" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Tuesday, May 13, 2014

တဏွာႏြမ္းေၾကြ ေတာျပဳန္းေလေသာ္ (အခန္းဆက္) 1


 တုံ႔မယူရက္၊ ရွံဳးသူဘက္နာ၊ ခံခက္စြာျဖင့္ ကၽြန္မသည္ ေမာင့္ကို ခြင့္လႊတ္နည္းလည္ေပးဖို႔ ေမာင္ႏွင့္ေတြ႔ခ်င္လြန္းလို႔ ေမာင္-ကုန္ေရာင္းသြားရာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ဆီသို႔ အားတင္းကာေမွ်ာ္မွန္း ေလွ်ာက္လွမ္းထြက္လာခဲ့ျပီ ေမာင္ေရ။ အလိုေလး- ဒုကၡဒုကၡ၊ ေနကလည္း ပူလြန္းလွခ်ည္ရဲ႕၊ သို႔ေသာ္္လည္း ငါ့အပူမီးက ေႏြေခါင္ေခါင္ ေန႔လည္မွာ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ ပူေလာင္ေနသည့္ သူရိယေနမင္းၾကီး၏ အပူထက္ပင္ ပိုျပီး ပူလြန္းလွပါေရာ့လား။ အေဖာ္မဲ့ မိန္းမသား ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ရာသီဥတုဒဏ္ကို အံတုရင္း အစာေရစာမဲ့ကာ ႏြမ္းလ်ေမာပန္းစြာ ခရီးႏွင္ခဲ့တာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီးေရာက္ခဲ့ေလျပီ။ ေဟာ့…ဟိုေရွ႕မွာ ေဝးလံေခါင္သီ လူမရွိ သူမရွိ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ က်ိဳးတိုက်ဲတဲ ယိမ္းယိုင္ျပိဳက်လုမတတ္ ကၽြန္မဘဝႏွင့္တူလွသည့္ ဇရပ္ေလးအိုေလး တစ္ခုသို႔ ကၽြန္မေရာက္ရွိခဲ့ျပီ။ ျပိဳလဲမတတ္ ဒယိမ္းဒရိုင္ ေျခလွမ္းတို႔ျဖင့္ ရွိသမွ်အင္အားတင္းထားကာ ဇရပ္ေလးေပၚသို႔ မနည္းကုတ္ျခစ္ တြယ္ဖက္တက္ခဲ့ရသည္။  
ရွာေဖြမေတြ႔၊ ျပာေဝေမ့လု၊ တေရြ႕ေရြ႕လွမ္း၊ ေမာပန္းစြာျဖင့္ ကၽြန္မမ်က္လံုးေတြလည္း ျပာေဝခဲ့ျပီ။ ေမာဟိုက္လြန္းလို႔ ကိုယ္ခႏၶာလွဲအခ်လိုက္မွာ မိုက္ခနဲ သတိလြတ္မတတ္ ျဖစ္သြား၏။ ရင္မွာလြယ္ထားရသည့္ ကိုယ္ဝန္တစ္ခုလံုး ေပါက္ထြက္သြားမတတ္ မခ်ိရင္ကဲ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ေတြက် နာက်င္စြာဟစ္ေအာ္ညီးညူရင္း မေနနိုင္မထိုင္နိုင္ မေအာင့္နိုင္ မအီးနိုင္ေတာ့ဘဲ ကမၼဇေလေတြက တြန္းကန္လွဳပ္ရွားေနမွဳေၾကာင့္ အေဖာ္မဲ့ အံၾကိတ္ျပီး တစ္ေယာက္တည္း ေဖးမသူကင္းမဲ့စြာ အာေဝဏိကဒုကၡကို ခါးစည္းခံရင္း ခ်စ္စရာ ေရႊအဆင္းႏွင့္တူေသာ သားေလးတစ္ေယာက္ ဖြားျမင္ခဲ့ရသည္။ ဘဝလွိဳင္းဒဏ္၊ ငိုရွိဳက္သံမ်ား၊ ငါ့အား လွဳပ္ခတ္ေလျပီ။ “အူဝဲ၊ အူဝဲ…” စူးခနဲေအာ္လိုက္ေသာ သား-ကေလးအသံေၾကာင့္ ကၽြန္မရင္မွာ တုန္လွဳပ္သြားျပီး ကေလးကို ၾကည့္လိုက္မိသည္။ အို…အေမ့သားေလး၊ ကၽြန္မသားေလး … ေရႊရုပ္ေလးႏွယ္ ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္တာ။ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ သားေရႊရုပ္ကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္း “သားတို႔ရုပ္ရည္၊ သီတာမည္သား၊ ေရၾကည္ခ်မ္းျမ၊ တစ္ေပါက္က်က၊ မိဘတို႔ဝမ္း၊ ျငိမ္းစတမ္းတည့္” ဆိုသကဲ့သို႔ သားေလးကို ရင္ခြင္ထဲေပြ႔ကာ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လံုးလည္း ေမတၱာအၾကင္နာ သီတာေရမွာ လြင့္ေမ်ာသြားေလေတာ့၏။ အို… ခ်စ္လိုက္ရတာ…။ “အူဝဲ၊ အူဝဲ…”  အို မငိုပါနဲ႔ သားေလးရယ္၊ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေကၽြးလို႔လည္း ေကာင္းေကာင္း မစို႔တတ္ေသးပါလား၊ ေအာ္… ေရဆာလို႔ထင္ပါရဲ႕၊ အေမ ေရသြားခတ္လိုက္ဦးမယ္၊ မငိုပါနဲ႔ သားေလး၊ လူေလး တိတ္တိတ္ေနာ္” ဟု ပါးစပ္မွ ေရရြတ္ရင္း ကၽြန္မ သားေလးကို ရင္လႊမ္းပဝါျဖင့္ ေထြးပိုက္ထုတ္ကာ ေရရွာထြက္ခဲ့သည္။   

               ကၽြန္မ မေရာက္ဖူးသည့္ ေတာၾကီးမ်က္မဲထဲမွာ ေရရွာရင္း စမ္းတဝါးဝါးနဲ႕ေလွ်ာက္ခဲ့ရာမွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေရအိုင္ေလးေတြ႔လို႔ ပဒုမၼာၾကာဖက္နဲ႔ ကန္ေတာ့လုပ္ ေရကို ခပ္ယူခဲ့ျပီး ဇရပ္ဆီျပန္အေရာက္မွာ ကၽြန္မအသည္းႏွလံုးေတြ ျပဳတ္က်သြားသလုိ ခံစားလိုက္ရပါေတာ့သည္္။ ဟင္…ကၽြန္မသားေလး မေတြ႕ေတာ့ပါလား၊ ကၽြန္မရင္ထဲ ဗေလာင္းဆူသြားျပီး လက္ထဲက ေရထည့္ယူလာခဲ့ဲသည့့္ ၾကာဖက္ရြက္ခြက္ကေလး လြတ္က်သြားရပါေတာ့သည္။ အေျပးအလႊား အရူးမီးဝိုင္းသလုိ ဇရပ္ေပၚေျပးတက္ျပီး က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ပတ္ခ်ာလည္ သားေလးကို ရွာၾကည့္ေတာ့လည္း မေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး၊ ကၽြန္မရင္ထဲ မီးေတာက္ေနျပီ။  သားေလးေရ… သားေလးေရလို႔ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ဟစ္ျမည္ေၾကြးရင္း သားေလး ဘယ္ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္၊ မေျပာေကာင္း ေျပာေကာင္း သားရဲတိရစၦာန္ ကိုက္ခ်ီသြားတာေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ၊ ကိုက္ခ်ီဆြဲသြားရင္လည္း ကုတ္ရာျခစ္ရာ ေသြးစေသြးနေလးေတြေတာ့ ေတြ႕ရမယ္။ ခရီးသြားလမ္းလာ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေခၚသြားတာပဲ ျဖစ္ရမယ္ဟု သက္ျပင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးခ် ဘုရားတကာ လိုက္ရွာေနမိသည္။ တစ္ပူေပၚတစ္ပူဆင့္ ရင္ထဲမွာ အပူဒီဂရီေတြက ျမင့္မားလြန္းလွသည္။ ကၽြန္မရွိခိုးပါရဲ႕၊ ကၽြန္မသားေလးကို ေခၚသြားရင္ျပန္ေပးၾကပါရွင္၊ ကၽြန္မရင္တြင္ ႏွိုင္းယွဥ္ရမူ ပူေလာင္ျပင္က်ယ္ မီးေတာင္ဝယ္ထက္ ၾကဲပက္ပန္းပ်ိဳး အားသြန္ၾကိဳး၍ စိုက္ပ်ိဳးသူႏွယ္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ပင္ပါတကား။ သားေေရႊရုပ္ေလး ေမြးလာေတာ့ သားမ်က္ႏွာျမင္ရလို႔ အားအင္ေတြ ျပန္တက္လာတုန္း ခုတဖန္ အေမ့သားေလးလည္း ဆံုးရွဳံးရေတာ့မွာပါလား။ ဘုရားဘုရား၊ ဘုရားကယ္ေတာ္မူပါ၊ တရားကယ္ေတာ္မူပါ။ သားကေလးရွာမေတြ႔ေတာ့သျဖင့္ ေျမၾကီးေပၚထိုင္ခ် ေျမျပင္တြင္မ်က္ႏွာအပ္ကာ ရွိဳက္ၾကီးတငင္ ငိုခ်ေနမိသည္။  

               အမွန္မွာ မိခင္သည္ သားေလးအတြက္ ေရခပ္သြားလို႔ ျပန္မေရာက္လာေသးခင္ ဇရပ္အနီးက ျဖတ္သြားေသာ လွည္းကုန္သည္တစ္ေယာက္က တေၾကာ္ေၾကာ္ငိုေနသည့္ ကေလးငယ္အသံကို ၾကားရသျဖင့္ “မိမိလည္း သားမရွိတာနဲ႔ အံက်ပဲ၊ ပိုင္ရွင္မဲ့ သားေလးဘဲ ျဖစ္မွာပါ”ဟု ႏွလံုးပိုက္ကာ ကေလးငယ္ကို ေကာက္ယူကာ နို႔ထိမ္းထံံ အပ္ႏွံ ေမြးျမဴေစခဲ့သည္။  သားေလးမေတြ႔ရေတာ့ မိခင္အရင္းျဖစ္ေသာကၽြန္မ ကၽြန္မသားေလးကို ေတာစပ္အႏွံ႔ တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေခၚ ဟစ္ေၾကြးငိုရိႈက္ရင္း ေသာကေလာင္ျမိဳက္လ်က္ လင္ေတာ္ေမာင္ရွိရာ ရာဇျဂိဳဟ္သို႔ ခရီးဆက္ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ရာ ေတာစပ္ခ်ဳံကြယ္တစ္ခုက ဘြားခနဲ႔ ထြားထြားၾကိဳင္းၾကိဳင္း လူၾကမး္ၾကီး တစ္ေယာက္ ရုတ္တရက္ထြက္လာကာ ကၽြန္မလက္ကို သူ႔လက္ၾကမ္းၾကီးနဲ႔ ဆြဲထားလိုက္ ပါေတာ့သည္။ ေဟး “ဒီမွာသူငယ္မ၊ လူမနီး သူမနီး ဒီေတာၾကီးမ်က္မဲထဲမွာ တေၾကာ္ေၾကာ္နဲ႔ သားေပ်ာက္ ရွာေနရသလား၊ မင္းေလးႏွယ္ ၾကည့္ရတာ ႏုႏုနယ္နယ္ ေခ်ာေခ်ာ လွလွေလးနဲ႔ပါလား၊ ဒီမယ္ သူငယ္မ… လင္ရွိရင္ သားရတာေပါ့ သိလား”ဆိုျပီး ကၽြန္မကို အို…ရုန္းကန္ေနသည့္ၾကားက မံုယိုေနေသာ ဆင္ရိုင္းတစ္ေကာင္ႏွင့္ တူသည့္ သူ၏အႏိုင္က်င့္မွဳကို မလူးသာမလြန္႔သာ ခံစားလိုက္ ရပါေတာ့သည္။

               ယေန႔ေခာတ္တြင္လည္း ေလယဥ္ျပန္ေပးဆြဲျခင္း၊ ပင္လယ္ဓားျပတိုက္ခံရာတြင္ ဓားစာခံအျဖစ္ ပါသြားေသာ အလြန္ေခ်ာေမာလွပသည့္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ဓားျမဗိုလ္ၾကီးမ်ား၏ လက္တြင္းက မလြတ္နိုင္ေတာ့ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ထိုပင္လယ္ဓားျပဗိုလ္ၾကီးမ်ား၏ ဇနီးမယားမ်ားအျဖစ္ မတတ္သာသည့္အဆံုး လံုးလံုးလ်ားလ်ား ဇနီးမယားအျဖစ္ လက္ခံလိုက္ၾကရေတာ့သည္။ ထိုနည္းတူပင္ အလိုမတူသျဖင့္ တရႈပ္ရႈပ္ငိုရႈိက္ေနသည့္ ကၽြန္မကို ေခ်ာ့လိုက္ေျခာက္လိုက္နဲ႔ ေစြခနဲ ေပြ႔ခ်ီျပီး သူေခၚေဆာင္ရာသို႔  ရုန္းကန္ငိုေၾကြးရင္း ကၽြန္မ မတတ္သာသည့္အဆံုး အေကာင္းဆံုးဟု သေဘာပိုက္ကာ လိုက္ပါခဲ့ရပါေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလူၾကမ္းၾကီးဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ ဓားျပတစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး သူစိတ္မေတြ႔ရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသက္ကို ပုရြတ္ဆိတ္ တစ္ေကာင္ေလာက္ေတာင္မွ တန္ဖိုးမထား သတ္တတ္ျဖတ္တတ္တဲ့ သူမ်ိဳး မဟုတ္ပါလား၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕နဲ႔ပဲ သူႏွင့္ မလြန္ဆန္နိုင္ဘဲ ေနခဲ့ရပါေတာ့သည္။  ကၽြန္မသည္ သူ႔ေသြးကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခဲ့ရျပီး အလြန္ေခ်ာေမာ လွပသည့္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ မၾကာမီ ေမြးဖြားခဲ့ရ ျပန္ပါေတာ့သည္။

               ေအာ္… မၾကည္သည့္ရင္ သည္ျဖစ္အင္ ဘယ္သူျပဳတယ္လို႔ ေတြးရွဳ႕ကာ အေျဖရွာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငါ့ကံၾကမၼာကား ရက္စက္လြန္းစြတကားဟု မိမိဘဝကံၾကမၼာကို ေတြးမိေနသည္။ တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္မသမီးေလးကို ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေနတုန္း ကၽြန္မသည္ ေလွာင္အိမ္ထဲက ငွက္ငယ္ေလးလို ဒီဓားျပၾကီး၏ အႏိုင္က်င့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲေနရသည့္ ဘဝကိုလည္း ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစြာ ေတြးမိျပီး ငိုင္ေနမိပါသည္။ ဒီအခ်ိန္မွာ  ကၽြန္မကို အႏိုင္က်င့္ျပီး သားမယားအျဖစ္ ျပဳခဲ့ေသာ ဓားျပၾကီးသည္ ဘာကို စိတ္အခန္႔မသင့္ ျဖစ္လာတယ္ မသိပါ။ ကေလးႏို႔တိုက္ေနသည့္ ကၽြန္မကို “ဟဲ႕… ေကာင္မ၊ နင္ဘယ္လင္ကို ေဆြးျပီးငိုင္ေန မိွဳင္ေနရတာလဲ” ဆိုျပီး ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္လိုက္တာ ကၽြန္မ ဝုန္းခနဲ ေမွာက္လဲသြားသည္။ ကၽြန္မရင္ခြင္ထဲက သမီးေလး၏ ဦးေခါင္းသည္ အနားကတိုင္နဲ႔ ေဆာင့္မိျပီး ေခါင္းဒဏ္ရာမွ ေသြးေတြ ျဖာခနဲထြက္ကာ ၾကဴၾကဴပါေအာင္ သမီးေလး ငိုရွာေတာ့သည္။

ဒါကို အၾကင္နာ ေမတၱာတရားကင္းမဲ့ျပီး လူမဆန္သည့္ ဓားျပၾကီးက လွည့္ေတာင္မၾကည့္ဘဲ ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းျပီး ျပန္ထြက္သြားခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္မငိုရႈိက္ရင္း လူလဲထျပီး သမီးေလးေခါင္းကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့  ေခါင္းေပါက္သြားတာ နည္းတဲ့ ဒဏ္ရာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မလည္း မ်က္ရည္ စက္လက္နဲ႔ ကၽြန္မသမီးေလးေခါင္းမွ ေသြးေတြတိတ္သြားေအာင္ ကၽြန္မ ရင္လႊမ္း တဘက္ေလးျဖင့္ ပတ္ေပးထားျပီး ငိုရွာေနသည့္ သမီးေလးကို ေခ်ာ့ေနတုန္း ဒီလူစိတ္ေပ်ာက္ေနေသာ ဓားျပၾကီးက ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းရင္း ကၽြန္မတို႔သားအမိႏွစ္ေယက္ဆီ ျပန္လွည့္လာေနတာကို ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ေတြ႔လိုက္ရတာမို႔ ကၽြန္မ ေၾကာက္အားလန္႔အားျဖင့္ အသက္လုျပီး ေျခဦးတည့္ရာသို႔ ထြက္းေျပးခဲ့ရာ သမီးေလးတေယာက္တည္း အေဖာ္မဲ့စြာ က်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့သည္။  

               ကၽြန္မ ဓားျပဗိုလ္ၾကီးထံ မျပန္ရဲေတာ့တာမို႔ မခ်ိတင္ကဲ သမီးေလးနဲ႔ ခြဲခြါခဲ့ရသည္။ ပုန္းခိုေျပးလႊားခဲ့ရာမွ ကံဆိုးမ သြားေလရာ မိုးလိုက္လို႔ရြာ ဆိုသလို ကၽြန္မရဲ႕ဘဝ ကံအက်ိဳးေပး ႏုံခ်ာလွပံုကို ရင္နာနာနဲ႔ ေတြးေတာေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရင္း ေမာင့္အခ်စ္ဦး ရွိမယ္ထင္ရာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာခဲ့ပါေတာ့သည္။ လင္ႏွစ္ေယာက္ေျပာင္း သားသမီးႏွစ္ေယာက္ ရခဲ့သည့္ကၽြန္မ ေမာင့္ကိုလည္း မေတြ႔ရဲေတာ့ပါဘူး။ ေမာင့္သတင္း စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း ရာဇျဂိဳဟ္မွာ မရွိေတာ့ဘဲ သာဝတၳိျပန္သြားျပီတဲ့။ ေမာင္က ကၽြန္မကို သစၥာမဲ့တဲ့ မုဆိုးတစ္ပိုင္း မိန္းမရိုင္းၾကီးလို႔ပဲ ထင္ေတာ့မွာပါေလ။ ကၽြန္မရဲ႕ကံၾကမၼာက ဒီလုိဘဲ ဖန္လာခဲ့ျပီကိုး။  ကၽြန္မသည္ တစ္ေကာင္ၾကြက္  တစ္ဦးတည္းေပမို႔ ဒီရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕မွာပဲ အဆင္ေျပသလုိ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရင္း ေနခဲ့ရပါေတာ့သည္။ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးေပမို႔ လုပ္လုပ္စားစားနဲ႔ ေနခဲ့တာ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္လာခဲ့ပါျပီ။ ကၽြန္မအသက္ သံုးဆယ္ေက်ာ္လာေပမယ့္ ေရွးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ထင္ရဲ႕ ကၽြန္မရုပ္ရည္ကေတာ့ တင့္တယ္တုန္းျဖစ္ေပသည္။ တစ္သားေမြး တစ္ေသြးလွမက ႏွစ္သားေမြး ႏွစ္ေသြးလွလို႔ပင္ ဆိုရမေလာက္ေအာင္္ ကၽြန္မလွေသြးၾကြယ္လ်က္ပင္။ ပုရိသေယာက်ာ္းတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ဆြဲေဆာင္နိုင္တုန္းပင္။ ကၽြန္မကို ကမ္းလွမ္းသူေတြ ရွိေနေပမယ့္ ကၽြန္မအပူမရွာဝံ့ေတာ့ပါဘူး။ ဂဲ(ခဲ) မွန္ဖူးသည့္ ငွက္သူငယ္လို ျဖစ္ခဲ့ရပါျပီ။   

               သို႔ေသာ္ ကၽြန္မရဲ႕ကံလို႔ပဲ ဆိုရေလမလား မသိ။ တစ္ေန႔မွာ အမွတ္မထင္ ခန္႔ညားလွပ ပုရိသ-ပီသ၊ စမတ္က်ေသာ လုလင္ေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႔လိုက္ရျပန္ေတာ့သည္။ ကၽြန္မထက္ အသက္ ထက္ဝက္ေလာက္ငယ္မယ့္ လုလင္ပ်ိဳတစ္ေယာက္။ ကၽြန္မ ကုန္သည္ေတြရဲ႕ လွည္းတန္းနား အေရာက္မွာ ေရွ႕ဆံုးလွည္းေပၚက ဖ်တ္ခနဲ႔ ခုန္ဆင္းလိုက္ေသာ လုလင္ပ်ိဳေလးသည္ တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ ကၽြန္မနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ရပ္မိေနရာက ကၽြန္မကို ရႊန္းရႊန္းစားစား စိန္ပြင့္လို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ေတာက္ေနသည့္ သူရဲ႕မ်က္လံုးရြဲၾကီးေတြနဲ႔ ၾကည့္ရင္း မျပံဳးတုံ႔တံု႔ ျပံဳးတံု႔တံု႔နဲ႔ ျဖစ္ေနတာမို႔ ကၽြန္မ အသက္ေတာင္ အရွဴမွားသြားျပီး ရွက္စႏိုးနဲ႔ ေခါင္းငံု႔ကာ မွင္သက္လ်က္ ရပ္ေနမိသည္။ ဘယ္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္မသိဘူး။ သူက “မမ”လို႔ ခ်ိဳလြင္ေသာ အသံျဖင့္ ေခၚလိုက္ေသာအခါ မွင္တက္မိေနရာက ကၽြန္မရင္ဖိုစြာနဲ႔ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္မိသည္။ သူ၏  ရႊန္းလဲ့ေသာ မ်က္လံုး အၾကည့္သည္ ဘယ္လုိ အဓိပၸါယ္ေဆာင္သည့္စကားေတြ အမ်ားၾကီး ေျပာေနတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မ ႏွလံုးသားက အလိုလို သိေနခဲ့ပါေတာ့သည္။

               သူက (သာဝတၳိျပည္က) လွည္းကုန္သည္မွဴးရဲ႕သားတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ သူက ကၽြန္မကို လက္ထပ္ခြင့္ ေတာင္းလာေသာအခါ ကၽြန္မ ေတြေနမိသည္။ ငိုင္ေနမိသည္။ “မမ”လုိ႔ စိတ္သိပ္မရွည္သည့္ ေလသံၾကားလိုက္ေတာ့ ကၽြန္မ ရီေဝေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ သူ႔ကိုၾကည့္ရင္း “ေမာင္ေလးရယ္ မင္းထက္ အသက္ထက္ဝက္ၾကီးတဲ့ မမကို လက္ထပ္ဖို႔ သင့္ေတာ္မယ္ မထင္ပါဘူး”လို႔ သက္ျပင္း ခ်ရင္း ေလးေလးတဲြ႔တြဲ႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ “အို…မမကလည္း ခ်စ္တာ ခ်စ္တာ ပဓာနပဲ၊ ၾကီးရင္မွီ၊ ငယ္ရင္ခ်ီတဲ့၊ ကဲ- သိျပီလား” ဆိုလာျပန္ေတာ့ ကၽြန္မက ေခါင္းကို ျဖည္းညင္းစြာ ညိတ္လိုက္သည္။ တယုတယ ေထြးပိုက္လိုက္သည့္ သူ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ ကၽြန္မ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ သာယာၾကည္ႏူး ခဲ့ရပါသည္။

               ဒီလိုနဲ႔ သူနဲ႔ကၽြန္မ မိုးမျမင္ေလမျမင္ အခ်စ္မိုးမႊန္ေနတုန္းမွာပဲ တစ္ေနမွာေတာ့ သူ႔ကို ကၽြန္မ၏ ရင္ခြင္ထဲမွ ဆြဲထုတ္ယူနိုင္ခဲ့သူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာပါေတာ့သည္။ သူ ကၽြန္မကို ေျပာတာက အဲဒီ မိန္းကေလးဟာ သိပ္သနားစရာေကာင္းလွတယ္၊ သူ႔အေဖကို လူဆိုးဓားျပေတြက သတ္ပစ္လုိက္ျပီး သူ႔ကိုမတရားျပဳက်င့္မယ္အၾကံမွာ  ေၾကာက္အားလန္႔အား ထြက္ေျပးလာခဲ့ရ ရွာတာမို႔ ဒီအိမ္မွာ မမနဲ႔ အတူတူ ေစာင့္ေရွာက္ထားပါရေစတဲ့။  ခဏေလာက္ေတာ့ ကၽြန္မအသည္းႏွလံုးေတြ ျပဳတ္က်သြားသလုိ ခံစားလုိက္ရသည္။ ရင္ထဲမွာ ႏြမ္းလ်သြားသည္။ ကၽြန္မရင္ထဲ ဗေလာင္းဆူသြားျပီး ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္သြားရာမွ စီးက်လာေသာ မ်က္ရည္ၾကားက ေဝသီေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနမိသည္။
                “အို… မိန္းကေလးက တကယ့္အေခ်ာေလးပဲ၊ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အရြယ္ကလည္း မတိမ္းမယိမ္း မိန္းကေလးက တစ္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္၊ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ တင့္တယ္လွသူေတြမို႔ လိုက္ဖက္လွပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ ရယူျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေပးဆပ္ျခင္းဆုိတာ ကၽြန္မ ခံစားသိရွိလိုက္ရပါျပီ၊ ျပီးေတာ့ ေမာင္ေလးကို ကၽြန္မသိပ္ခ်စ္တယ္၊ ကၽြန္မေလ သူ႔ကို လင္လိုတစ္မ်ိဳး သားလုိတစ္မည္ ခြင့္လႊတ္လုိက္ေလ်ာျပီး အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ခဲ့ရတာမို႔ သူစိတ္ခ်မ္းသာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မႏွလံုးသားကို ဆြဲထုတ္ေပးဆိုရင္ေတာင္ ေပးဝံ့ပါတယ္၊  ျပီးေတာ့လည္း မိန္းကေလး ၾကည့္ရတာလည္း ခ်စ္စရာေလး။ အို…ကၽြန္မသမီးေလးသာရိွရင္ ဒီအရြယ္ေလးေပမို႔ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မ ေက်ေက်နပ္နပ္ၾကီး ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနတာကိုၾကည့္ျပီး ေက်နပ္မိပါတယ္”ဟု မိမိကိုယ္ကိုယ္ ရင္ထဲက ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံမိပါေတာ့သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ထူးကဲစြာ ခ်စ္လာၾကေတာ့ ကၽြန္မ အလိုလို ဒုတိယေနရာသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားခဲ့သည္။

                ကၽြန္မတို႔ မိန္းမသားႏွစ္ေယာက္ တစ္လင္တည္းေနခဲ့ၾကတာ ဘာျပႆနာမွ် မရွိခဲ့ပါဘူး။ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပါပဲ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကလည္း ကၽြန္မကို မမလို အေမလို ဆိုးႏြဲ႕ၾကတာေလ၊ ဒင္ကေလးတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္မကို အထီက်န္ထားျပီး ခဲြမသြားရင္ဘဲ ကၽြန္မ ေက်နပ္ေနပါျပီ။ ေပါင္းစပ္ခဲ့ရသည့္ ဘဝႏွစ္ခု သူႏွင့္ ထပ္မံ မေဝးဖို႔သာ အေရးၾကီးပါသည္။ ေပါင္းဖက္လာခဲ့သည့္ သံေယာဇဥ္က တမ်ိဳး၊ ေသြးသားေတာ္စပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ သံေယာဇဥ္ကတမ်ိဳး ေၾကာင့္လားေတာ့မသိ၊ ကၽြန္မ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ျဖစ္သမွ် အေကာင္းခ်ည္းပင္ ဝမ္းေျမာက္စြာ လက္ခံပါသည္။ ကၽြန္မ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ၾကည္ႏူးပံုကို ၾကည့္ျပီး မ်က္ရည္ပြင့္မ်ားသည္ပင္ ပါးျပင္ေပၚသို႔ ေအးေဆးစြာ ခုန္ဆင္းလာပါေတာ့သည္။ ေမတၱာေတြ စြန္႔လႊတ္မွဳမ်ားစြာျဖင့္ ေပးလွဴေနေသာ ေဝႆႏၱရာလက္သစ္ပမာ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူေနမိေတာ့သည္။ ပုလဲကိုလိုခ်င္လွ်င္ ကမာေကာင္၏ ရင္ကိုခြဲရသည္။ ဘဝတစ္ခုလံုးႏွင့္ ရင္းထားခဲ့ရေသာ သံေယာဇဥ္မ်ားစြာ မ်က္ရည္စက္မ်ားစြာ နာက်င္မွဳေျမာက္မ်ားစြာတို႔ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းလာရေသာ ကၽြန္မဘဝ မိမိႏွလံုးသားထဲမွ ေမာင္တစ္ေယာက္ ခြဲမထုတ္သြားရင္ ေတာ္ပါျပီ။ 

(သီတဂူ ) ေဒါက္တာသုတာစာရာလကၤာရ(ေမ့သားလွ-ဇလဂၢ)

No comments:

Post a Comment