ပါတုရေဟာသိ မဂေဓသု ပုေဗၺ၊
ဓေမၼာ အသုေဒၶါ သမေလဟိ
စိႏၱိေတာ။
အပါပုေရတံ အမတႆ ဒြါရံ၊
သုဏႏၱဳ ဓမၼံ ဝိမေလနာႏုဗုဒၶံ။
(အရိယပရိေယသနသုတ္(မူလပဏၰာသပါဠိ)၊ ျဗဟၼယာစနကထာ(ဝိနည္းမဟာဝါ ပါဠိ)။
ဘေႏၱ-
အို ျမတ္စြာဘုရား၊ ပုေဗၺ- ရွင္ေတာ္ဘုရား ထင္ရွားပြင့္ေပၚေတာ္မူရာ ကာလမွ ေရွး၌၊ မဂေဓသု-
မဂဓတိုင္း၌၊ သမေလဟိ- ရာဂအစရွိေသာ ကိေလသာ အညစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ ပုရာဏကႆပ အစရွိေသာ ဂိုဏ္းဆရာၾကီးတို႔သည္၊
စိႏၱိေတာ- ေဖာက္ေဖာက္ျပန္ျပန္ ေတြးၾကံ သတ္မွတ္ ပညတ္အပ္ကုန္ေသာ။ အသုေဒၶါ- မစင္မၾကယ္
စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္သည့္ မိစၦာအယူဝါဒသည္ (ဝါ) စင္ၾကယ္မွဳကို မေပးစြမ္းနိုင္ေသာ မိစၦာအယူဝါဒသည္၊
ပါတုရေဟာသိ- ဇမၺဴဒိပ္၌ အဆိပ္ေရျဖန္းသကဲ့သို႔ ထင္ရွားစြာ ေပၚေပါက္ေနပါျပီ။ (တြံ- ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္)၊
အမတႆ- ေသျခင္းကင္းရာ အျမိဳက္နိဗၺာန္၏၊ ဧတံ ဒြါရံ- ကႆပဘုရား သာသနာကြယ္သည္မွ စ၍ ပိတ္ေနလ်က္ရွိေသာ
ထိုအရိယာမဂ္တံခါးကို၊ အပါပုရ(ဝိဝရ)- ေဒသနာေတာ္ဥာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ေတာ္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေတာ္မူပါေလာ့၊
ဝိမေလန- ရာဂအစရွိေသာ ကိေလသာ ျမဴအညစ္အေၾကး ကင္းေဝးေတာ္မူေသာ ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္၊ အႏုဗုဒၶံ-
ေလ်ာ္စြာ သိေတာ္မူအပ္သည့္ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို၊ (ဣေမ သတၱာ- ဤသတၱဝါတို႔သည္)၊ သုဏႏၱဳ-
နာၾကားပါေစကုန္ ဘုရား။
ဂိုဏ္းဆရာၾကီး ၆ ေယာက္
သဟမၸတိ
ျဗဟၺာၾကီးက ျမတ္ဗုဒၶအား တရားေဟာေတာ္မူဖို႔ ေလွ်ာက္ထားရာ၌ ျမတ္ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မမူေသးခင္
မဂဓတိုင္းမွအစ ဇမၺဴဒိပ္တခြင္ စင္ၾကယ္မွဳကို မေပးစြမ္းနိုင္ေသာ မိစၦာဝါဒ လႊမ္းမိုး ျပန္႔ႏွ႔ံ
ေနသည္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့၏။ မည္ကဲ့သို႔ေသာ မိစၦာဝါဒမ်ား ထြန္းကားေနသနည္းဟု ေလ့လာၾကည့္လွ်င္
ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ အေတြးအေခၚပုဂၢိဳလ္မ်ား (Six Contemporary Thinkers of
the Buddha) ဟုလည္းေကာင္း၊ ဘာသာတရား တည္ေထာင္သူ ဂိုဏ္းဆရာၾကီး ၆ ေယာက္ဟု လည္းေကာင္း၊
သာသနာပ မိစၦာအယူဝါဒ ရွိသူ အညတိတၳိယ ၆ ေယာက္ဟု လည္းေကာင္း ေတြ႔နိုင္သည္။ ထို ပုဂၢိဳလ္
ေျခာက္ေယာက္ကား (၁) ပူရဏ ကႆပ၊ (၂) မကၡလိ ေဂါသာလ၊ (၃) အဇိတ ေကသကမၺလ (၄) ပကုဓကစၥာယန
(၅) နိဂဏၭနာဋပုတၱ (၆) သဥၥယ ေဗလဌပုတၱ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ (သာမညဖလသုတ္- သီလကၡႏၶ ဝဂၢပါဠိ)
(၁) ပူရဏ ကႆပ
ဂိုဏ္းဆရာၾကီး
ေျခာက္ေယာက္လံုးတို႔သည္ ေနာက္ပါ အျခံအရံ ပရိတ္သတ္မ်ား ရွိျပီး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူမ်ား
ျဖစ္ၾက၏။ သူတို႔ ေျခာက္ေယာက္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထက္ အသက္ ၾကီးသူမ်ားျဖစ္ ၾကသည္။ သာဓု သမၼေတာ-
သူတို႔၏ တပည့္ပရိတ္သတ္မ်ားက ထို ဆရာၾကီးေတြကို သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြဟု သတ္မွတ္ထားၾက၏။
ထို႔ျပင္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သဗၺညူ- သဗၺဒႆာဝီ- အရာအားလံုးကို သိျမင္ၾကသည့္ သဗၺညုတ ေရႊဥာဏ္ရွင္
ဘုရားဟု ဝန္ခံထားၾကကုန္၏။ ထို႔ ေျခာက္ထဲတြင္ ပုရာဏကႆပလည္း တစ္ေယာက္ အပါဝင္ျဖစ္ေပ၏။
သူသည္ သမဏဂိုဏ္းဝင္ တစ္ဦးျဖစ္ျပီး အေစလက-ဝတ္လစ္စလစ္ အဝတ္မစည္းသည့္ တကၠတြန္း အမ်ိဳးစားထဲလည္း
ပါဝင္၏။ ကၽြန္တစ္ရာ ျပည့္ေျမာက္မွာ ေမြးဖြားလာေသာေၾကာင့္ သူ႔ကို အရွင္သခင္က မဂၤလာကၽြန္ဟုပင္
သတ္မွတ္ျခင္းခံရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူ၏ အမည္ရင္းျဖစ္ေသာ ကႆပဟူေသာ ေရွ႕၌ ပူရဏ ဟူေသာ နာမည္တစ္လံုးျဖင့္
ပူရဏ ကႆပဟု ေခၚစမွတ္ျပဳၾက၏။
ပူရဏ ကႆပ အယူဝါဒ
သူ၏
Philosophy အျမင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို အဇာတသတ္မင္းၾကီးက ျမတ္ဗုဒၶအား ေလွ်ာက္ထားေၾကာင္း သာမညဖလသုတ္၌
မွတ္တမ္းတင္ထား၏။ ထို႔ျပင္ အဂၤုတၱရနိကာယ္မွာလည္း သူ၏ အယူဝါဒအေၾကာင္း အနည္းအက်ဥ္း မွတ္တမ္းတင္ထားသည္ကို
ေတြ႔ရ၏။ သိပ္ျပီး အေၾကာင္းအရာ မ်ားမ်ားစားစားေတာ့ မေတြ႔ရေပ။။ သူ၏ အယူဝါဒအခ်ဳပ္ကား ကံကို ျငင္းပယ္သည့္ အကိရိယ ဝါဒ(Rejection of
Kamma or Doctrine of Action without Result, or Non-Action) ပင္တည္း။
ျမတ္ဗုဒၶက
ကံ ကံ၏အက်ိဳးတရားကို လက္ခံ၏။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံႏွင့္ ထိုကံ၏ အက်ိဳးတို႔ကို အလ်ဥ္းသင့္သလို
ေဒသနာေတာ္ ေျမာက္မ်ားစြာ၌ ေဟာၾကားထား၏။
ကလ်ာဏကာရီ ကလ်ာဏံ၊ ပါကကာရီ စ ပါကံ။
ယာဒိသံ ဝပေတ ဗီဇံ၊ တာဒိသံ ဟရေတ ဖလံ။
မိမိစိုက္ပ်ိဳးသည့္ မ်ိဳးေစ့အတိုင္း အပင္ေပါက္လာ၏။
အခ်ိဳမ်ိဳးေစ့စိုက္လွ်င္ အခ်ိဳသီး စားရ၏။ အခါးေစ့စိုက္လွ်င္ အခါးပင္ေပါက္ အခါးသီးစားရ၏။
ထိုနည္းတူပင္ မိမိက ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးရျပီး မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းက်ိဳး
ခံစားရတတ္၏။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံယံုၾကည္သည့္ အျမင္မွန္ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိဌိကကို ဘုရားအဆူဆူတို႔
ေဟာေတာ္မူခဲ့ၾက၏။
"သေစ ဘာယထ ဒုကၡႆ၊ န ကတၳ ပါပကံ
ကမၼံ၊ အာဝိဝါ ယဒိဝါ ရေဟာ။
ဆင္းရဲတာ
ေၾကာက္လွ်င္ ေရွ႕တမ်ိဳး ကြယ္ရာတမ်ိဳး အကုသိုလ္ေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔။
သေစ ေဝါ ဒုကၡမပၸိယံ၊ န ကတၳ ပါပကံ ကမၼံ၊
အာဝိဝါ ယဒိဝါ ရေဟာ။(ဥဒါန ၁၁၅)။
ဆင္းရဲတာ
မႏွစ္ျမိဳ႕လွ်င္ ေရွ႕တမ်ိဳး ကြယ္ရာတမ်ိဳး အကုသိုလ္ေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔။" ဟု ျမတ္ဗုဒၶက
ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။
သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ၊
သစိတၱပရိေယာဒပနံ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။(ဓမၼပဒ)
"မေကာင္းမွဳေရွာင္၊
ေကာင္းမွဳေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား အဲဒါ ဗုဒၶတို႔၏ အဆံုးအမတရား" ဟူေသာ ဘုရားရွင္တို႔၏
အဆံုးအမမ်ားႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္လ်က္ ပူရဏ ကႆပက ဤသို႔ ၾကံစည္ သတ္မွတ္ ပညတ္ခဲ့၏။
"နတၳိ
ပါပံ၊ နတၳိ ပါပႆ အာဂေမာ၊ နတၳိ ပုညံ၊ နတၳိ ပုညႆ အာဂေမာ"= မေကာင္းမွဳကံ ဆိုတာ
မရွိ၊ မေကာင္းမွဳ ကံ၏ အက်ိဳးတရားလည္း မရွိ၊ ထို႔ အတူ ကုသိုလ္လည္း မရွိ၊ ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးတရားလည္း
မရွိတဲ့။ သူအလို တတ္နိုင္လို႔ လူသတ္ စက္လက္နက္ၾကီးမ်ားျဖင့္ ကမၻာေပၚရွိ လူသားအားလံုးကို
သတ္ကာ အရိုးပံု၊ အသားပံုၾကီးျဖစ္ေအာင္ ပံုထားလွ်င္ေတာင္မွ ပါဏာတိကံ မထိုက္၊ (ကေရာေတာ
န ကရီယတိ ပါပံ)။ ကံငါးပါး မည္မွ်ပင္ က်ဴးလြန္ေစကာမူ ဂဂၤါျမစ္ ေတာင္ဘက္ကမ္းသို႔ ကူးသြားလွ်င္
အကုသိုလ္အားလံုး အလိုလို ေပ်ာက္သြား၏ဟု ယုတၱိမဲ့စြာ ေဟာေျပာ၏။ ကုသိုလ္အရာတြင္လည္း ဒါန(ေပးကမ္းျခင္း)၊
ဒမ(စိတ္ရိုင္းကိုဆံုးမျခင္း)၊ သံယမ(ကိုယ္ႏွတ္ႏွလံုး သံုးပါးကို ေစာင့္ထိမ္းျခင္း)၊
သစၥဝဇၨ(အမွန္တရားကို ေျပာဆိုျခင္း) ျဖင့္လည္း ကုသိုလ္ ျဖစ္လာနိုင္မွဳ မရွိ၊ ဂဂၤါျမစ္၏
ေျမာက္ဖက္ကမ္း ကူးသြားလွ်င္ပင္ ကုသိုလ္မွန္သမွ် ေပ်ာက္ကြယ္သြား၏ ဟု လႊဲမွားစြာ ယူဆထား၏။
။
မွတ္ခ်က္။ (၁။ ဂဂၤါျမစ္
ေတာင္ဘက္ကမ္းသားတို႔သည္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ကုန္၏။
၂။
ဂဂၤါျမစ္ ေျမာက္ဘက္ကမ္းသားတို႔သည္ သဒၶါတရားရွိကုန္၏၊ ဘုရားတရားသံဃာကို
ၾကည္ညဳိကုန္၏ဟု အ႒ကထာ၌ ဆိုသည္။)
ယင္း
ပုရာဏကႆပ တိတၳိေခါင္းေဆာင္ၾကီး၏ အယူ၀ါဒမွာ ကံမဲ႔၀ါဒၿဖစ္ေပသည္။
သတ္ၿဖတ္ညွင္းဆဲသူ ခုိး၀ွက္သူ လုယက္သူစသည့္ ရက္စက္ယုတ္မာေသာအကုသုိလ္ကၿပဳသူ ႏွင္႔
ေကာင္းမွဳကုသုိလ္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာၿပဳသူတုိ႔သည္ အတူတူ လူလူခ်င္းသာၿဖစ္ေပ၏ ေကာင္းမွု
မေကာင္းမွုဆုိတာ တကယ္မရွိေသာ ပညတ္မွ်သာတည္းဟု ေဟာေၿပာေနေပ၏။
ဤကဲ့သို႔ေသာ အယူဝါဒ ေပၚေပါက္လွ်င္
နိဗၺာန္ ေရာက္ဖို႔ မေျပာပါႏွင့္၊ နတ္ရြာ သုဂတိ ေရာက္ဖို႔ပင္ ေဝးေလစြ၊ သူ၏ ဝါဒ လမ္းညႊန္ခ်က္
အတိုင္းသာ လုပ္လွ်င္ ဤ ကမၻာေလာကၾကီးလည္း အဘယ္မွာ ျငိမ္းခ်မ္းနိုင္ပါအ့ံနည္း။ ဤသို႔
ပူရဏ ကႆပ သည္ ဘုရားအဆူဆူတို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ ကံသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ အက်ိဳးတရား
ရွိ၏ ဟူေသာ ေဒသနာကို ဆန္႔က်င္လ်က္ ကံ တရားကို ျငင္းပယ္ေသာ အကိရိယဝါဒၾကီးကို ျဖန္႔ျဖဴးခဲ့၏။ ကံကိုျငင္းပယ္လွ်င္ ကံ၏ အက်ိဳးတရားကိုလည္း
ျငင္းပယ္ရာ ေရာက္ေတာ့၏။ သူ၏ဝါဒသည္ ေလာကအက်ိဳး မျပဳဘဲ ေလာကၾကီး ပ်က္စီးရံုသာ ရွိေတာ့၏။
No comments:
Post a Comment