထာႏုေယာဂ အက်င့္ကို သေဘာက်သူ အမ်ားအျပားပင္ ရွိ၏။
နိဂဏၭ=
နိ- မရွိ၊ ဂဏ-ၭအေႏွာင္အဖြဲ႔၊ အထံုးအဖြဲ႔၊ နိဂဏၭ= ဟူသည္မွာ မည္သည့္ ေႏွာင္ၾကိဳးမွ
မရွိ၊
"ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့သူ" ဟု သူ႔ကိုယ္သူ
ေၾကညာထားသူ ျဖစ္၏။ ယုတ္စြဆံုး မိမိဝတ္ထားသည့္ အဝတ္္အစားေပၚမွာ တပ္မက္မွဳ
အေႏွာင္အဖြဲ႔မ်ိဳး မရွိေတာ့ဘူးဟု ယူဆလွ်က္ ေလာဘကို ခ်ိဳးႏွိမ္သည့္အေနျဖင့္
သူပိုင္တာဆိုလို႔ ဘာပစၥည္းမွ် မရွိဟုဆိုျပီး ဝတ္လစ္စလစ္ေနေလေတာ့၏။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံျပီး ယေန႔ေခတ္အထိပင္ သူ၏ ဝါဒမ်ား ေပၚပ်ဴလာျဖစ္ေသး၏။
သူသည္ နိဂဏၭဂိုဏ္းၾကီးကို တည္ေထာင္ထားသူလည္းျဖစ္၏။ ယေန႔ေခတ္ သူတို႔ကို "ဂ်ိန္း" ဟုလည္း ေခၚၾကေသး၏။ "ဂ်ိန္း" ဆိုသည္မွာ "ဂ်ိန-Jina" (ဇိန) ဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္လာသည့္ ေအာင္ျမင္သူ
သို႔မဟုတ္ ေအာင္ေတာ္မူဘုရားရွင္ ဟုဆိုလို၏။ အိႏၵိယနိုင္ငံ ဗီဟာျပည္နယ္အတြင္း
ရာဇျဂိဳဟ္ နာလႏၵာေနရာတစ္ဝိုက္ ဂ်ိန္းေက်ာင္းမ်ား အမ်ားၾကီးရွိပါေသးသည္။
အိႏၵိယနိုင္ငံ၌ သူ၏အယူဝါဒ ဘာသာတရားကို လိုက္နာသူအမ်ားအျပား ရွိေသး၏။
နိဂဏၭနာဋပုတၱ၏
အယူဝါဒ
နိဂဏၭသည္ ေလးမ်ဳိးေသာ ေစာင့္စည္းျခင္းျဖင့္
ေစာင့္စည္း၏၊ စတုယာမ သံဝရ သံဝုတ(ေလးဘက္ေလးတန္မွ အကုသိုလ္တိုက္ဖ်က္ ဟန္႔တားေရးဟူေသာ
ဝါဒ) ကို က်င့္သံုးပါသည္။ ဤေလာက၌နိဂဏၭသည္ (၁) အလုံးစုံေသာ ေရေအးကို တားျမစ္၏၊
(သဗၺဝါရိ ဝါရိေတာ)။
(၂)
(မေကာင္းမႈကို) အလုံးစုံ တားျမစ္၏၊ (သဗၺဝါရိ ယုေတၱာ)။
(၃)
(မေကာင္းမႈကို) အလုံးစုံ တားျမစ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ခြါၿပီး ျဖစ္၏၊ (သဗၺဝါရိ ဓုေတာ)။
(မေကာင္းမႈ
ကို) အလုံးစုံတားျမစ္ျခင္းျဖင့္ (လြတ္ေျမာက္ရာကို) ေတြ႕ၿပီးျဖစ္၏၊ (သဗၺဝါရိ
ဖုေဋာ)။ ဤေလးမ်ဳိးေသာ ေစာင့္စည္းျခင္းျဖင့္ေစာင့္စည္းၿပီးေသာ ဤနိဂဏၭနာဋပုတၱကို
အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ေသာ စိတ္ရွိသူ ေစာင့္စည္းေသာ စိတ္ရွိသူ တည္ၾကည္ေသာ
စိတ္ရွိသူဟု ဆိုအပ္၏''ဟု ေျပာဆို ပါသည္။
သူသည္
အဟႎသ ဝါဒကိုလည္း(သတၱဝါတို႔ကို မညွင္းပန္း မႏွိပ္စက္ျခင္း Non-Violence to others)
ကို လက္ခံယံုၾကည္ထား၏။ အဟႎသဝါဒႏွင့္ ကမၼဝါဒကို လက္ခံက်င့္သံုးရာ၌ နိဂဏၭ၏အက်င့္က
အေတာ့္ကို ၾကံေပါက္ၾကံစည္ ကတ္သီးကတ္သပ္ လည္းႏိုင္၊ ျပင္းလည္းျပင္းထန္၊
တဖက္စြန္းလည္း ေရာက္လြန္းလွ၏။ ဥပမာ ဆိုပါစို႔၊ ပါဏာတိပါကံ
တစ္ခုေရွာင္ဖို႔ေလးမွာေတာင္ ေရစိမ္းမွာ ပိုးမႊားပါလို႔ ဒီအတိုင္းေသာက္ရင္
အျပစ္ရွိတယ္ဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ေရစိမ္းေသာက္ျခင္းကို လံုးဝေရွာင္သည္။ သြားတဲ့ ေျခလွမ္း
ေအာက္မွာ ပိုးမႊားေတြ ကင္းေအာင္ ေျခလွမ္းတိုင္းမွာ တံျမက္စည္းလွဲၿပီးမွ လွမ္းရမည္ဟု
ဆို၏။ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီးတို႔သည္ ျမဴမွဳန္ကေလးမ်ား၌လည္း အသက္ဇီဝ ရွိသည္ဟု ယူဆၾက၏။
မိမိက အသက္ရွဳလိုက္လွ်င္ ထိုျမဴမွဳန္ေလးမ်ား ႏွာေခါင္းမွဝင္လာျပီး
လူ၏ကိုယ္ေငြ႔ျဖင့္ အသက္ဇီဝ ပ်က္စီးလွ်င္ ပါဏာတိကံထိုက္ကာ သီလက်ိဳးေပါက္ေလေတာ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီးတို႔သည္ က်န္းမာေရးလိုက္စားလိုျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ
ျမဴမွဳန္၌ရွိေသာ မျမင္နိုင္သည့္ ပိုးေကာင္ေလးမ်ား ေသမည္စိုးေသာေၾကာင့္ သူတို႔၏
ႏွာေခါင္း၌ အဝတ္စီးထားတတ္ၾက၏။
အထူးသျဖင့္
အိႏၵိယ၌ ဂ်ိန္းဝါဒကို ကုန္သည္ ပြဲစား၊ သူေဌးမ်ားသာ ကိုးကြယ္နိုင္ၾကေပမည္။
ေတာင္သူလယ္သမားတို႔သည္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးရာဝယ္ ေျမကို ေပါက္တူးျဖင့္
ေပါက္ျခင္းေၾကာင့္ ပိုးမႊားကေလးမ်ား ေသေက်သျဖင့္ ပါဏာတိပါတ ကံထိုက္ေလ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္သူ လယ္သမားတို႔ ကိုးကြယ္ဖို႔ ခက္ခဲလွေပ၏။ နိဂဏၭအလို ပါဏာတိပါတ ကံမွ လြတ္ဖို႔ အလြန္ပင္
ခက္ခဲလွေပ၏။ မေကာင္းမႈကို တားျမစ္ျခင္းဆိုသည့္
ဓမၼျဖင့္သာ အၿမဲထိေတြ႕ေနေစဖို႔အတြက္ အဝတ္အ႐ံု အထိအေတြ႕ကိုပါ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
တခ်ိဳ႕ေသာ က်င့္စဥ္၌ သာယာမွဳ အထိ အေတြ႕မျဖစ္ ေအာင္ ဆူးေပၚမွာသာ ထိုင္ျခင္း၊
အိပ္ျခင္းတို႔ကို က်င့္သံုး၏။ ရသာ႐ံုခံစားမႈ ကင္းေအာင္ အစား တစ္လုတ္ ေရတစ္မႈတ္သာ
သံုးေဆာင္သည္အထိ မေသရံု တမယ္ စားေသာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္
သူ၏ ဝါဒသည္လည္း အစြန္းေရာက္ဝါဒ ဟုဆိုနိုင္၏။
မိစၦာဝါဒ
တည္ေထာင္သူ ဂိုဏ္းဆရာၾကီး ေျခာက္ေယာက္တို႔တြင္ နိဂဏၭနာဋပုတၱ၏ အယူဝါဒကေတာ့
အေကာင္းဆံုးဝါဒ ဟုဆိုရမည္ ျဖစ္၏။ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ဆရာၾကီးက "ဧတႆ ဝါေဒ ကိဥၥိ သာသနာႏုေလာမမၸိ အတၳိ၊
အသုဒၶလဒၶိတာယ ပန မိစၦာဒိဌိေယဝ ဇာတာ- (သူ၏ အဆံုးအမေတြထဲမွာ
ျမတ္ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီတာေတြ ပါေသာ္လည္း ထာဝရျမဲတဲ့ ဇီဝ ရွိတယ္
အတၱရွိတယ္ ဆိုတာကို အေျခခံျပီး ေဟာထားလို႔ မိစၦာဝါဒ ပါဘဲ) ဟု
မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ (နတ္သုဒၶါတမွ် မည္မွ်ပင္ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ ေကာင္းေကာင္း၊
ယင္းစားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ေကာင္းထဲ၌ မစင္အညစ္အေၾကး တစ္စက္က်သြားလွ်င္ပင္ မစင္မၾကယ္
ရြံစဖြယ္ျဖစ္သြားသကဲ့သို႔ သူ၏ အယူဝါဒ မည္မွ်ပင္ ေကာင္းေကာင္း၊ ဗုဒၶဝါဒႏွင့္
မည္မွ်ပင္ ကိုက္ညီပါေစ၊ ျမတ္ဗုဒၶဝါဒကား အနတၱဝါဒ သူ၏ ဝါဒက အတၱဝါဒ
ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ သူ၏အယူဝါဒ အားလံုး မိစၦာဒိဌိဝါဒ ျဖစ္သြားရေပေတာ့၏)။
နိဂဏၭနာဋပုတၱသည္လည္း
ဗုဒၶဘာသာ ငါးပါးသီလကဲ့သို႔ သူ႔တပည့္တို႔အား ငါးပါးေသာ
သီလကို ပညတ္ခဲ့ေၾကာင္း အခ်ိဳ႕ေသာ ဂ်ိန္းစာေပတို႔၌ ေဖာ္ျပထား၏။ ယင္းငါးပါဟူေသာ္ကား
(၁) အဟႎသ=သူတပါးကို မညွင္းဆဲျခင္း (Non-Violence to others)၊ (၂) သစၥဘာသန=
အမွန္တရားကို ေျပာဆိုျခင္း (Telling only what is true)၊ (၃) အေထယ်=
မခိုးမဝွက္ျခင္း (Not stealling)၊ (၄) ျဗဟၼစရိယ= ေမထုန္ေရွာင္ၾကဥ္လွ်က္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ျခင္း (Noble practice
refraing from sexual intercourse)၊ (၅) အပရိဂၢဟ= ပစၥည္းပစၥယ မိမိကိုယ္ပိုင္အတြက္
မသိမ္းပိုက္ မယူျခင္း (Not taking possession for oneself) တို႔ ျဖစ္သည္။
မဇၥ်ိမနိကာယ္
စူဠဒုကၡခႏၶသုတ္၌ မဟာနာမ္မင္းၾကီးေလွ်ာက္ထားမွဳႏွင့္စပ္၍ နိဂ႑တုိ႔ က်င့္စဥ္အေၾကာင္း သိနိုင္ေသး၏။ နိဂဏၭနာဋပုတၱသည္
တပည့္တို႔အား 'အိုနိဂဏၭတို႔
ေရွး၌ျပဳထားေသာ မေကာင္းမႈကံသည္ ရွိသည္သာတည္း၊ ထိုမေကာင္းမႈကံကို ဤစပ္ရွားလွသည့္
ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အက်င့္ကို က်င့္ျခင္းျဖင့္ ေခ်ဖ်က္ၾကကုန္ေလာ့၊ ယခုဘဝ၌
ကိုယ္ျဖင့္ေစာင့္စည္းျခင္း ႏႈတ္ျဖင့္ေစာင့္စည္းျခင္း
စိတ္ျဖင့္ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ပင္ ေနာင္ဘဝ၌ မေကာင္းမႈကံကို မျပဳျခင္းျဖစ္၏၊
ဤသို႔လွ်င္ ကံေဟာင္းတို႔ကို အက်င့္ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္း, ကံသစ္တို႔ကို
မျပဳျခင္းေၾကာင့္ ေနာင္ဘဝ၌ မတိုးပြားျခင္းျဖစ္၏၊ ေနာင္ဘဝ၌ မတိုးပြားျခင္းေၾကာင့္
ကံကုန္၏၊ ကံကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡကုန္၏၊ ဆင္းရဲဒုကၡကုန္ျခင္းေၾကာင့္
ခံစားျခင္းေဝဒနာကုန္၏၊ ေဝဒနာကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡအားလံုးသည္
ပ်က္ျပဳန္းလတၱံ႕'ဟု ဆို၏။
ဆိုလိုသည္မွာ
လူသားတို႔မွာ ကံေဟာင္းမ်ား ရွိၾက၏။ ထိုအတိတ္ဘဝက ပါလာသည့္ ကံေဟာင္းမ်ား
ကုန္ခန္းေအာင္ တပအက်င့္၊ အတၱကိလမထ ႏုေယာဂအက်င့္ကို အပင္ပန္းခံက်င့္ျပီး က်င့္ရမည္။
ပစၥဳပၸန္ ကံသစ္မ်ားကိုလည္း သံဝရ ေစာင့္စည္းျခင္းျဖင့္ ေရွာင္ရမည္။ ခံစားမွဳ
ကုန္ေအာင္၊ ကံသစ္ ကံေဟာင္းမ်ား ကုန္ေအာင္က်င့္ျပီး ေနာက္ဆံုး၌ လံုးဝျဖဴစင္လွသည့္
အတၱကေလးသာ က်န္ရွိျပီး Mokkha(Liberation) ဟုေခၚသည့္ လြတ္ေျမာက္မွဳ ရွိၾကသည္ ဟူ၏။
နိဂ႑တုိ႔ က်င့္စဥ္မ်ားကို ျမတ္ဗုဒၶက စူဠဒုကၡခႏၶသုတ္၌
ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူ။
မဟာနာမ၊္
ဤသို႔ေျပာဆိုေသာ္ ငါဘုရားသည္ ထိုနိဂဏၭတို႔အား- ''ငါ့သွ်င္ နိဂဏၭတို႔ 'ငါတို႔သည္ ေရွးက
ျဖစ္ဖူးၾကကုန္သည္သာ၊ မျဖစ္ဖူးၾကကုန္သည္ မဟုတ္'ဟု သင္တို႔ သိၾကကုန္သေလာ''
ဟုေမးျမန္းခဲ့၏၊ ငါ့သွ်င္(ေဂါတမ) မသိၾကပါဟု (ျပန္လည္ ေျဖဆိုၾကကုန္၏)။
''ငါ့သွ်င္ နိဂဏၭတို႔ 'ငါတို႔သည္ ေရွးက
မေကာင္းမႈကံ့ကို ျပဳခဲ့ဖူးသည္သာ၊ မျပဳခဲ့ၾကဖူးသည္ မဟုတ္'ဟု သင္တို႔ သိၾကကုန္သေလာ''
ဟု (ေမးျမန္းခဲ့၏) ငါ့သွ်င္ မသိၾကပါဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။
''ငါ့သွ်င္
နိဂဏၭတို႔ 'ဤသို႔ ဤသို႔ေသာ မေကာင္းမႈကံကိုျပဳခဲ့ၾကဖူးကုန္ၿပီ'ဟု သင္တို႔
သိၾကကုန္သေလာ'' ဟု (ေမးျမန္းခဲ့၏)။ ငါ့သွ်င္ မသိၾကပါဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။ ''ငါ့သွ်င္
နိဂဏၭတို႔ 'ဤမွ်ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡကား ေက်ပ်က္ၿပီးၿပီ၊ ဤမွ်ေသာဆင္းရဲဒုကၡကို ေခ်ဖ်က္ရ
ဦးမည္၊ ဤမွ်ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡ ေက်ပ်က္ေသာ္ ဆင္းရဲဒုကၡ အလံုးစံုသည္ေက်ပ်က္လတၱံ႕'ဟု
သင္တို႔ သိၾကကုန္သေလာ'' ဟု (ေမးျမန္းခဲ့၏)။ ငါ့သွ်င္ မသိၾကပါဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။
''ငါ့သွ်င္နိဂဏၭတို႔
မ်က္ ေမွာက္ဘဝ၌ပင္ အကုသိုလ္တရားတို႔၏ ေပ်ာက္ကင္းျခင္းကို ကုသိုလ္တရားတို႔၏
ျပည့္စံုျခင္းကို သင္တို႔ သိၾကကုန္သေလာ'' ဟု (ေမးျမန္းခဲ့၏)။ ငါ့သွ်င္ မသိၾကပါဟု
(ဆိုၾကကုန္၏)။
''ငါ့သွ်င္
နိဂဏၭတို႔ 'ဤသို႔လွ်င္ ငါတို႔သည္ ေရွးက ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးသည္သာ၊
မျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးသည္မဟုတ္'ဟု သင္တို႔ မသိၾကကုန္။ ငါတို႔သည္ 'ေရွးက မေကာင္းမႈကံကို
ျပဳခဲ့ၾကဖူးသည္သာ၊ မျပဳခဲ့ၾကဖူးသည္ မဟုတ္ကုန္'ဟု မသိၾကကုန္။ 'ဤသို႔ ဤသို႔ေသာ
မေကာင္းမႈကံကို ျပဳခဲ့ၾကဖူးကုန္ၿပီ'ဟု မသိၾကကုန္။ 'ဤမွ်ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡကား
ေက်ပ်က္ၿပီးၿပီ၊ ဤမွ်ေသာဆင္းရဲဒုကၡကို ေခ်ဖ်က္ရဦးမည္၊ ဤမွ်ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡ
ေက်ပ်က္ေသာ္ ဆင္းရဲဒုကၡ အလံုးစံုသည္ ေက်ပ်က္လတၱံ႕'ဟု မသိၾကကုန္။ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ပင္
အကုသိုလ္တရားတို႔၏ ေပ်ာက္ကင္းျခင္း ကုသိုလ္တရားတို႔၏ ျပည့္စံုျခင္းကို မသိၾကကုန္။ ငါ့သွ်င္ နိဂဏၭတို႔ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္
ေလာက၌ၾကမ္းတမ္းသူ ေသြးစြန္းေသာလက္ရွိသူ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အမႈရွိသူတို႔သည္
လူျဖစ္လာကုန္လ်က္ နိဂဏၭတို႔၌ ရွင္ရဟန္းျပဳၾကေလ ကုန္ေယာင္ တကား'' ဟု (ေျပာခံရေပလိမ့္မည္
ဟု) မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူ၏ ။
နိဂဏၭ၏
အဆံုးအမသည္ အသိဉာဏ္သေဘာတရားရယ္လို႔ မပါဘဲ ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းပန္းသည့္
အက်င့္မ်ိဳးစံုကိုသာ ေဟာညႊန္ထားတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႔ဝါဒကို ယံုၾကည္သူအမ်ားစုသည္လည္း
ဆင္ျခင္တံုတရားနည္းပါးၾကသျဖင့္ အသိနည္းသေလာက္ အစြဲနာ အခြါခက္ေတြျဖစ္ၾကကာ ယခုအထိလည္း
မ်ိဳးဆက္ေတာ့ျဖင့္ မဆိတ္သုဥ္းေသးေပ။ ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေပၚသည့္အခါ နိဂဏၭတို႔ဂိုဏ္းသည္
တျဖည္းျဖည္း အင္အားေလ်ာ့ပါးလာတာကေတာ့ အေတာ္ေလး သိသာပါ၏။ တခ်ိဳ႕ ဆင္ျခင္တံုရွိၾကသည့္ဲ့
သီဟစစ္သူႀကီးတို႔၊ ဥပါလိသူၾကြယ္တို႔လို ပုဂၢိဳလ္ေတြက ျမတ္ဗုဒၶ၏ တပည့္သားအျဖစ္
ခံယူသြားၾကသည္ကို မွန္းဆ၍ သိနိုင္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment