" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Friday, December 9, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာျပသည့္ ရာမယဏဇာတ္အေၾကာင္း

ကၽြန္မတို႕အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ဒီမိုကေရစီနဲ႕မထိုက္တန္ဘူးတို႕၊ အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမႈအရ ျပည္သူလူထုဟာမိမိတို႕ ကိုယ္မိမိတို႕ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းမရွိဘူးတို႕၊ ဒီလိုေျပာတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အရင္အပတ္ကဆိုရင္အိႏၵိယႏိုင္ငံကဇာတ္ႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ မဟာဘာရတ နဲ႕ ရာမယဏ ကိုအေျခခံၿပီးေတာ့ အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမႈဟာလူထုရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြ၊ လူထုရဲ႕လုပ္ပိုင္ ခြင့္ေတြ၊ လူထုရဲ႕အင္အားေတ...ြကို ဘယ္ေလာက္အေလးထားတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပသြားခ်င္တယ္ လို႕ကၽြန္မ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အရင္အပတ္ကေတာ့ မဟာဘာရတ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းကၽြန္မ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအပတ္မွာေတာ့ ရာမယဏဇာတ္ေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းေျပာပါ့မယ္။ ရာမယဏ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ ရာမဇာတ္ေပါ့ေလ။ ရာမဇာတ္ဆိုတာဟာ သူတို႕အိႏၵိယမွာ ရာမယဏ လို႕ ေခၚပါတယ္။ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံတင္မကပါဘူး။ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ တို႕၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႕အထိပ်ံ႕ပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံယဥ္ေက်းမႈေတြအေပၚမွာ အင္မတန္ မွၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ ရွိတဲ့ဇာတ္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီဇာတ္ႀကီးဟာ ဘာျဖစ္လို႕အေရွ႕တိုင္း ႏိုင္ငံေတြအေပၚမွာၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈရွိသလဲဆိုတာစဥ္းစားဖို႕လိုတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ရာမ ဇာတ္ ေတာ္ႀကီးဆိုတာ မင္းေကာင္းေတြအေၾကာင္းပဲလို႕ ဒီလိုပဲ ကၽြန္မျမင္တယ္။ ေကာင္းတဲ့မင္းမ်ား၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့မင္းမ်ားဟာဘယ္လိုလုပ္တယ္၊ ဘယ္လိုကိုင္တယ္၊ ဘယ္လိုဆက္ဆံတယ္၊ ဒါ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကၾကည့္ရင္ ဒါေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ပါတယ္။

အရင္အပတ္ကေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲေလာကီအျမင္နဲ႕ေျပာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမစၿပီးေတာ့ ဇာတ္ေၾကာင္းဆင္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းသားဟာ ရာမမင္းသားရဲ႕ ခမည္းေတာ္အျပစ္ေၾကာင့္ပဲဆိုပါေတာ့ ေတာထြက္သြားရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ဗုဒၶဘာသာအျမင္နဲ႕ၾကည့္ရင္ဝဋ္လိုက္တာ ေပါ့ေလ။ ကံ ကံ၏အက်ဳိး၊ ကိုယ္လုပ္သလိုကိုယ္ျဖစ္တာ ဝဋ္လိုက္တဲ့ အက်ဳိး ေပါ့။ ဒီ ရာမမင္းသားရဲ႕ခမည္းေတာ္ႀကီးဟာ မင္းသားဘဝတုန္းက ( ဒါ ဟိႏၵဴ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးထဲကကၽြန္မေျပာတာေနာ္။ ဟိႏၵဴဇာတ္ေတာ္ႀကီးထဲကဆိုေတာ့ ျမန္မာမ်ား သိတဲ့ရာမဇာတ္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ အေသးစိတ္ပါတယ္ေပါ့ေလ။ အေၾကာင္းအရာအေသးစိတ္ပါ ပါတယ္ )။ သူ အရင္မင္းသားဘဝတုန္းက တစ္ခါက်ေတာ့ သူေတာလိုက္ထြက္တယ္တဲ့။ ေတာ လိုက္ထြက္တဲ့အခါမွာ သူကေတာတိရစ ၦာန္တစ္ေကာင္ထင္ၿပီးေတာ့ ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ပစ္လိုက္တာပါ။ ပစ္လိုက္ေတာ့ တကယ္တမ္းသြားၾကည္တဲ့့အခါက်ေတာ့ တိရစ ၦာန္မဟုတ္ပဲနဲ႕ လူျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလူဟာလည္းရေသ့ေလးေပါ့ေလ။ ရေသ့ေလးက (ကၽြန္မတို႕ သုဝဏၰသာမဇာတ္နဲ႕နဲနဲဆင္ တယ္ ) ရေသ့ငယ္ေလးဟာ သူ႕ရဲ႕ မ်က္မျမင္တဲ့မိဘအိုႀကီးႏွစ္ပါးကို လုပ္ေကၽြးေနတဲ့ရေသ့ေလး ျဖစ္တယ္။ ရေသ့ေလးကသူ႕ရဲ႕မိဘႏွစ္ပါးထံေခၚသြားပါဆိုၿပီးေတာ့ကြယ္လြန္သြားတယ္။ ကြယ္လြန္သြားေတာ့မင္းသားက ရေသ့ေလးရဲ႕မိဘႏွစ္ပါးထံသြားၿပီးေတာ့ ဒီလိုပဲသူဟာ မွားၿပီးေတာ့မွ်ားနဲ႕ပစ္လိုက္တာမို႕ သူတို႕သားဟာကြယ္လြန္သြားၿပီ လို႕ေျပာေတာ့ မိဘမ်ားက သူ႕ကိုက် ိန္ဆဲလိုက္တယ္တဲ့။ " သူတို႕မွာအားကိုးစရာ ဆိုလို႕ဒီသားပဲရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဒီလိုလုပ္ခဲ့တဲ့လူဟာ အသက္ႀကီးလာတဲ့ အခါက်ရင္ အားကိုးစရာသားမရွိပဲနဲ႕စိတ္ဆင္းဆင္းရဲရဲ နဲ႕ေသပါေစေသာဝ္ " လို႕က်ိန္ဆဲလိုက္တယ္လို႕ ဒီလိုအေျပာရွိတယ္။

ေနာက္က်ေတာ့ ဘုရင္ျဖစ္ လာၿပီး ရာမမင္းသားနဲ႕တကြသားေတာ္သံုးပါးဖြားျမင္ေတာ္မူတယ္။ ဖြားျမင္ေတာ္မူၿပီး ရာမ မင္းသားဟာ အဘက္ဘက္ကေတာ္တယ္။ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးနဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္မဲ့မင္းသားဆိုတဲ့ လကၡဏာဟာ အားလံုးရွိၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ရာမမင္းသားကိုျပည္သူလူထုကလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္တယ္။ မိမိတို႕ကိုတစ္ေန႕က်ရင္ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္အုပ္စိုးသြားမဲ့ ဘုရင္ေကာင္းတစ္ပါးျဖစ္ လာမယ္ဆိုတာလက္ခံထားၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုအားလံုးကလက္ခံထားေသာ္လည္း ရာမမင္းသားရဲ႕ညီေတာ္ ဘာရတရဲ႕ မိခင္ျဖစ္တဲ့မိဖုရားဟာသူ႕ရဲ႕သားကိုဘုရင္ျဖစ္ေစခ်င္လို႕ ခမည္းေတာ္ႀကီးကို ေျပာတယ္ေပါ့ေလ။ " အရင္တုန္းကေပးထားတဲ့ကတိအတိုင္း၊ သူေတာင္း ထားတဲ့ကတိႏွစ္ခုကိုေပးမယ္ဆိုတဲ့ကတိအတိုင္း၊ သူ႕သားကိုဘုရင္ေျမွာက္ ၿပီးေတာ့ ရာမမင္း သားကို ၁၄ ႏွစ္တိုင္တိုင္ေတာထြက္သြားပါေစ " ဆိုၿပီးေတာ့ သူဒီလိုေတာင္းဆိုတယ္။ ေတာင္းဆို ေတာ့ဘုရင္ႀကီးကေနၿပီးေတာ့ ဒါကေတာ့ သူမလုပ္သင့္တဲ့ကိစၥဆိုၿပီးေတာ့သူမလုပ္ဘူးဆိုၿပီးျငင္း တယ္။ ျငင္းေပမဲ့လည္း သူကတိမတည္ရာေရာက္တာေပါ့။ အစတုန္းကေတာ့ဆုႏွစ္ခုေတာင္းႏိုင္ တယ္၊ ေတာင္းတာေပးမယ္လို႕ေျပာထားၿပီးမွအခုေတာ့မေပးေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ သူဟာ ကတိပ်က္တ့ဲမင္း၊ ကတိပ်က္တဲ့ဘုရင္ဆိုတာအင္မတန္ရွက္စရာေကာင္းတဲ့မင္း ပဲ။

ဒီေတာ့ သူ သိပ္ၿပီးရွက္ေတာ့သူမ်က္ႏွာမသာဘူး။ မ်က္ႏွာမသာေတာ့ သူ႕သားေတာ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေမးတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႕ဒီေလာက္ေတာင္မွ မ်က္ႏွာမသာသလဲဆိုေတာ့ သူ႕ကိုဘုရင္ႀကီးက ဘာမွမေျပာခင္ ဟိုမိဖုရားက ဝင္ၿပီးေတာ့ေျပာလိုက္တယ္။ " သူ႕ကိုဒီလိုကတိေပးခဲ့တယ္။ အခု ဒီလိုေတာင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီကတိကိုမတည္ပါဘူး " ဆိုၿပီးဝင္ေျပာေတာ့ ရာမမင္းသားက
(သားေကာင္းမ်ားဆိုတာဖခင္မ်ားရဲ႕ကတိတည္ေရးအတြက္ဦးတည္ၿပီးေတာ့လုပ္ေဆာင္ရမယ္) ဒါေၾကာင့္မို႕ခမည္းေတာ္ေပးခဲ့တဲ့ကတိကိုတည္ပါေစ၊ သားေတာ္ ေတာထြက္ပါ့မယ္ လို႕ဒီလိုဝန္ခံ ၿပီးေတာ့ေတာထြက္ခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ဟာဘာလို႕ လူအမ်ားႀကိဳက္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ဒီဇာတ္ထဲမွာ ပါတဲ့မင္းညီမင္းသားေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာမင္းေကာင္းပီသတယ္။ ရာမမင္းသားဟာလည္း မင္းေကာင္းျဖစ္မယ့္ မင္းသားတစ္ပါးပီသတယ္။ ရွင္ဘုရင္ႀကီးကလည္း သူ႕အျပစ္ေတာ့သူရွိတာ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့သူတတ္ႏိုင္သမွ် (သူ႕တိုင္းျပည္ကိုတတ္ႏိုင္သမွ်) သူ႕ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ သူ႕တိုင္းျပည္ဟာ သူ႕ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာအင္မတန္မွ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ရွိတယ္ လို႕ဆိုတယ္။ ရာမမင္းသားရဲ႕ညီေတာ္ကလည္း သူ႕ကို နန္းေပးမယ္ဆိုေတာ့ သူက လက္မခံဘူး။ သူ႕ရဲ႕ေနာင္ေတာ္သာလွ်င္ဘုရင္ျဖစ္ထိုက္္တယ္။ သူဟာ သူ႕ေနာင္ေတာ္ေလာက္လည္းအရည္အခ်င္းမရွိပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ သူကလက္မခံ ဘူး။ ဟာ - ငါရရင္ေတာ့ယူလိုက္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္လံုးလံုးမရွိဘူးေနာ္။ ဒါေတာင္ တရားဝင္ေပးတာ။ လုၿပီးေတာ့ မခြဲႏိုင္၊ မခြာႏိုင္တြယ္တာေနတာမဟုတ္ဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာရာမမင္းသားဟာေတာထြက္သြားရွာ ၿပီ။ေတာထြက္သြားေတာ့သူ႕ရဲ႕ ညီေတာ္ ဘာရတ က " ေနာင္ေတာ္ျပန္လာပါ၊ ညီေတာ့္အေနနဲ႕ဒီလိုအုပ္ခ်ဳပ္ ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းမရွိဘူး၊ အုပ္ခ်ဳပ္သင့္တာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ျပန္ၿပီးေတာ့ၾကြလာေတာ္မူပါ " ဆိုေတာ့ ဟိုကျငင္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ' သားေကာင္း မ်ားဟာဖခင္မ်ားကတိတည္ေရးအတြက္လုပ္ေပးရမယ္။ ဖခင္မ်ားဟာ အထူးသျဖင့္ မင္းဆိုလို႕ ရွိရင္ကတိတည္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ၁၄ ႏွစ္တိုင္တိုင္ေတာ့သူျပန္မလာဘူး ' ဆိုၿပီးေတာ့ ေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီ အခ်ိန္မွာညီေတာ္က " သူဟာ ဘုရင္မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ တကယ္ တရားဝင္စစ္မွန္တဲ့ဘုရင္ဟာ ရာမမင္းသားျဖစ္ပါတယ္ " ဆိုၿပီးေတာ့ ပလႅင္ ေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွမထိုင္ဘူးလို႕ဒီလိုပဲေျပာတယ္။ ပလႅင္ေပၚမွာရာမမင္းသားရဲ႕ ဖိနပ္တစ္ရံကိုတင္ထား ၿပီးေတာ့ဒီမင္းသားဟာပလႅင္ေအာက္ကေနထိုင္ၿပီးေတာ့ တိုင္းေရးျပည္ေရးကိုစီရင္ေတာ္မူတယ္ လို႕ဒီလိုပဲအဆိုရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္ သူကလည္းမင္းသားေကာင္းမ်ားရဲ႕အရည္အခ်င္းနဲ႕ျပည့္စံု တယ္။ သူ႕ခမည္းေတာ္ႀကီးခမ်ာေတာ့နတ္ရြာစံသြားရွာတယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဟိုတုန္းကသူက်ိန္ဆဲခံထားရတဲ့အတိုင္းပဲေပါ့။ သူ႕သားေတာ္ဟာ သူ႕အတြက္ ေၾကာင့္ ေတာထြက္သြားရတယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႕ဝမ္းနည္းပက္လက္နဲ႕ပဲနတ္ရြာစံ သြားတယ္။

ေနာက္ပိုင္းဇာတ္လမ္းကိုျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားသိၾကပါတယ္။ ေတာထြက္သြားတဲ့အခ်ိန္ မွာရာမမင္းသားနဲ႕ပါသြားတာက သီတာမင္းသမီးနဲ႕ ညီေတာ္လကၡဏ။ ညီေတာ္လကၡဏဆိုတာ လည္းမင္းသားေကာင္းမ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္းနဲ႕အင္မတန္မွျပည့္ဝတယ္။ သူ႕ရဲ႕ေနာင္ေတာ္ နဲ႕ ေနာင္ေတာ္ရဲ႕ ၾကင္ယာကို သူဟာဘယ္ေလာက္က်ဳိးက်ဳိးႏြံႏြံ၊ ၾကည္ၾကည္ညိဳညိဳ၊ ေလးေလး စားစားနဲ႕ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတာမွတ္တမ္းတင္ေလာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ဳိ႕ဆိုရင္ လကၡဏမင္းသားလိုျဖစ္သင့္တယ္လို႕ ဒီလိုပဲေျပာတယ္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အေပၚမွာအင္မတန္မွသစၥာ ရွိတယ္။ ရဲရဲရင့္ရင့္နဲ႕ကိုယ့္ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ကိုအကာ အကြယ္ေပးတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ကိုခ်စ္သလိုပဲ၊ သူ႕ရဲ႕မရီးကိုလည္းအင္မတန္မွေလးစား တယ္။ အေမတစ္ေယာက္လိုသူဆက္ဆံတယ္။ ဒီလိုျပဳစုဆက္ဆံၿပီးေတာ့အရာရာမွာ ညာလက္ရံုး သဖြယ္ေနခဲ့ၿပီးေတာ့ ရာမမင္းသားနဲ႕ေခါင္းဆယ္လံုးဘီလူးနဲ႕ စစ္ေတြဘာေတြျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း ရာမမင္းသားရဲ႕ေဘးကေနၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုးတိုက္ခဲ့တယ္။ ဒႆဂီရိဘီလူးနဲ႕ ရာမမင္းသားတို႕ စစ္ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္းအမ်ားသိၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။

ဒႆဂီရိ က သီတာ မင္းသမီးကို ခိုးသြားတယ္၊ ခိုးသြားေတာ့ ဟာႏုမန္မင္း တို႕နဲ႕လိုက္ၿပီးေတာ့ တိုက္ၾကတယ္။ တိုက္ၾကၿပီးေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ကၽြန္မတို႕သိတဲ့ပံုျပင္ေတြ မွာဆိုရင္ ဒႆဂီရိအေပၚမွာအႏိုင္ယူၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းသားတို႕၊ သီတာမင္းသမီးတို႕၊ လကၡဏမင္းသားတို႕ျပန္လာၿပီး ရာမမင္းကနန္းျပန္ယူ ၿပီးအားလံုးေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ၿပီးဆံုးသြားတယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးကၽြန္မတို႕ဒီေလာက္ပဲသိၾကရ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟိႏၵဴဇာတ္ေတာ္ႀကီးမွာက အဲဒီေလာက္နဲ႕မၿပီးေသး ဘူး။ ရာမမင္းသားဟာသူ႕ရဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ကိုျပန္ေရာက္သြားၿပီး ျပန္ၿပီး နန္းတက္တဲ့အခါက်ေတာ့ (မင္းေကာင္းမ်ားဆိုတာက ျပည္သူလူထုရဲ႕ စိတ္ထားကဘယ္လိုရွိတယ္၊ ျပည္သူလူထုထဲမွာဘာေတြေျပာေနတယ္ဆိုတာကို အၿမဲနားစြင့္နားေထာင္ေနရတယ္)။ နားစြင့္နားေထာင္ေနေတာ့ ဘယ္လိုအသ ံေတြထြက္လာသလဲ ဆိုေတာ့ သီတာမိဖုရားဟာ ဒႆဂီရိေခါင္းဆယ္လံုး ဘီလူးရဲ႕နန္းေတာ့မွာဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနခဲ့သလဲတဲ့။ ဒီလိုတစ္ျခားသူရဲ႕ နန္းေတာ္မွာေနခဲ့တဲ့မိဖုရားဟာသန္႕စင္တယ္လို႕သူတို႕မယူဆ ႏိုင္ဘူးလို႕ ဒီလိုေျပာလာေတာ့ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားဆိုတာျပည္သူလူထု ေျပာတာကိုလစ္လ်ဴ မရႈထားရဘူး။ ဒီေတာ့ဘယ္လိုလုပ္ရသလဲဆိုေတာ့ ပထမေတာ့ သူက၊ မိဖုရားကလည္း သူဟာ အင္မတန္မွျဖဴစင္သန္႕ရွင္းပါတယ္။ သူမေၾကာက္ဘူး။ ဒါကိုျပရဲပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မီးပံုထဲကို ဆင္းျပတယ္။

မီးပံုထဲကိုဆင္းၿပီးေတာ့ျပေသာ္ျငားလည္းမီးကသူ႕ကိုမေလာင္ဘူးေပါ့ေလ။ သူ႕ရဲ႕ ျဖဴစင္သန္႕ရွင္းမႈေၾကာင့္မီးကလည္းအႏ ၱရာယ္မျပဳႏိုင္ဘူးလို႕ျပလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အားလံုးေကာင္းသြားၿပီလို႕ဒီလိုပဲထင္ရတာေပါ့ေလ။ ထင္ရေပမဲ့လည္း ဒီေကာလဟာလေတြက မၿငိမ္းသြားဘူး။ မၿငိမ္းသြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုေပါ့ေလ၊ သန္႕ရွင္းရင္ေတာင္မွဒႆဂီရိ ရဲ႕နန္းေတာ္ထဲမွာ ေနမိတဲ့မိဖုရားကိုျပန္ၿပီးေတာ့ေကာက္သင့္သလား၊ မေကာက္သင့္ဘူးလား။ အခ်ီအခ်ေျပာတာဆိုတာေတြကဆက္ၿပီးေတာ့ရွိေနတယ္။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းသားက သီတာမိဖုရားကိုျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပး လိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ျပည္သူ လူထုကသံသယရွိၿပီဆိုမွျဖင့္ သူဘယ္လိုပဲသူ႕စိတ္ထဲမွာရွိရွိ ျပည္သူလူထုရဲ႕အလိုကို မဆန္႕က်င္ ရဘူးတဲ့။ ဒါ မင္းက်င့္တရားထဲမွာတစ္ခုပါတယ္မဟုတ္လား။ ျပည္သူလူထုရဲ႕အလိုကို မဆန္႕က်င္ ရဘူးဆိုၿပီး သီတာမိဖုရားကိုျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးလိုက္တယ္။ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးလိုက္ေတာ့ သီတာ မိဖုရားႀကီးဟာေတာထဲမွာေနရတယ္။ ေတာထဲမွာေနရစဥ္မွာပဲ သူ႕ရဲ႕အမႊာပူးသားေတာ္ႏွစ္ပါးကို ဖြားျမင္ေတာ္မူတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ (ကၽြန္မေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိဘူး) ေတာလိုက္ရင္းနဲ႕လား၊ ဘယ္လိုလားေတာ့မသိဘူး။

ရာမမင္းသားရဲ႕ အမတ္ႀကီးမ်ား ဟာ ဒီသားေတာ္ေလးႏွစ္ပါးကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ျပန္ေခၚတာေပါ့ေလ။ မိဖုရားႀကီးကိုျပန္ၿပီး ေတာ့ေခၚတယ္။ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေခၚေပမဲ့ မိဖုရားႀကီးဟာအင္မတန္မွစိတ္နာတယ္လို႕ေျပာရမလား မသိဘူး။ သူဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွျဖဴစင္သန္႕ရွင္းရဲ႕နဲ႕၊ မီးထဲဝင္ၿပီးေတာ့ ျဖဴစင္သန္႕ရွင္း ပါတယ္ဆိုတာကိုျပႏိုင္ခဲ့ရက္နဲ႕ ရာမမင္းဟာသူ႕ဘက္ကေနမရပ္တည္ခဲ့ဘူး။ ျပည္သူလူထု တစ္ခ်ဳိ႕ကေဝဖန္တာကိုလက္ခံၿပီးေတာ့သူ႕အေပၚမွာ ဆက္ဆံတာမတရားခဲ့ဘူးလို႕သူျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူဘယ္ေတာ့မွမိဖုရား ျပန္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူဟာဒီလိုပဲျဖဴစင္တယ္ ဆိုတာမွန္ရင္ သူ႕ရဲ႕ဖခင္ျဖစ္တဲ့ေျမႀကီးဟာသူ႕ကိုျပန္ၿပီးေတာ့သိမ္းပိုက္ပါဆိုၿပီးေတာ့အဓိ႒ာန္ လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ (ကၽြန္မတို႕ကေတာ့ေျမၿမိဳတယ္၊ မေကာင္းဘူးလို႕ ထင္တယ္ေနာ္။

ဒီလို အဓိပၸာယ္နဲ႕မဟုတ္ပါဘူး)။ ေျမႀကီးကေနျပန္ၿပီးေတာ့ သိမ္းပိုက္တယ္ဆိုတာ နည္းနည္းျပန္ရွင္း ျပရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႕က ဗမာဆိုေတာ့ သီတာ ဟာ ေရ။ ဒါေၾကာင့္ ေရ နဲ႕ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ (Sanskrit) စကားအရ Sita (သီတာ) ဆိုတာက ေရ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မေရာက္ပါဘူး။ သီတာ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ဟာ သီတာရဲ႕ခမည္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့ ဇနကၠ မင္းႀကီးဟာ လယ္ထြန္မဂၤလာလုပ္ေနတုန္းမွာလယ္ထဲကေန ဒီကေလးငယ္ေလးဟာထြက္လာလို႕၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လယ္ထြန္ေနရင္းကေန ထြက္လာတာမို႕ ထြန္ေၾကာင္း ေပါ့ေလ။ ထြန္ေၾကာင္း ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ Sita ဟာ " ပထဝီေျမႀကီးနတ္ရဲ႕သမီးေတာ္ " လို႕ ဒီလိုသူတို႕အယူရွိ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ သူ႕ဖခင္ပထဝီေျမႀကီးဟာ သူ႕ကိုျပန္ၿပီးေတာ့လက္ခံေတာ္မူပါ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕အျမင္နဲ႕ ဆိုးလို႕ေျမၿမိဳတာမဟုတ္ပါဘူးဆိုတာနားလည္ေအာင္ ကၽြန္မရွင္းျပတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ပထဝီေျမႀကီးရဲ႕မင္းျဖစ္တဲ့ သီတာမိဖုရားရဲ႕ဖခင္ အစစ္ကျပန္ၿပီးေတာ့လက္ခံ ရယူတယ္။ လက္ခံရယူေတာ့ဇာတ္လမ္းက အဲသည္မွာၿပီးသြားၿပီ။
ဒီေတာ့ ဇာတ္လမ္းကကၽြန္မတို႕အမ်ားႀကီးစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ စဥ္းစားစရာ ရွိတယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္နဲ႕အမ်ားႀကီးစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ ကၽြန္မတို႕ အေရွ႕တိုင္းမွာ အင္မတန္မွၾသဇာ အာဏာလႊမ္းမိုးတဲ့ဇာတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မတို႕အေရွ႕တိုင္းသူ၊ အေရွ႕တိုင္းသားမ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ႏိုင္ငံေရးအျမင္ ရင့္က်က္လဲဆိုတာျပတယ္လို႕ကၽြန္မကဒီလိုပဲျမင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕ လဲဆိုေတာ့ သူဟာအမည္းနဲ႕အျဖဴ၊ အေကာင္းနဲ႕အဆိုး၊ ဒီလိုခ်ည္းပဲလည္းမဟုတ္ဘူး။ ရာမမင္းရဲ႕ခမည္းေတာ္ဆိုရင္လည္းေကာင္းတာရွိတယ္၊ ဆိုးတာရွိတယ္။ အင္မတန္မွေကာင္းတဲ့ မင္းႀကီးျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္းသူ႕အျပစ္ရွိခဲ့တာေၾကာင့္မို႕ ဒီအျပစ္ေတြရဲ႕ဝဋ္ေၾကြးကို သူဆပ္သြား ရတယ္။ ရာမမင္းဆိုလည္း မင္းတစ္ပါး အေနနဲ႕အင္မတန္မွေကာင္းတဲ့မင္းပဲ။

ဒါေပမဲ့လည္း တကယ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ သူ႕ရဲ႕မိဖုရားႀကီးအေပၚမွာ မွ်မွ်တတမဆက္ဆံခဲ့ဘူး။ သီတာမိဖုရား ေျပာခ်င္တာက သူျဖဴစင္သန္႕ရွင္းမွန္းသိရဲ႕သားနဲ႕ သူမ်ားေျပာတာဘာျဖစ္လို႕ နားေထာင္ရလဲဆိုတာကိုေျပာတာ။ ဒီေတာ့ ဒါ ကၽြန္မတို႕အတြက္ အမ်ားႀကီး စဥ္းစားစရာ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မတို႕ေျပာတယ္မဟုတ္လား။ ဒီမိုကေရစီ ဆုိတာ အေကာင္းခ်ည္းပဲမဟုတ္ဘူး။ သူ႕ရဲ႕အားနည္းခ်က္ေတြရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကို ေထာက္ျပတယ္လို႕ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တယ္။ အမ်ားကေန အလကားသက္သက္သြားပုတ္ေလလြင့္၊အားအားယားယားေျပာေနတဲ့ကိစၥေတြဟာတစ္ခါတေလဒီမိုကေရစီမွာလည္းလႊမ္းမိုးတတ္တယ္။ အဲဒီဟာေတြကိုကၽြန္မတို႕အမ်ားႀကီးသတိထားရမယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ထင္တယ္။ အခုေခတ္လို အေျခအေနဆိုရင္ သတင္းစာေတြဘာေတြရွိၿပီးေတာ့ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုရင္သီတာမိဖုရားႀကီးဘက္ကေနၿပီးေတာ့ေရးေပးမဲ့သတင္းစာေတြအမ်ားႀကီးရွိမွာပဲလို႕။ အဲဒီလိုသာ ရွိခဲ့ရင္သက္သက္၊ အားအားယားယားအတင္းေျပာေနတဲ့လူေတြေၾကာင့္ ဒီမိဖုရားႀကီးဟာ ျပည္ႏွင္ဒဏ္အေပးခံရမွာမဟုတ္ဘူးလို႕ ကၽြန္မက ဒီလိုျမင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သီတာ မိဖုရားဘက္ကရပ္တည္တဲ့သတင္းစာေတြကေရးၾကမွာကိုး။

ဘယ့္ႏွယ့္ မီးထဲဝင္တာေတာင္မွ မေလာင္တဲ့မိဖုရားဟာ မျဖဴစင္ဘဲရွိႏိုင္ပါ့မလား။ မင္းတို႕မွန္ရင္၊ မင္းတို႕ရဲရင္၊ စြပ္စြဲေနတဲ့လူေတြ မီးထဲဝင္ၾကလို႕ေျပာမွာေပါ့့။ စြပ္စြဲေနတဲ့လူေတြကေရာမီးထဲကိုဝင္ျပရဲမလား။ ဝင္ရင္ေရာ သူတို႕ဟာ မေလာင္ပဲေနမလား။ ဒါေတြဟာအမ်ားႀကီးစဥ္းစားစရာျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံေရးပညာ အမ်ားႀကီးပဲပါပါတယ္။ အဲဒီိလို အဖက္ဖက္ကေပါ့ေလ၊ ႏိုင္ငံေရးအျမင္နဲ႕စဥ္းစားတဲ့ဇာတ္ေတြဟာ ကမ ၻာမွာနည္းပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပံုျပင္ေတြ၊ ဒ႑ာရီေတြဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးမွာေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ၿပီးသြားတာတို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတဲ့ဟာေတြဆိုရင္လည္း တစ္ေယာက္မွ မက်န္ေအာင္အားလံုး သုတ္သင္ရွင္းလင္းပစ္လိုက္တာတို႕ ဒါေတြရွိတတ္တယ္။ ဒီလို အျဖဴ နဲ႕ အမဲ တင္မဟုတ္ပဲနဲ႕ အျဖဴနဲ႕အမဲၾကားမွာမီးခိုးေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့ဇာတ္မ်ဳိးဆိုတာဟာ သိပ္ေခတ္မီတယ္လို႕ကၽြန္မတို႕ ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ေခတ္မရွိဘူးရယ္လို႕မျဖစ္သြားႏိုင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အမွန္တရားဟာ ေခတ္မရွိဘူးလို႕ဘယ္ေတာ့မွမျဖစ္ဘူး။

ဒီစနစ္ဟာ ျပည္သူကိုအကာအကြယ္ေပးတဲ့စနစ္လည္းျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အစိုးရမ်ားကို ကာကြယ္ေပးတဲ့စနစ္လည္းျဖစ္တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ဒီလိုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မႏွစ္သက္ဘူး။ ျပည္သူ လူထုကိုသာအကာအကြယ္ေပးတဲ့စနစ္လို႕ ဒီလိုထင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ လူတိုင္းလူတိုင္းကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့စနစ္ပါ။ အခုေျပာခ်င္တာက
" အေရွ႕တိုင္းဒီမိုကေရစီ၊ အေရွ႕တိုင္းဒီမိုကေရစီ " ဆိုတာဟာ တကယ္က်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးျပည့္ဝတဲ့ ဒီမိုကေရစီကိုဆိုလိုခ်င္တာ။

ကၽြန္မတို႕အေနနဲ႕ကေတာ့ အေရွ႕တိုင္း ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အေနာက္တိုင္းဒီမိုကေရစီမ်ားထက္ပိုၿပီးေတာ့ ေမတၱာဂရုဏာတရားနဲ႕ ျပည့္ဝတဲ့ဒီမိုကေရစီ လို႕ ဒီလိုကၽြန္မတို႕ျမင္ခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးအတြက္ေကာင္းတဲ့စနစ္ ျဖစ္ရမယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကဆိုရင္ဒီမိုကေရစီရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို နားမလည္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕အႏွစ္သာရ ကိုနားမလည္ဘူး။ အတိုက္အခံမ်ားဟာ တိုက္တယ္၊ ခိုက္တယ္ဆိုတာဟာ အာဃာတတရားနဲ႕ ဖ်က္ဆီးခ်င္လို႕တိုက္တယ္လို႕ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ လံုးလံုးမဟုတ္ဘူး။ အတိုက္အခံမ်ားရဲ႕ အလုပ္ကိုကအစိုးရမမွားေအာင္လုပ္ဖို႕ပဲ။ အစိုးရမမွားေအာင္ဆိုေတာ့ အစိုးရမွားေနတာေတြကို ေထာက္ျပရမယ္။ ေထာက္ျပမွသာလွ်င္ မမွားေအာင္လုပ္ႏိုင္မွာေပါ့။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္ရင္ ဒါ သိႏိုင္တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္ ေနာင္ဂ်ိန္ေနာင္ဂ်ိန္ခ်ေနတဲ့သူမ်ားဟာ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕တဲ့သူမ်ာပီပီ ဆက္ဆံၾက တာပဲ။ ဒါ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓာတ္ပါပဲ။ ကၽြန္မတို႕အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမႈအရ ဒီလို လူပီပီေနတဲ့ စနစ္ကို အင္မတန္မွလိုလားပါတယ္။ လူေတြကို လူလိုဆက္ဆံတဲ့စနစ္ကို အင္မတန္မွလိုလား ပါတယ္။ ျပည္သူလူထုကိုတန္ဖိုးထားတဲ့စနစ္ကို ကၽြန္မတို႕အေရွ႕တိုင္းက အင္မတန္မွ လိုလားပါတယ္။


From Gawna facebook

No comments:

Post a Comment