" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Thursday, February 6, 2014

အျပန္အလွန္ အညမညသေဘာတရား 1


ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အျပန္အလွန္ အညမညသေဘာတရားမ်ား ေဟာၾကားထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အျပန္အလွန္ တာဝန္ႏွင့္ဝတၱရားမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာဖို႔ ျမတ္ဗုဒၶက အထူးတိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ မိဘႏွင့္သားသမီး၊ ဆရာႏွင့္တပည့္၊ လင္ႏွင့္မယား စသည္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ဝတၱရားမ်ား ေလးစားလိုက္နာသင့္ပံုကို သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္တြင္ အတိအလင္း ေဟာၾကားထားခဲ့ေပသည္။ မိဘႏွစ္ပါးတို႔သည္ သားသမီးတို႔အေပၚ အလြန္ေက်းဇူးတရားၾကီးမားေသာေၾကာင့္ “မိဘတို႔ကို ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဦး မကက်ဴး” ဟူ၍ပင္ ေဟာထားခဲ့ေပသည္။ မိဘတို႔သည္ သားသမီးတို႔အေပၚ၌ မိဘဝတၱရား ေက်ပြန္ေသာေၾကာင့္သာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဦးဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ 

မိဘဝတၱရားငါးပါးရွိသည္။ “မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေဝးရင္းႏွီး၊ ထိမ္းျမားျခင္းလွ်င္၊ ဝတ္ငါးအင္၊ ဖခင္မယ္တို႔တာ”။(သဂၤဇာဆရာေတာ္)။ မိဘဝတ္တရား ငါးပါးတို႔တြင္ အဓိကအက်ဆံုး အခ်က္သံုးခုမွာ “မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ” ဟူေသာ အခ်က္ အမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။ မိဘက ခ်မ္းသာမွသာလွ်င္ အရင္းအႏွီး၊ ေလာကီအေမြမ်ား ေပးနိုင္ေပမည္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳေပးရာ၌လည္း သားသမီးတို႔၏ စိတ္ဆႏၵႏွင့္ မ်ားစြာပတ္သက္ေနသျဖင့္ မိဘက်င့္ဝတ္ထဲ၌ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ မိဘတို႔က ထိုမိဘဝတၱရားငါးလံုးကို ျပည့္ေပးနိုင္လွ်င္ေတာ့ ပိုမိုအဆင္ေျပပါလိမ့္မည္။ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ျဖစ္ၾကသည့္ မိဘတို႔ကိုယ္တိုင္ကလည္း သားသမီးတို႔အတြက္ စံျပျဖစ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါသည္။ ကိုယ္ကိုတိုင္ လက္ေတြ႔စံျပျဖစ္ေအာင္ က်င့္သံုးျပနိုင္မွသာ ဆိုဆံုးမခံရသူ သားသမီးမ်ားကလည္း တကယ့္ကို ေလးစားလိုက္နာၾကေပလိမ့္မည္။ 

“ငါေျပာသလိုလုပ္၊ ငါလုပ္သလို မလုပ္နဲ႔” ဟု အမိန္႔ဆန္ဆန္ အတၱဆန္ဆန္ အျပဳအမူ အဆံုးအမမ်ိဳးကို ေလးေလးနက္နက္ ခံယူလိုက္နာဖို႔ ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။ မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္က သားသမီးတို႔၏ စံျပ၊ ျမင့္မိုရ္ဦး စိတ္ဓာတ္မ်ား မထားနိုင္ပါလွ်င္ မိမိတို႔၏ တဖက္သတ္ဆန္သည့္ အဆံုးအမမ်ားသည္ သားသမီးတို႔အေပၚ၌ အလြန္ထိေရာက္ခဲပါသည္။ မိဘတို႔သည္ သားသမီးတို႔အေပၚ၌ စံျပအျဖစ္ “အနနၱ”ဆိုသည့္ ေမတၱာဓာတ္ေတြ အကန္႔အသတ္မရွိ အဆံုးအပိုင္းအျခားမရွိသည့္ ဂုဏ္ထူး စြမ္းရွည္ထူးမ်ားမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားၾကဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါသည္။

ေမတၱာျဖင့္
ေဒါက္တာသုတာစာရာလကၤာရ
ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)

No comments:

Post a Comment