အင္းဝ စာဆိုေတာ္ အရွင္မဟာရဌသာရ၏ စာမ်ားကို " ထန္းသမား၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္ဟု " ဆိုေတာ္မူၾက၏။ အင္းဝ စာဆိုေတာ္ အရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ စာေပ မ်ားကိုေတာ့ " လိပ္၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္ဟု " ပညာရွင္တို႔က သုံးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ ထန္းပင္ႏွင့္ ထန္းတက္သူ၏ ရင္ဘတ္သည္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္သကဲ့သို႔ ရွင္မဟာရဌသာရ၏ စာေပမ်ားသည္ ဓမၼအေၾကာင္းႏွင့္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္၏။ တရားသေဘာခ်ည္း သက္သက္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေလာကီသေဘာတရားေတြလည္း ပါဝင္ေန၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လြမ္းစရာေလးမ်ားလည္း ပါ၏။ " ႏွမ လက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့" ကဲ့သို႔ေသာ အခ်စ္ေရးအခ်စ္ရာေလးမ်ားလည္း ပါတတ္၏။ တရားဓမၼအေၾကာင္းအရာခ်ည္းသာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဓမၼအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပူးတံုခြာတံု ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ " ထန္းသမား၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္" ဟု ပညာရွင္တို႔က သံုးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။
ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာေပမ်ားကေတာ့ တရားသေဘာခ်ည္းပင္ ေတြ႔ရ၏။ လိပ္၏ ရင္ဘတ္သည္ ေျမၾကီးႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မခြာသကဲ့သို႔ ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ေရးသမွ် စာေပမ်ားသည္ ေလာကုတၱရာတရားသေဘာ ႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မကင္းကြာေပ။ သူ၏ စာေပအားလံုးသည္ တရားသေဘာမ်ားႏွင့္ အျမဲတန္းဆက္စပ္ေန၏။
ရွင္မဟာရဌသာရ၏ စာေလးမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အလြန္ႏွစ္လိုဖြယ္ရာေကာင္းလွ၏။ " ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏွိဳင္းစရာဟု၊ ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊ ႏွဳတ္ေငါက္လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း၊ ေႏွာင္းျပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ ဤစာကိုးခန္း၊ ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္းမာန္ေလွ်ာ့၊ ငါကန္ေတာ့၏…" တဲ့။ ရွင္မဟာရဌသာရသည္ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ပညာတတ္၏။ ဘုရင့္နန္းေတာ္ၾကီးထဲမွာ ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရ၏။ သူ၏ဖခင္ၾကီးကလည္း နန္းတြင္း ပညာတတ္ စာဆိုအမတ္ၾကီး ဓမၼပါလ ပင္ျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ပညာအလြန္တတ္တာေၾကာင့္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ လူမထင္။ "ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏွိဳင္းစရာဟု"၊ ဆိုသည္မွာလည္း ငါေလာက္ ေတာ္သည့္တတ္သည့္သူကို ႏွိဳင္းရမယ္ဆိုလွ်င္ အျခားမရွိ၊ ငါဘဲရွိမွာဘဲတဲ့။ သူ၏အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေလးေတြကလည္း သိပ္ကို လွပ၏။ "ပညာမုန္ယို" တဲ့။ ဆင္ၾကီးမုန္ယိုသလို ပညာမာန္ေတြလည္း မိုယိုေန၏ တဲ့။ ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ့ ဆိုသလို မဆိုသေလာက္ မာန္တက္ခဲ့သည္ တဲ့။
"အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊ ႏွဳတ္ေငါက္လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း၊ " ဟူသည္မွာေတာ့ မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ေဝဖန္သံုးသပ္တာ ျဖစ္၏။ Self-Critisim လုပ္တာျဖစ္၏။ အလြန္တရာ လိုအပ္လွ၏ မိမိဘာအမွားလုပ္ခဲ့သလဲ ဆိုတာကို ျပန္လည္ သုံးသပ္၏။ "ေႏွာင္းျပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ ဤစာကိုးခန္း၊ ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္းမာန္ေလွ်ာ့၊ ငါကန္ေတာ့၏…" တဲ့။ …ေၾသာ္ ခုေတာ့ ငါသိျပီ။ ငါသေဘာေပါက္ နားလည္သြားျပီ။ ငါေတာ္ေတာ္ေလး မာန္တက္ခဲ့ပါလား။ ေမာက္မာခဲ့ပါလား။ လက္မေထာင္ခဲ့ပါလား။ ငါ နန္းေတာ္ၾကီးထဲမွာ ပညာအရာမွာ ဘယ္သူကိုမွ မမွဳဘဲ စြာက်ယ္စြာက်ယ္လုပ္ခဲ့ပါေကာလား။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ အလြန္တန္ဘိုးရွိသည့္ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ၾကီးကို ေရးသားျပီးေတာ့ အမွားကို ဝန္ခံကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏တဲ့။ ပညာရွိတို႔မည္သည္ သူတို႔တကယ္မွားလွ်င္ မွားမွန္းသိတာနဲ႔တျပိဳက္နက္ ဝန္ခံၾက၏။ ေတာင္းပန္တတ္ၾက၏။ ကန္ေတာ့ၾက၏။ ေကာင္းေသာ အစဥ္အလာပင္ျဖစ္၏။ ရွင္မဟာရဌသာ၏ စာေတြသည္ ေလာကီသေဘာတရားမ်ား ပါရွိသလို ေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရ၏။
ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာေပမ်ားကေတာ့ " ငါသာငါထက္၊ မာန္မတက္ႏွင့္၊ အထက္ေနမင္း၊ ေလးကၽြန္းခ်ဥ္းလည္း၊ မလင္းတိမ္တိုက္၊ တစ္ကၽြန္းမိုက္၏။ ႏွိဳင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊ ပညာရွိက၊ သတိရေလ။ တဲ့။ အရွင္မဟာရဌသာရ က "ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏွိဳင္းစရာဟု၊ ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊" ဟုဆိုလာေသာအခါ အရွင္ဘုရား သိပ္ျပီးေတာ့လည္း ဘဝင္မျမင့္နဲ႕ေနာ္တဲ့။ လက္မ တစ္ေထာင္ေထာင္လည္း မလုပ္နဲ႔ဦး၊ တဲ့။ ေနမင္းဟာ ကၽြန္းၾကီးေလးကၽြန္းစလုံးကို ေရာက္နိုင္ေပမယ့္ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ေလးကၽြန္းစလုံးကိုေတာ့ မလင္းနိုင္ဘူးတဲ့။ "မလင္းတိမ္တိုက္၊ တစ္ကၽြန္းမိုက္၏။ ႏွိဳင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊ ပညာရွိက၊ သတိရေလ။" တဲ့။ အဲလိုဘဲ အရွင္ဘုရား အကုုန္မသိဘူး။ အရွင္ဘုရားမသိတဲ့အရာ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိကို ရွိရမယ္ဟု အရွင္ မဟာသီလဝံသ စာဆိုေတာ္ၾကီးက ဆိုလို၏။ လိပ္၏ ရင္ဘတ္သည္ ေျမၾကီးႏွင့္ မခြာသကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာေပမ်ားသည္ တရားသေဘာမ်ားႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္းေန၏။ တရားသေဘာမွ ဘယ္ေသာအခါမွ မကင္းကြာေပ။
ထို႔ျပင္ အရွင္ မဟာရဌသာရ၏ စာေတြက "တူရိယာငါးပါးကို တစ္ျပိဳင္နက္ တီးမုွတ္သလိုဘဲ" ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾကေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာေတာ့ ရွင္မဟာရဌသာရဆရာေတာ္က ေလာကီးေရးရာမ်ားပါဝင္ေန၏ ။ အခ်စ္ေရးအခ်စ္ရာမ်ားတြင္လည္း " ညခင္း ဆည္းဆာတြင္၊ ကၽြန္ုပ္ျမင္သည္၊ ရယ္ရႊင္ျပံဳးတံု႔၊ မျပံဳးတံု႔။" တဲ့။ မိန္းကေလးက ျပံဳးမလိုလို ရယ္မလိုလိုေလးနဲ႔တဲ့။ ျပံဳးတံု႔ မျပံဳးတံု႔ေလး ျဖစ္ေနတာကိုက ပို၍ခ်စ္စရာ ေကာင္း၏တဲ့။ ဆံပင္ေလးကိုလည္း" ထံုးတုံ႔ မထံုးတုံ႔၊ " တဲ့။ ဆံပင္ေလးကလည္း ထံုးထားတာလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ေျပေလွ်ာ့ေလွ်ာ့တဲ့။ ထို႔ျပင္ "ေရႊရင္ ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔။" ဆိုတာေတြကိုလည္း ရွင္မဟာရဌသာရက ျမင္ေတာ္မူေသး၏။ အင္မတန္ အျမင္စူးရွသည့္ စာဆိုရွင္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ထားဟန္တူ၏။ သုေတသန ျပဳထားဟန္တူ၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အရွင္မဟာရဌသာရ၏ စာမ်ားသည္လည္း ရာသက္ပန္ ေကာင္းမြန္လွ၏။ အလြန္အျမင္စူးရွျပီး လက္ရာေျမာက္လွ၏။ ေလာကီေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ေရာယွက္ေနေသာေၾကာင့္ Very Colourful and very Musical works အလြန္တရာ ေရာင္စံုယွက္သန္းျပီး ဖတ္လို႔အလြန္တရာေကာင္းလွသည့္ လက္ရာမ်ားျဖစ္၏။ တူရိယာငါးပါးကို တစ္ျပိဳင္နက္ တီးမွဳတ္သကဲ့သို႔ သာယာခ်ိဳျမလွ၏။ အေရာင္ေသြးစံု၏။ ခ်စ္စရာ သိပ္ေကာင္းလွ၏။
အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာမ်ားကေတာ့ စည္ၾကီး ဟိန္းသံလိုဘဲ ဟု ဆိုၾက၏။ "ျမိဳ႕ေရႊထီး၊ စည္ၾကီးပါဘဲ၊ တီးတီးသမွ်၊ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္"ဟူေသာ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ မဃေဒဝလကၤာ အဆိုကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာမ်ားသည္ အလြန္တည္ျငိမ္လွ၏။ အေရာင္တစ္ခုတည္း ျခယ္ထားသလို၊ ညိွဳ႕မိုင္းေနသည့္ အေရာင္တစ္ခုတည္းျဖင့္ ျခယ္ထားသလို အလြန္ဣေျႏၵ ရင့္က်က္လွ၏။ ရင့္က်က္ေသာ သီလ သမာဓိ ပညာတို႔ အေျခံျပီး ေရးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အလြန္နက္နက္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ေရးေရးသမွ်စာမ်ားသည္ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ သံသာျမည္ဟီးလွ၏။ သူ၏စာေတြဖတ္ၾကရေသာအခါ စည္ၾကီးဟိန္းသလိုပဲ ေကာင္းလိုက္တာ၊ အႏွစ္သာရရွိလိုက္တာဟု ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ကပင္ ခ်ီးမြန္းသံတစ္သံတည္းထြက္ျပီးေတာ့ ဟုိ..အေဝးထိေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ မည္ဟိန္းေလေတာ့၏ ဟု မွန္ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾက၏။ ထို႔ျပင္ " ေတာင္းကို မေဖာက္၊ ေတာက္ကို ေဖာက္၊ ထြင္းေဖာက္သိျမင္၊ သီလဝံ။" ဟုလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္ကို ဖတ္ရွဳ႕ရေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ဥာဏ္ပညာသည္ ေတာင္းကဲ့သို႔ေသးငယ္ေသာ အရာ- မွဳကိစၥေတြကိုေလာက္သာ သိတာမဟုတ္ အင္မတန္ ေတာင္ၾကီးကဲ့သို႔ ထူထဲသိပ္သည္းလွသည့္ ေလးနက္ေသာ ဓမၼအေၾကာင္းအရာကို ထြင္းေဖာက္သိျမင္နိုင္စြမ္းရွိ၏ ဟု ဆိုလို၏။ ဤကား အင္းဝစာဆိုရွင္ အရွင္မဟာရဌသာရႏွင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ တို႔၏ စာေတြအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ စာေပေဝဖန္ေရးကို အင္းဝေခတ္က စတင္ခဲ့သည္ဟုဆိုလွ်င္ မွားအံမထင္။
အားလံုးက်န္းမာၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)
25-11-2011
No comments:
Post a Comment