" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Wednesday, January 22, 2014

သံုးလြန္းတင္ၾကိဳး ျပတ္ေသာအခါ(၃-1)


သူက ဗာရာဏသီျပည္က လွည္းကုန္သည္မွဴးရဲ႕သားတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ သူက ကၽြန္မကို လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းလာတဲ့အခါမွာေတ့ာ ကၽြန္မ ငိုင္ေနမိတယ္။ “မမ”လုိ႕ စိတ္သိပ္မရွည္တဲ့ ေလသံၾကားလိုက္ေတာ့ ကၽြန္မ ရီေဝတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႕သူ႕ကိုၾကည့္ရင္း “ေမာင္ေလးရယ္ မင္းထက္အသက္ထက္ဝက္ၾကီးတဲ့ မမကိုလက္ထပ္ဖို႕မသင့္ေတာ့ဘူးစထင္တယ္” လို႕ သက္ျပင္းခ်ရင္း ေလးေလးတဲြ႕တြဲ႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ “အို…မမကလည္းခ်စ္တာပဓာနပဲ။ ၾကီးရင္မွီ ငယ္ရင္ခ်ီတဲ့ ကဲ - သိျပီလား”ဆိုျပီး တယုတယေထြးပိုက္လိုက္တဲ့သူ႕ရင္ခြင္ထဲမွာ ကၽြန္မေျပာမျပတတ္ေအာင္ သာယာၾကည္ႏူးခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ သူနဲ႕ကၽြန္မ မိုးမျမင္ေလမျမင္ ခ်စ္မိုးမႊန္ေနတုန္းမွာပဲ တစ္ေနမွာေတာ့ သူ႕ကို ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲက ဆြဲယူခဲ့သူတစ္ေယာက္ေပၚေပါက္လာပါေတာ့တယ္။ သူက အဲဒီ မိန္းကေလးက သိပ္သနားစရာေကာင္းလွျပီး သူ႕အေဖကို လူဆိုးဓားျပေတြက သတ္ပစ္လုိက္ျပီး သူ႕ကိုမတရားျပဳက်င့္မယ္အၾကံမွာ  ေၾကာက္အားလန္႕အားထြက္ေျပးလာခဲ့ရရွာတာမို႕ ဒီမွာမမနဲ႕အတူတူေစာင့္ေရွာက္ထားပါရေစတဲ့။ 


ကၽြန္မအသည္းႏွလံုးေတြ ျပဳတ္က်သြားသလုိ ခံစားလုိက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မရင္ထဲ ဗေလာင္ဆူသြားျပီး ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္သြားရာက စီးက်လာတဲ့ မ်က္ရည္ၾကားက ေဝသီတဲ့မ်က္လံုးနဲ႕ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနမိတယ္။ မိန္းကေလးက တကယ့္အေခ်ာေလးပဲ။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ အရြယ္ကလည္း မတိမ္းမယိမ္း မိန္းကေလးက တစ္ႏွစ္ေလာက္ငယ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ တင့္တယ္လွသူေတြမို႕ လိုက္ဖက္လွပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ ရယူျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေပးဆပ္ျခင္းဆုိတာ ကၽြန္မ ခံစားသိရွိလိုက္ရပါျပီ။ ျပီးေတာ့ ေမာင္ေလးကို ကၽြန္မသိပ္ခ်စ္တယ္။ ကၽြန္မေလ သူ႕ကို လင္လိုတစ္မ်ိဳး သားလုိတစ္မည္ ခြင့္လႊတ္လုိက္ေလ်ာျပီး အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ခဲ့ရတာမို႕ သူစိတ္ခ်မ္းသာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မႏွလံုးသားကို ဆြဲထုတ္ေပးဆိုရင္ေတာင္ ေပးဝံ့ပါတယ္။  ျပီးေတာ့လည္း မိန္းကေလးၾကည့္ရတာလည္း ခ်စ္စရာေလး။ အို…ကၽြန္မသမီးေလးသာရိွရင္ ဒီအရြယ္ေလးေပမို႕ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မေက်ေက်နပ္နပ္ၾကီး ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ မိန္းမသားႏွစ္ေယာက္ တစ္လင္တည္ေနခဲ့ၾကတာ ဘာျပႆနာမွ် မရွိခဲ့ပါဘူး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပါပဲ။ ကၽြန္မ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနတာကိုၾကည့္ျပီး ေက်နပ္မိပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကလည္း ကၽြန္မကို မမလို အေမလို ဆိုးႏြဲ႕ၾကတာေလ၊ ဒင္ကေလးတုိ႕ႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္မကို အထီက်န္ထားျပီး ခဲြမသြားရင္ဘဲ ကၽြန္မေက်နပ္ေနပါျပီ။


တစ္ေန႕မွာေတာ့ ကၽြန္မကို မိန္းကေလးက ကႏြဲ႕ကလ်နဲ႕ သူ႕ဆံယဥ္ေလးကို ေသေသသပ္သပ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးဖို႕ေျပာလို႕ ကၽြန္မသူ႕ဆံပင္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္းေလးကို ဘီးနဲ႕ခြဲအေပးလိုက္မွာ ငယ္ထိပ္က ဆံပင္ကိုျဖီးလိုက္ေတာ့ “ဟင္…အမာရြတ္ၾကီးပါလား။ ဘယ္တုန္းက ထိမိခိုက္မိခဲ့တာလဲ မိန္းကေလးရယ္” လို႕ကရုဏာနဲ႕ေမးလိုက္မိပါတယ္။ သည္အခါမိန္းကေလးရဲ႕ေလသံကတင္းမာသြားျပီး “ ဒီအမာရြတ္က အေမနဲ႕အေဖရန္ျဖစ္ရာက ၾကားထဲက ကၽြန္မမွာ ေသရာပါဒဏ္ရာၾကီး ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ ဒီဒဏ္ရာၾကီးနဲ႕ေမြးကင္းစေလးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မကို အေမမပီသတဲ႕ အေမက ထားပစ္ခဲ့ျပီး စြန္႕ခြါသြားခဲ့တာေလ”  အို… အေမမပီသတဲ့အေမဟုတ္လား။ ကၽြန္မ မိုက္ခနဲ႕ရင္ထဲမွာနင့္သြားေအာင္ ခံစားလိုက္ရတယ္။ “ျဖစ္ရေလမိန္းကေလးရယ္ ဒါ …ဒါဆုိ မင္းဟာ ဓားျပၾကီးသမီးေလးေပါ့ဟုတ္လား” ကၽြန္မစိတ္ေတြအရမ္းလွဳပ္ရွားသြားျပီး အသက္မရႈတမ္း ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ “ ဟင္…မမဘယ္လုိလုပ္သိတာလည္းဟင္” လုိ႕ မိန္းကေလးက မ်က္လံုးအဝိုင္းသားေလးနဲ႕ကၽြန္မကိုစိုက္ၾကည့္ျပီး ေမးလိုက္ေတာ့ ကၽြန္မရူးမတတ္ခံစားလုိက္ရတယ္။ 

 
က်မ္းကိုး- ၁။ပါဠိောတ္ျမန္မာျပန္က်မ္းမ်ား၏ က်မ္းဦးမွတ္ဖြယ္မ်ား။ ၁။ အေက်ာ္ေဇယ် ဗုဒၶသမီးေတာ္မ်ား - သုခ။
သဒိသံ ပါကံ ဇေနတိ။

               Inspired by Dr.Sutacaralankara

       အင္တာနက္ေပၚမွ ဓမၼရသ
               ေမတၱာျဖင့္ ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)

No comments:

Post a Comment