" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Saturday, March 17, 2012

ဗုဒၶအလံေတာ္လြင့္ထူႏုိင္ေရး



ဖရိုက္ဘဂ္ျမိဳ႕ (Freiburg) ေလးသည္ ဂ်ာမဏီနိုင္ငံ၏ အေနာက္ေတာင္းပိုင္းတြင္ တည္ရွိ၏။ မေ၀းကြာလွေသာ ဘလက္သစ္ေတာ (Black Froest) ၾကီးမ်ား၀ိုင္းရံလ်က္ ေသးငယ္လွသည့္ျမိဳ႕ျပဧရိယာကို သာယာလွပါမႈအသြင္ျဖင့္ လြမ္းျခဳံထား၏။ တသြင္သြင္စီးဆင္းေနေသာ ရိန္း(Rhein River) ျမစ္ၾကီးႏွင့္ မေ၀းကြာျခင္းကလည္း ျမိဳ႕ျပတြင္ ေနထိုင္သူလူ အေပါင္း၏ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကိုေအးျမသည့္ အသြင္အျပင္မ်ိဳးျဖင့္ေဖာ္က်ဴး ေန၏။ အမိေျမႏွင့္မတူျခားနားသည့္ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီေလးတြင္ ႏွင္းေဖြးေဖြးမ်ား ေနရာယူေစာျခင္း၊ ေလႏုေအးမ်ား ေျပးလႊားတိုက္ခတ္ျခင္း၊ သစ္ရြက္နီမ်ား အေၾကြေစာျခင္းမ်ားျဖင့္ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးစရာျဖစ္၏။ သာယာေအးခ်မ္းေသာျမိဳ႕ေလးသည္ ေႏြးေထြးမႈမ်ားျဖင့္ျပည့္နက္ေန၏။

ျမိဳ႕ျပအတြင္း၀ယ္ စည္းစနစ္က်သည့္ သြားလာေနထိုင္မႈမ်ား၊ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႕သည့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈမ်ား၊ ရိုးသားျဖဴစင္သည့္၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ား၊ ေရွးရိုးမဆံေခတ္ဟန္ပန္ အသြင္အျပင္မ်ားျဖင့္သစ္လြင္သည့္ျမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္မ်ားကို ျမွင့္တင္ၾက၏။ သူတို႕ဘ၀ အသီးသီး၏လုံျခဳံမႈကို တည္ေဆာက္ေနထိုင္ၾက၏။ အသိဥာဏ္ရင့္သန္ျခင္းတည္းဟူေသာ လူ႕ဘ၀မီးေရာင္စုံမ်ားကို ထြန္းညွိေပးသည့္တကၠသို္လ္ၾကီးမ်ားသည္ ျမိဳ႕ျပ၏လူေနမႈအဆင့္အတန္းကို ၀င့္ၾကြားထည္၀ါေစျပန္၏။ အစီအရီသြယ္တန္းေနသည့္ တကၠသိုလ္ၾကီးေလးခုသည္ ျမိဳ႕ျပတြင္ေနထိုင္သူ အတြက္သာမက ကမၻာတ၀ွမ္းရွိလူသားအားလုံးတို႕၏ ဘ၀ေနထိုင္မႈအဆင့္အတန္းကို ျမင့္တင္ေပးေန၏။ ေခတ္မီဆန္းသစ္သည့္ ပညာကမၻာအျဖစ္တည္ေဆာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ သူတို႕ျမိဳ႕ေလးကို ပညာေရး (Education City) ျမိဳ႕ေတာ္ဟု ေခၚဆိုၾက၏။

ထိုျမိဳ႕ေလးသို႕ ၁၅-၁၀၂၀၁၀၊ ရက္ေန႕တြင္ ေသာမတ္စ္ဘရူးန္ (Thomas Bruhn) နွင့္ သူ၏မိသားစု ပင့္ဖိတ္မႈျဖင့္ ေရာက္ရွိခဲ့၏။ ေသာမတ္စဘရူးန္နွင့္ မိတ္ေဆြမ်ားစုေပါင္းကပ္လွဴသည့္ဆြမ္းေကၽြးပြဲတြင္ ဓမၼေဆြးေႏြးပြဲၾကီးမဟုတ္သည့္ “ဓမၼစကား၀ိုင္းေလး” တစ္ခုျဖစ္ခဲ့၏။ သူတို႕ေနအိမ္အသီးသီးတြင္ က်ယ္ျပန္႕သည့္ဗုဒၶအဆို အမိန္႕မ်ားကို အခ်က္က်က်သိရွိနားလည္ေစႏုိင္သည့္ စာအုပ္ၾကီးမ်ားကို စြဲကိုင္လ်က္ ကမၻာတ၀ွမ္းရွိဗုဒၶဘာသာ (The world of Buddhism) အေၾကာင္းကို တြင္တြင္ၾကီးတင္ျပေဆြးေႏြးႏုိင္သူမ်ားျဖစ္၏။ လူဘ၀၏ ထြက္ေပါက္မွန္ကန္မႈျဖစ္ေသာ လူက်င့္၀တ္ငါးပါးသီလႏွင့္ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေန႕စဥ္ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေစာင့္ထိန္းျခင္းမ်ားျဖင့္ အႏွစ္က်န္ေအာင္က်င့္ေဆာင္သူမ်ားျဖစ္၏။ သူတို႕ျမိဳ႕ျပေလးႏွင့္ ႏုိင္ငံတစ္၀န္းဝယ္ျမတ္ဓမၼရနံ႕မ်ားျဖင့္ လႊမ္းျခဳံလိုသူမ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶအလံေတာ္မ်ား လႊင့္ထူလိုသူမ်ားျဖစ္၏။

ဂ်ာမဏီ၏ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံျဖစ္သည့္ ၾသစတရီးယား (Austria) ႏိုင္ငံသည္ အစိုးရ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာစာေပမ်ားကို ျပာန္း၊ သင္ၾကားနိုင္ရန္နုိင္ငံေတာ္အစိုးရသို႕ တင္ျပေလွ်ာက္ထားလ်င္ လြယ္ကူစြာခြင့္ျပဳခ်က္မ်ား ရရွိႏိုင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ဓမၼစာေပသံမ်ားစည္ေ၀ညံေန၏။ ဗုဒၶအလံေတာ္မ်ား ျမင္ေတြ႕ေနရ၏။ ဂ်ာမဏီနိုင္ငံတြင္မူ ထိုကဲ့သုိ႕မဟုတ္ေပ။ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း (Society) မ်ား၊ ဘာသာ၀ါဒဌာနမ်ား (Department) မ်ားတည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ေရးသည္ အလြန္လက္ေႏွးတတ္ၾက၏။ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ဓမၼစာေပမ်ားျပာန္း သင္ၾကားေရးသည္ အလြန္ခက္ခဲရႈပ္ေထြး၏။ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံတြင္ ပါဠိစာေပသင္ႏိုင္သည့္ ေနရာဌာန ျဖန္႕ေ၀ေပးနိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္အနည္းငယ္မွ်သာရွိ၏။ ျမိဳ႕ေတာ္ဘာလင္ (Berlin) တကၠသိုလ္ႏွင့္ တျခားေသာ တကၠသိုလ္တစ္ခုတြင့္သာျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ၊ ျဖန္႕ေ၀မႈမ်ားသည္ က်ယ္ျပန္႕လွသည့္ သင္ၾကားနည္း၊ ျဖန္႕ေ၀နည္းမ်ားအျဖစ္သို႕ မေရာက္ရွိေသးေပ။

ေသာမတ္စ္ဘရူးန္ႏွင့္ ဂ်ာမန္ပါဠိပညာရွင္အဖြဲ႕သည္ သူတို႕ျမိဳ႕ေလးရွိ တကၠသိုလ္တစ္ခုတြင္ ပါဠိဌာနအျဖစ္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့၏။ ဗုဒၶစာေပမ်ားကိုတိုးတက္ျပန္႕ပြားေစခဲ့၏။ ဓမၼရနံ႕မ်ားျဖန္႕ေ၀ခဲ့၏။ တကၠသိုလ္စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ဓမၼရြတ္ဆိုသံမ်ား စည္ေ၀ညံခဲ့၏။ ဓမၼနည္းေႏွာဖလွယ္သံမ်ား ခ်ိဳျမိန္ေနခဲ့၏။ သူတို႕၏ နီးစပ္ရာျမိဳ႕ဧရိယာအတြင္းဝယ္ ဓမၼသဘင္ပြဲမ်ား ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့၏။ ဓမၼေဟာခန္းမ်ား အတြင္း၀ယ္ (၇၀) ခန္႕မွ်သာ ဓမၼေယာဂီမ်ားျဖင့္ စည္းကားခဲ့၏။ စစ္မွန္သည့္အေတြးအေခၚမ်ား၊ မွန္ကန္သည့္လူ႕က်င့္၀တ္မ်ား၊ တန္ဖိုးျမင့္မားသည့္ လူ႕ဘ၀မွတ္တမ္းမ်ားျဖင့္ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္ခဲ့၏။ ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္ခဲ့၏။

ဂ်ဂန္(Jurgen)ႏွင့္ကရိုမာ(Kromer)တို႕သည္ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားရာ ႏိုင္ငံမ်ားသုိ႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ေရာက္ဖူးသူမ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶဓမၼမ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားသူမ်ားျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္သူမ်ားျဖစ္၏။ အျမတ္သာသနာနွင့္ဓမၼအသံေတာ္မ်ား ျပန္႕ပြားလာေအာင္ အလွဴေငြမ်ား၊ စုေပါင္းအင္အားမ်ားကို ပါ၀င္လွဴဒါန္းသူမ်ားျဖစ္၏။ ပူေပါင္းအားထုတ္သူမ်ားျဖစ္၏။ ယခု ဂ်ာဂန္ (Jurgen) သည္ ကင္ဆာေ၀ဒနာခံစားေနရသျဖင့္ ေဆးရုံတြင္ ေဆး၀ါးမ်ားကုသခံယူေန၏။ သူသည္ေတးသီခ်င္း (Music) မ်ားနားေထာင္ျခင္းနွင့္ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းကို ဆရာ၀န္လမ္းညႊန္မႈအရ အနည္းငယ္မွ်သာ ျပဳလုပ္၏။ သူခံစားေနရသည့္ေရာဂါေ၀ဒနာကိုသာ ရႈမွတ္ပြားမ်ားလ်က္ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္၏။ စိတ္ႏွလုံးသားကိုသန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ အားထုတ္ေန၏။ မေကာင္းသည့္အကုသိုလ္ အညစ္အျပစ္မ်ားကင္းစင္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ေန၏။ ဂ်ာဂန္သည္ နာမက်န္းျဖစ္ေနသည့္တိုင္ ဓမၼစကား၀ိုင္းေလးတြင္ အသုံး၀င္လွသည့္ အၾကံဥာဏ္မ်ားကို ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့သူျဖစ္၏။ အမိျပည္ရွိဓမၼရိပ္သာ တစ္ခုတြင္ န၀ကမၼအလွဴေငြမ်ားကို ထည့္၀င္လွဴဒါန္းျခင့္ျဖင့္ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးတတ္သူျဖစ္၏။

က်ပ္တည္းမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ စုစည္းမႈအင္အားနည္းပါးသျဖင့္ အနည္းငယ္ေသာကာလ အတြင္း၀ယ္ သူတို႕ျမိဳ႕ေလးရွိ ပါဠိစာသင္ခန္းေလးမ်ားသည္ တိုးတိတ္သြားခဲ့၏။ ဓမၼသဘင္ေလးမ်ားသည္ ျပိဳပ်က္သြားခဲ့၏။ ၾကိဳးပမ္းမႈ၏ တဘက္တြင္။ ၀ါ၊ ေအာင္ျမင္မႈ၏ တဘက္တြင္ ေျပာင္းလဲပ်က္စီးျခင္း “နိယာမ” သေဘာသည္ ရွိျမဲျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ပူေပါင္းမႈ၊ အဘက္ဘက္မွ ကူညီအားေပးမႈမ်ားနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ျပိဳပ်က္သြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္ နိယာမ=ေျပာင္းလဲပ်က္စီးျခင္းမ်ိဳးဟု မေခၚဆိုသင့္ေပ။ မွားယြင္းစြာဆုပ္ကိုင္တတ္သည့္ ထိုအသိစိတ္မ်ိဳးကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ရမည္ျဖစ္၏။

ကမၻာ့အႏွံ႕အျပားရွိ ဗုဒၶစာအုပ္ၾကီး (The world of Buddhism) မ်ားကို ဖက္ရႈေလ့လာျခင္း၊ ျပင္ပကမၻာမ်ားသို႕ ေလ့လာေရးခရီးထြက္ျခင္းေၾကာင့္ သူတို႕သည္ကမၻာ့အတိုင္းတာမ်ားကို တတ္သိနားလည္ၾက၏။ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားကို မွန္ကန္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္နည္းလမ္းမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္ၾက၏။ သူတို႕ေရာက္ဖူး မွတ္သားဖူးခဲ့သည့္ဗုဒၶေနရာဌာနမ်ားသို႕ ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လည္ေရာက္ခ်ိန္ ဗုဒၶအျပင္မ်ား၊ အယူအဆမ်ား ေလွ်ာ့နည္းလာ (Decrease) သည္ကိုေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ ၀မ္းနည္းသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဓမၼအေတြးအျမင္မ်ားျပိဳပ်က္လုနီးပါး ေလ့လာလိုက္စားသူနည္းပါးလာသျဖင့္ စိုးရိမ္သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ သူတို႕၏အေတြး၊ သူတို႕၏အျမင္ေလးမ်ားသည္ စာေရးသူတို႕အား အားကိုေလးစားဟန္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးတိုက္တြန္းမႈမ်ားျဖစ္ခဲ့၏။

ဗုဒၶအလံေတာ္လြင့္ထူႏိုင္ဖို႕သည္ အမွန္တရားအင္အားစု (Union of Buddhism) ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ေပ၏။ ဓမၼအသံေတာ္က်ယ္ျပန္႕နိုင္ဖို႕သည္ ဒါန၊သီလ၊၀ိပႆနာတရားမ်ားကုိ ေခတ္ပညာရပ္မ်ားျဖင့္ ကၽြမ္းက်င္စြာေဟာေျပာ ဖို႕လိုအပ္ေပ၏။ ေအာ္……အမိျပည္ရွိဘြဲ႕ရ အရွင္ေလးမ်ား၊ နိုင္ငံတကာဘြဲ႕ဒီဂရီရအရွင္ေလးမ်ားသည္ မိမိဘာသာ၊ မိမိသာသနာကို သူတို႕၏ ဘာသာစကားေလးမ်ားျဖင့္ ကၽြမ္းက်င္စြာေဟာနိုင္၊ေျပာနုိင္ ေရးသားနိုင္၊ ရွင္းျပနိုင္မည္ဆိုလ်င္ျဖင့္ ………………….။

(တကၠသိုလ္ျမင့္ျမတ္ေဆြ)

No comments:

Post a Comment