ဘဝဆိုတာ ဗုဒၶက ဒုကၡလို႔ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဒုကၡေခၚတဲ့ဘဝကိုပဲ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာ အေတြးေခၚပညာရွင္တို႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြဲ႔ၾကႏြဲ႔ၾက ေရးသားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဘဝကို ေဗဒါပင္ႏွင့္ ပမာတင္စားႏွိဳင္းယွဥ္ၾကတယ္။ ဒါဟာလဲ သဘာဝက်ပါတယ္။ ေဗဒါပင္ဟာ တစ္ခါတေလမွာ ကမ္းစပ္တြင္ ေမးတင္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခါတေလၾကေတာ့လဲ ဒီေရလွဳိင္းၾကားမွာ ၿမွပ္ခ်ည္တစ္ခါ ေပၚခ်ည္တစ္လွည့္နဲ႔ ေရစီးေၾကာင္းေပၚမွာ ကမ္းမၿမင္ လမ္းမၿမင္ေမ်ာပါေနတယ္ေလ။ ဒီလိုပါဘဲ ဘဝဟာလည္း ေလာကဓံ ေလၾကမ္း ေရၾကမ္း ေလနဳေရနဳေတြ တလွည့္စီ နိမ့္တုံၿမင့္တုံ ကၾကိဳးစုံတဲ့ေလာကဇာတ္ခုံၾကီးထဲမွာ တိုက္ခတ္ခံေနရတာပါဘဲ။ ဘဝဆိုတာေတာ့ ပန္းခင္းလမ္းပမာ အၿမဲတန္းေၿဖွာင့္ၿဖဴးသာယာ လိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လို႔မရပါဘူး။ ဆူခင္းလမ္းကိုလဲ ေလွ်ာက္လွမ္းရတတ္ပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ ေဗဒါဟာ ဘယ္ေသာခါမွ ေရေအာက္နစ္ၿမဳပ္သြားတယ္ ဆိုတာမရွိပါဘူး။ ထိုတူ ကိုယ္လက္ရွိဘဝေလးကိုလဲ ဒီထက္မနိမ့္က် မနစ္ၿမဳပ္သြားဖို႔ေတာ့ ရွိသမွ်ဇြဲ အားကုန္ႏြဲသင့္ပါတယ္။ ဘဝဟာ နာရီလက္တန္ေလးလို အဆက္မၿပတ္ နိမ့္ခ်ည္ ၿမင့္ခ်ည္ ေလာကဓံလွဳိင္းရိုက္ပုတ္တိုင္း ခံေနရတာပါ။ ထိုခ်ိန္မွာ ခိုင္မာတဲ့ ဇြဲသတၱိရွိဖို႔ေတာ့ သိပ္အေရးၾကီးတာေပါ့။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘဝစာမ်က္ႏွာ ခဲဖ်က္ပမာ တင္စားေၿပာတတ္ၾကပါတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ အမ်ားအားၿဖင့္ အသံုးၿပဳတဲ့ ခဲဖ်က္ကို ဘဝရဲ႕ၿပယုဂ္ အၿဖစ္ရွဳ႕ၿမင္တတ္ၾကပါတယ္။ လူဆိုတာ အမွားမကင္းတဲ့ သတၱဝါ အမွားမၾကာခဏ ၿပဳလုပ္လြယ္တဲ့ သတၱဝါပါ။ ခဏခဏ ဘဝအမွားမ်ားကို ၿပန္ဖ်က္လိုက္ ၿပန္ၿပင္လိုက္ ၿပန္ဖ်က္ ၿပန္ေရးလုပ္ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုရင္ ၿပင္လို႔မရတဲ့ အမွားေတြ ထပ္ခါတလဲလဲ လုပ္မိလို႔ ၿပန္ဖ်က္ၿပန္ေရးရင္းနဲ႔ ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား အဖတ္ဆယ္မရေအာင္ ရိၿပဲေပါက္ထြက္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ခဲဖ်က္ကုန္သြားလို႔ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ အမွားေပၚအမွားထပ္ ေနသလို ဘဝမွာလဲ အမွားေပၚ အမွားထပ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ထုိသို႔ၿဖစ္ရင္ ဘဝဟာ အက်နာလြန္းလွပါတယ္။ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ လူဘဝရရွိခုိက္မွာ ၿပင္လို႔မရနိုင္တဲ့ အမွားမ်ိဳးကို မၿပဳမိဖို႔ကေတာ့ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ကလဲ လူ႔ဘဝလူ႕အၿဖစ္ လူ႔အေနထားတို႔ကို ေလာင္ကၽြမ္းသြားေသာ ဖေရာင္တိုင္တစ္တိုင္လို ေလာကမွ ပီပီၿပင္ၿပင္ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ အမွ်င္တန္းမ်ားအၿဖစ္ က်န္ရစ္ပုံကို ဖေရာင္းတိုင္နဲ႔ႏွိဳင္းယွဥ္တင္စား တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေလာကေကာင္းၾကိဳး သယ္ပိုးသူေတြ အတြက္ ႏွိဳင္းယွဥ္စရာ ဥပမာဆိုပါေတာ့။ အမ်ားသိၾကတဲ့ ၿဗိတိန္ေတာ္ဝင္မင္းသမီး ဒိုင္ယာနာ ကြယ္လြန္စဥ္က အသုဘ အခန္းနားမွာ သီဆိုတဲ့” ေလတိုက္ခတ္ရာမွ ဖေရာင္းတိုင္” သီခ်င္းေလးနဲ႔ အမႊမ္းတင္ဂုဏ္ၿပဳ သီဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္ ေလတုိက္ခတ္တိုင္း ထြန္းညွိထားတဲ့ ဖေရာင္းတိုင္ဟာ တေၿဖးေၿဖးအကုန္ၿမန္တဲ့ သေဘာကို တင္စားညႊန္းဆိုခဲ့တာပါ။ ဒါဟာလဲ ခရစ္ယာန္ သမၼာက်မ္းစာမွာ ဆိုထားတဲ့ “ညွိထြန္းထားတဲ့ ဖေရာင္းတိုင္ကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးကို အလင္းေပးပါ” ဟု သူတစ္ပါးတို႔ကို အလင္းေရာင္ ေပးရင္းၿဖင့္ ကုန္ခန္းသြားတဲ့ ဖေရာင္းတိုင္ေလးႏွင့္ တင္စားၾကတာပါ။
ၿမတ္ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼနယ္ပယ္မွာေတာ့ အၿမဲတေစသက္ဝင္ေနတဲ့ စကားရပ္ေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ “အခ်ိန္မီခ်ဳပ္ အစုပ္သက္သာ”တဲ့။ ဘဝနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စကားပုံေတြ စကားရပ္ေတြ လက္သံုးစကားေတြ ေတးသီခ်င္းေတြ စသည္ၿဖင့္ လူသံုးမ်ားလွတဲ့ ေဝါဟာရနယ္ပယ္ထဲမွာ ဓမၼသေဘာေလးေတြ ကိန္းဝပ္ေနတာကို ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ အထက္ပါ စကားရပ္ဟာ သာမန္လိူတို႔ပင္ နားလည္လြယ္ပါတယ္။ ပိတ္စ သို႔မဟုတ္ အဝတ္ထည္ဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စုတ္ၿပဲသြားခဲ့ရင္ ေနာက္ထပ္ အစုတ္အၿပဲ ဧရိယာပိုမက်ယ္ေအာင္ အပ္ခ်ည္နဲ႔ ခ်ဳပ္သီဝတ္ဖို႔ အသိေပးတဲ့ စကားပါဘဲ။ လူ႔ဘဝ ရလာတာလဲ ပိတ္စ အထည္စ သို႔မဟုတ္ အဝတ္ထည္တစ္ခုခု ရလိုက္ၿခင္းနဲ႔တူပါတယ္။
ဆိုပါေတာ့ ပဋိသေႏၶသားဘဝ မိခင္ရင္ေငြ႔လွဳံ ေမတၱာေငြ႔လွံဳ ရင္ခြင္ေထြးေပြ႔ကာစ တယုတယ ပိုးေမြးသလိုေမြးရတဲ့ အရြယ္ဟာ ပိတ္သားစ အသစ္စက္စက္ေလးနဲ႕တူပါတယ္။ တယုတယသိမ္းထားတဲ့ မကိုင္ရက္ မထိရက္တဲ့ အဝတ္အထည္ေလးဟာ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေဟာင္းႏြမ္းလာတာပါဘဲ။ သို႔မဟုတ္ မဝတ္မၿဖစ္ဝတ္ရေလေတာ့ စြန္းထင္ေပက်ံလာတာပါပဲ။ အဖန္ဖန္ေလွ်ာ္ဖြတ္ရပါေတာ့တယ္။ ေလွ်ာ္ဖြတ္ဖန္မ်ားေတာ့ ဒီအဝတ္ ဘာခံနို္မလဲ။ အေဟာင္းစာရင္း တေၿဖးေၿဖးဝင္လာေတာ့တာပါဘဲ။ ဆပ္ၿပာမွဳန္႔ ဓာတုေဗဒေဆးမ်ိဳးစုံတို႔ဒဏ္ေၾကာင့္ အရိအႏြမ္းတို႔က အလြန္အမင္းေနရာယူလာပါေတာ့တယ္။ ေလွ်ာ္ရင္းဖြတ္ရင္း ေလာကဓံ ဓာတုဆပ္ၿပာမွဳန္႕တို႔ မၾကာခဏတိုက္စားမွဳေၾကာင့္ ဘဝခႏၶာအေဟာင္းထည္ၾကီးလဲ ေဆြးေၿမ႕ပ်ိဳကြဲအေရာင္မြဲလာပါေတာ့တယ္။ ဘဝခႏၶာကေတာ့ နိယာမအတိုင္း စုတ္ၿပဲ ေဟာင္းႏြမ္း ေဆြးေၿမ႕သြားမွာပါဘဲ။ လက္ရွိဘဝခႏၶာေလးကို တေၿဖးေၿဖးေဟာင္းလာေပမဲ့ အိုမင္းရင့္ေေရာ္လာေပမဲ့ သုံးမရေလာက္ေအာင္ထိ ဘဝစုတ္ၿပဲမသြားေစဖို႔ အခ်ိန္မွီဥာဏ္ႏွင့္ခ်ဳပ္ တရားအားထုတ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ လက္ရွိက်န္ရွိေနေသးတဲ့ အခ်ိန္ေလးကို စနစ္တက်အသုံးခ်လို႔ ဘဝခႏၶာနဲ႔တူတဲ့ ဒီအဝတ္ထည္ၾကီးကို အခ်ိန္မွီခ်ဳပ္ အစုပ္သက္သာေအာင္ ဘဝသံသရာမွာလြတ္ေၿမာက္ရာ တရားဘာဝနာကို အၿမန္ဆုံးပြားမ်ားမွ ေတာ္ပါလိမ့္မည္လို႔ ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ခ်နိုင္လိုက္ပါလွ်င္ သင္ဟာ ဗုဒၶက ဘဝကို ဒုကၡလို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး သိလာဖို႔ ေၿခလွမ္းစေတြ လွမ္းမိေနၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း…။
အပၸမာေဒန ဘိကၡေဝ သမၸာေဒထ။
ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)
၃၁-၁-၂၀၁၁
ေက်းဇူးတင္ပါသည္
No comments:
Post a Comment