" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Monday, October 3, 2011

ဘဝအသိ

စာခ်ဘုန္းၾကီး ဘဝတုန္းက အနက္အဓိပၸါယ္သိေနတဲ့ " နေမာတႆ" ဟာ သစ္ပင္ေအာက္ေရာက္တဲ့အခါ ရယ္စရာျဖစ္ေနတယ္။ ဟုိတုန္းက အနက္ထင္ၾကတာဟာ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ထင္တာမဟုတ္ဘူး။ ေဟာေျပာပို႔ခ်လို႔ ရရုံေလးပဲ။ ဆားဟာ ငန္တဲ့အရာလို႔ေျပာလုိ႔ ရရုံေလးပဲ။ ပူငန္၊ ေအးးငန္၊ ခ်ိဳငန္၊ ခါးငန္၊ ေပါ့ငန္၊ ေလးငန္ ဆိုတာေတြ ဘာမွ မသိဘူး။ (လယ္တီဆရာေတာ္)။

လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေတာင္တြင္းၾကီးျမိဳ႕၌ ေလးငါးရက္ တရားေဟာေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုတရားမ်ားကို မႏၱေလး ဗိုလ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ နာယူျဖစ္ခဲ့။။ ဟိုအရင္အရင္အခါကေတာ့ ဗိုလ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးတရားကို မနာၾကားရုံသာမက ဆရာေတာ္ၾကီးအေပၚမွာ စိတ္ႏွင့္ ျပစ္မွာခဲ့ဖူးသည္ ဟု ဆိုပါသည္။

ဗိုလ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္အဆိုအရ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးသည္ မႏၱေလး ေလးျပင္ေလးရပ္မွာ တရားေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ္လည္း မိမိ(ဗိုလ္ကုန္းဆရာေတာ္) တစ္ခါမွ် တရားမနာဖူးေပ။ သူလိုငါလို ထင္ျပီး လယ္တီဆရာေတာ္လိုေတာ့ ဒို႔လည္း ေဟာတတ္တာပဲ၊ ဘုရားေဟာတဲ့ အတိုင္း စာၾကည့္ေဟာရတာဘဲ၊ လယ္တီဆရာေတာ္လည္း ဒီစာကလြဲျပီး မေဟာနိုင္ပါဘူး။ ဟု အထင္ေသးအျမင္ေသးမိပါသည္။ ယခုလို လူသူအေျပာအဆိုမ်ားလို႔ အစမ္းသေဘာနာၾကည့္မွ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အထင္ေတြ လြဲကုန္ပါျပီ။ ျပစ္မွားမိတာေတြကို သည္းခံေတာ္မူပါဘုရားဟု လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးအား ဗိုလ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္က ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးက ဗိုလ္ကုန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္အား အထက္ပါစကားရပ္ကို မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားဖူးေပသည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ စာခ်ဘုန္းၾကီးဘဝတုန္းက သိခဲ့သည့္ နေမာတႆ အနက္အဓိပၸါယ္ဟာ သစ္ပင္ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ရယ္စရာျဖစ္ေနပါတယ္ ဆိုသည့္ စကားသည္ အလြန္အနက္အဓိပၸါယ္နက္ရွဳိင္းလွပါသည္။ တကယ့္ဘဝအသိ ဓမၼအသိအျမင္မွ ေပါက္ဖြားလာသည့္ စကားရပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤ၌ ဘဝသိဟူေသာ စကားသည္လည္း အလြန္ေခတ္စားေနေသာ စကားရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဘဝသိ၏ သေဘာသည္လည္း အလြန္က်ယ္ဝန္းလွပါသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဘဝကို ေလးနက္စြာ သိပုံခ်င္း တူခ်င္မွလည္း တူေပလိမ့္မည္။

ဘဝအသိသည္ အသက္ၾကီးျခင္း၊ စာေပတတ္သိျခင္းတို႔ႏွင့္လည္း မ်ားစြာမဆိုင္ေပ။ အသက္ၾကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ အသက္ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ စာတတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ စာမတတ္သည္ျဖစ္ေစ မိမိကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႔သိျခင္း၊ လက္ေတြ႔လုပ္ဖူးျခင္း၊ လက္ေတြ႔ ဗဟုသုတမ်ားျခင္း၊ လက္ေတြ႕စူးစမ္းဆင္ခ်င္ သုံးသပ္တတ္ျခင္း၊ စဥ္းစားႏွိုင္းခ်ိန္ ျပဳလုပ္ေျပာဆိုတတ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ဘဝနယ္ပယ္ထဲမွ အကြက္က်က် သိျမင္တတ္ေသာ အသိမ်ိဳး ကို ဘဝအသိဟု ဆိုနိုင္မည္ထင္ပါသည္။

ဘဝအသိဟူေသာစကားကို ေလွနံဓားထစ္ တစ္ထစ္ခ်မွတ္ယူလို႔ေတာ့ ရနိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ဘဝအေျခအေနေတြ အျမဲေျပာင္းလဲေနတာႏွင့္အမွ် ဘဝအသိ ဘဝအျမင္သစ္္တို႔သည္လည္း အျမဲတမ္းေျပာင္းလဲနိုင္ပါသည္။ ငယ္စဥ္အခါက ဘဝေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရသည့္ ေလာကဓံေၾကာင့္ ဘဝအသိ ဘဝအျမင္တစ္မ်ိဳးရွိနိုင္သလို အသက္အရြယ္ၾကီးလာေသာအခါမွ ေတြ႔ရသည့္ ေလာကဓံေၾကာင့္ ဘဝအသိ ဘဝအျမင္တစ္မ်ိဳးေျပာင္းလဲလာနိုင္၏။ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင့္အမွ် ဘဝအသိလည္း ေျပာင္းလဲေကာင္း ေျပာင္းလဲနိုင္ပါသည္။

တကယ္တမ္းတရားသိျမင္သည့္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဘဝႏွင့္ပတ္သက္ျပီး နက္နဲသည့္အသိအျမင္မ်ား ရရွိၾကသည္မွာ ဧကန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဘဝအသိကို ဆက္လက္တင္ျပခ်င္ေသး၏။ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ခ်ီးက်ဴးထိုက္သည္ကို ခ်ီးက်ဴးရမွန္းသိေသာအသိ၊ ရွဳတ္ခ်ထိုက္သည္ကို ရွဳတ္ခ်ရမွန္းသိေသာ အသိ၊ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည္ကို လုပ္ရေကာင္းမွန္းသိေသာအသိ၊ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္သည္ကို မလုပ္ရေကာင္းမွန္းသိေသာအသိ၊ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကိစၥရပ္ႏွင့္စပ္၍ လူ႔ေလာကတစ္ခုလုံး၏ ကိစၥအရပ္ရပ္ႏွင့္ စပ္သမွ် ေစတနာ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာတရား ထားတတ္ျခင္းသည္လည္း ဘဝအသိပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဓမၼအသိျဖင့္ အမွားအမွန္ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳးတို႔ကို သိလာျခင္းတို႔ကို ဘဝအသိဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။

ဘဝအသိသည္ အတန္းထဲ၌ ဆရာက တပည့္မ်ားအား သိစရာအားလုံးတို႔ကို ပုံေအာေပးျခင္းေၾကာင့္ သိလာရသည့္အသိမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ သိစရာတို႔ႏွင့္ စပ္လွ်င္း၍ မိမိတို႔ိကုိယ္တိုင္ စူးစမ္းတတ္ ဆင္ျခင္တတ္ ဆုံးျဖတ္တတ္ျပီး ဘဝနယ္ပယ္က်င္လည္ရင္း ဘဝႏွင့္စပ္ ကိုယ္ေတြ႔ဥာဏ္ျဖင့္သိလွ်င္ ဘဝအသိပင္ျဖစ္ေပမည္။

စိတ္ကူးဥာဏ္ႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္အေတြးတို႔သည္လည္း ဘဝအသိဟု ထင္ေကာင္းထင္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာတို႔သည္ ဘဝအသိမ်ားေတာ့ မဟုတ္ၾကပါ။ စိတ္ကူးဥာဏ္သည္ ဘဝအသိ၏ အထိန္းအကြပ္ကို လက္ခံသည့္ဥာဏ္ဟုေတာ့ ဆိုနိုင္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ဆရာေဇာ္ဂ်ီက စိတ္ကူးဥာဏ္သည္ သက္ရွိသက္မဲ့ ဒိ႒ေလာကႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့သည္လည္းျဖစ္၍ အမွားအမွန္အေကာင္းအဆိုး အက်ိဳးအျပစ္တို႔ကို သိေအာင္ျပဳတတ္သည္လည္း ျဖစ္ေသာ သမၸဇဥ္ဥာဏ္(ဘဝအသိ) ၏ အထိန္းအကြပ္ကို လက္ခံသည့္ ဥာဏ္ျဖစ္သည္။ စိတ္ကူးယဥ္အေတြးသည္ သမၸဇဥ္ဥာဏ္၏ အထိန္းအကြပ္ႏွင့္ လြတ္ေနေသာ အေတြးျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။

တခ်ိဳ႕က စာသိကို ကဲ့ရဲ႕ျပစ္္တင္တတ္ၾကေသး၏။ ဘဝအသိေလာက္ မေလးနက္ေသာ္လည္း စာသိကိုလည္း အထင္မေသးသင့္ေပ။ စာေတြ႔စုံလာလွ်င္ ဒိ႒ မုတ (ကိုယ္ေတြ႔ကိုပါ) ထည့္စဥ္းစားလာနိုင္ေသအခါ မိမိ၏ စာသိ သုတသည္ မိမိအာေဘာ္ႏွင့္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ ဆီေလွ်ာ္ျခင္း ရွိမရွိကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ညွိတတ္စဥ္းစားတတ္၍ အျမင္မွန္ အသိမွန္ သေဘာမွန္ ဘဝမွန္ကို ျမင္လာနိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္စာသိသည္လည္း ဘဝမွာ အေရးၾကီးသည့္အခန္းက႑မွ ပါဝင္ေနေပသည္။ အကၽြန္ုပ္တို႔အားလုံးသည္ စာမဖတ္ဘဲေနလို႔လည္း မျဖစ္နိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတစ္ပါးတို႔၏ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳ ဘဝသင္ခန္းစာတို႔ကို စာအုပ္ထဲမွ ေလ့လာသိရွိနိုင္၏။ သူတစ္ပါးတို႔ ေတြ႔ၾကံဳရသည့္ ဘဝသင္ခန္းစာမ်ားကို မိမိလည္း အတုယူ လိုက္နာက်င့္သုံးနိုင္၏။

ဘဝအေတြ႔အၾကံဳ ရွိေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕က သင္ခန္းစာ ဘဝအသိ မယူတတ္ၾကေပ။ တစ္ခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အသက္ၾကီးလို႔သာ အိုသြား၏။ ဘဝအသိ ရင့္က်က္မွဳကား ရွိမလာၾကေပ။ တနည္းဆိုရေသာ္ ထိုသူတို႔၏ အသက္ရွင္မွဳသည္ ဘဝအဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့လွေပသည္။ အသက္ရွင္ဖို႔ စားရသည္၊ စာဖို႔အသက္ရွင္ေနသည္မဟုတ္ဟူေသာ ဘဝႏွင့္စပ္ေသာ အသိမ်ိဳးေလာက္ပင္ တိုးမလာေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဝမွာ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေနထိုင္တတ္ဖို႔လည္း အေရးၾကီးပါသည္။

ဘဝကို အဓိပၸါယ္ရွိရွိေနထိုင္သူတို႔သည္ တနည္းဆိုရေသာ္ ဘဝအသိရွိသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဝမ္းဗိုက္ျပည့္ေနခ်ိန္၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနသူတို႔ကို ေမ့ေလ်ာ့မေနတတ္ၾကေပ။ ဘဝအသိရွိသူတို႔သည္ မိမိတို႔က မိုးလုံေလလံု အေဆာက္အဦမ်ား၌ ေနထိုင္ခြင့္ရေနခ်ိန္ ဓနိမိုး ဝါးထရံ ေပါက္ျပဲ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ တဲအိမ္ေလးမ်ား၌ ေနၾကရသူမ်ား၏ ဘဝေတြကိုလည္း ေလ့လ်ဴမရွဳ႕ရက္နိုင္ၾက။ ဘဝအသိရွိသူတို႔သည္ မိမိတို႔က တရားဥပေဒ၏ ေစာင့္ေရွာက္မွဳကို အျပည့္အဝ ရရွိေနခ်ိန္မွာ ဥပေဒမဲ့ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းခံေနရသူမ်ား၏ ဘဝဒုကၡမ်ားကို အျပည့္အဝ ကိုယ္ခ်င္းစာနာနိုင္ၾက၏။ ဘဝအသိရွိသူတို႔သည္ ဒုကၡၾကံဳေတြ႔သူမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရပါက ကၽြတ္ကၽြတ္ဟု စုတ္သက္ကာ မိမိတို႔၏ ကရုဏာတရားကို ျပသနိုင္၏။ လက္ေတြ႔ကူညီရိုင္းပင္းၾက၏။

ဘဝအသိအျမင္ရွိသူတို႔သည္ သူတစ္ပါးတို႔ခံစားေနၾကရေသာ ဒုကၡအဝဝကို ယခုအခ်ိန္မွာ မိမိတို႔မခံစားရေသးေသာ္လည္း တေန႔ေန႔မွာ ငါတို႔လည္း ခံစားရနိုင္သည္။ ယင္းဒုကၡမ်ိဳးကို တိုက္ရိုက္မခံစားရရင္ေတာ့ ယင္းႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို သြယ္ဝိုက္ေသာအားျဖင့္လည္း ခံစားရနိုင္၏ဟု သေဘာေပါက္သိျမင္ၾက၏။ သိသည့္အတိုင္းလည္း က်င့္ၾကံၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဝအသိသည္ အလြန္အနက္ဓိပၸါယ္ က်ယ္ျပန္႔ နက္ရွိဳင္းလွပါေတာ့သည္။

မိမိတို႔အားလုံးသည္ မိမိတို႔ဘဝမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ေလးေလးနက္နက္ ဘဝအသိရွိၾကျပီး ဘဝကို အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ဘဝအသိႏွင့္ရင္းျပီး နားလည္ၾကပါနည္း ဆိုသည့္အခ်က္ကို ကိုယ္စီကိုယ္စီ စဥ္းစားဆင္ျခင္သုံးသပ္နိုင္ၾကပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳရင္း

ေမတၱာျဖင့္

ေမ့သားလွ-ဇလဂၢ

၁၃၇၃ခု သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၃ ရက္ အဂၤါေန႔

၄-၁၀-၂၀၁၁

No comments:

Post a Comment