" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Friday, November 11, 2011

အရွင္ရဌပါလ၏ ဘဝအျမင္ နိဗၺာန္ဝင္


အရွင္ရဌပါသည္ သူ႔မ်က္လံုေတြ သူ႔နားေတြကပင္ သူကိုယ္သူ မယံုနိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အစ အလယ္ အဆံုး ေကာင္းျခင္းသံုးျဖာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားကို ကုရုတိုင္း ထုလႅေကာဌိက ပုဏၰားရြာၾကီးမွာ စတင္နာၾကားရကတည္းက စည္းစိမ္ဥစၥာမည္မွ်ပင္ ခ်မ္းသာေစ သူ၏စိတ္အစဥ္၌ သမၺာေဓာ ဃရာဝါေသာ ရေဇာပထာ= လူ႔ဝတ္ေၾကာင္ဘဝသည္ သိပ္ကိုက်ဥ္းေျပာင္းလွ၏။လူဝတ္ေၾကာင္အိမ္ေထာင္သည္ဘဝကား ပိုျပီးကိေလသာ ျမဴမွံဳအညစ္ေၾကးတို႔၏ ျပိဳးျပြမ္းထူေျပာ ကိေလသာေတာလမ္းဟုပင္ ထင္ျမင္ခဲ့ေလ၏။ ရဟန္းဘဝကိုလည္း အေဗၺာကာသာ ပဗၺဇၨာ= ရဟန္းဘဝဆိုတာ သိပ္ျပီးတြယ္တာစရာမရွိ ကိုသိုလ္ျပဳဖို႔ အခြင့္ေကာင္းပိုမ်ားရကား ေကာင္းကင္တမွ် က်ယ္ျပန္႔လွ၏ ဟုထင္ျမင္ေလ၏။

ျမတ္ဗုဒၶကလည္း "ဒီယုန္ျမင္လို႔ ဒီခ်ံဳထြင္တယ္ဟု" ပင္ ဆိုရေလမလားမသိ၊ ရဌပါလအမ်ိဳးသားေလး ရဟန္းျပဳကာ ေနာင္တခ်ိန္ ဘဝအျမင္ျဖင့္ နိဗၺာန္ဝင္မည္ကို ၾကိဳတင္သိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ကုရုတိုင္း ထုလႅေကာဌိက ပုဏၰားရြာၾကီးသို႔ အေရာက္ၾကြေတာ္မူခဲ့၏။ ပိဋကစာေပ၌ ကုရုတိုင္းသားတို႔သည္ ငါးပါးသီလျမဲျခင္း၊ ရုပ္ရည္အဆင္း လွပတင့္တယ္ျခင္း၊ ဥာဏ္ပညာအလြန္ထက္ျမက္ၾကျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အလြန္တရာေက်ာ္ၾကားေပသည္။ ငါးပါးသီလေခၚ ဂရုဓမၼမ်ားသည္ ကုရုတိုင္းသားတို႔ စတင္က်င့္သံုးခဲ့ေသာ တရားမ်ားျဖစ္၏၊ ကုရုဓမၼမွ ဂရုဓမၼျဖစ္လာ၏။ ထို႔ျပင္ ပညာရွိ ဝိဓူရသုခမိန္သည္ ကုရုတိုင္းသားျဖစ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အလြန္ခက္ခဲနက္နဲလွသည့္ မဟာသတိပဌာန္သုတၱန္ဒသနာေတာ္ကို ကုရုတိုင္းမွာ ျမတ္ဗုဒၶေဟာေတာ္မူရျခင္းသည္ ကုရုတိုင္းသားတို႔က ပို၍ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဟူသည့္ ပိဋကေတာ္လာ သမိုင္းအခ်က္အလက္ေလးမ်ားကို ေထာက္ရွဳၾကည့္ရလွ်င္ ရဌပါလအမ်ိဳးေကာင္းသား သူေဌးသားေလးသည္လည္း ကုရုတိုင္းသားျဖစ္ေနျခင္းက ဥာဏ္ပညာစူးရွ ထက္ျမက္လွသည္ကိုလည္း ျငင္းခ်က္မရွိေပ။

"မစြမ္းရင္းကလည္းရွိ၊ ကန္စြမ္းခင္းကလည္းျငိ၊ နတ္တိုက္ကလည္းရွိ၊ ဓာတ္ခိုက္ကလည္းမိ" ဆိုသလို ျမတ္ဗုဒၶတရားကိုနာၾကားရကတတည္းက ရဌပါလသူေဌးသားေလး၏ အတြင္းသႏၱာန္မွာရွဳပ္ေထြးစြာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ ကိေလသာေႏွာင္ၾကိဳးမ်ားက ဗဟိဒၶရွိ ကာမဂုဏ္အာရုံ စည္းစိမ္ဥစၥာ ဇနီးမယားမ်ားတည္းဟူေသာ ေႏွာင္ၾကိဳးမ်ားႏွင့္ ေပါင္းဖက္မိေသာအခါ ခိုင္ျမဲစြာ အခ်င္းခ်င္းေႏွာင္ဖြဲ႔ထားသည့္ ေႏွာင္ၾကိဳးမ်ားမွ ရုန္းထြက္ကာ ရဟန္းျပဳလုိစိတ္မ်ား တဖြားဖြား ေပၚေပါက္လာခဲ့ေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္ဗုဒၶထံမွ ရဟန္းျပဳဖို႔ခြင့္ျပဳခ်က္ယူျပီးေနာက္ မိဘႏွစ္ပါးအား ရဟန္းေဘာင္ဝင္ေရာက္ခြင့္ျပဳရန္ ခြင့္ေတာင္းရေလေတာ့သည္။

သူ၏မိဘႏွစ္ပါးကမူ "ခ်စ္သား ရဌပါလ၊ မင္းဟာ ငါတို႔ရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလးျဖစ္တယ္၊ သိပ္ခ်စ္အပ္သ၊ူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ၾကီးျပင္းလာရသူ၊ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေမြးျမဴလာရသူျဖစ္တယ္၊ မင္းဟာ ဆင္းရဲဆိုလို႔ ဘာတစ္ခုမွ် မသိနားမလည္ေသးဘူး၊ ေမေမ ေဖေဖတို႔က အိုလာလိို႔ေသရရင္ေတာင္မွ မင္းကို သိပ္ျပီးခ်စ္လ်က္နဲ႔ခြဲခြာရမွာ၊ ေမေမတို႔ေဖေဖတို႔ အသက္ရွင္လွ်က္နဲ႔ ဒီလူ႔ေဘာင္မွထြက္ခြာျပီး ရဟန္းေဘာင္တက္ဖုိ႔ အဘယ္မွာ ခြင့္ျပဳနိုင္ပါမည္နည္း? ဟု ဆိုကာ ခြင့္မေပးခဲ့ၾကေပ။

မိဘႏွစ္ပါးက ရဟန္းျပဳခြင့္မေပးေသာေၾကာင့္ "ျပည္တင္းရင္ မင္းမခံနိုင္၊ သားသမီးတင္ရင္ မိဘမ်ားမခံနိုင္" ဆိုသလို ရဌပါလအမ်ိဳးေကာင္းသားေလးသည္ အခင္းမပါေသာ ေျမၾကီးေပၚမွာ ထမင္းမစားဘဲ ႏွစ္ပတ္(၁၄) ရက္တိုင္တိုင္(စုဒၵသ ဘတၱေစၦေဒ ကတြာ၊ အံ-ဌ) အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေလေတာ့၏။ရဌပါလသူငယ္ခ်င္းမ်ားက မိဘႏွစ္ပါးကို ေဖ်ာင္းဖ်ေျပာဆိုတာရယ္၊ မိဘမ်ားကလည္း တစ္ဦးတည္းေသာသားေလး ေသသြားမည္စိုးတာရယ္၊ ရဟန္းဘဝႏွင့္ဆိုပါက တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လူ႔ေဘာင္မွာ စိတ္ျပန္လည္နိုင္ေသးတာရယ္ ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရဟန္းျပဳခြင့္ ေပးလိုက္ရေလေတာ့၏။ မိဘႏွစ္ပါးကလည္း ရဟန္းျပဳသြားေသာ္လည္း မိဘမ်ားမကြယ္လြန္ခင္ လာေရာက္ေတြ႔ဖို႔ ကတိေတာင္းခံခဲ့ေလသည္။

အရွင္ရဌပါလသည္ ၁၅ရက္ခန္႔ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္အတူ မိဘမ်ားရြာမွာ သီတင္းသံုးကာ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႔လိုက္ပါသြားေလေတာ့၏။ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ တစ္ပါးတည္းဆိပ္ျငိမ္ရာအရပ္မွာ ဝိပႆနာတရားမ်ားအားထုတ္ေသာ္လည္း အရွင္ရဌပါလသည္ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္ရကား ၁၂ ႏွစ္ၾကာ တရားအားထုတ္မွ အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ရဟႏၱာျဖစ္ေလသည္။ အရွင္ရဌပါလသည္ ရဟန္းကိစၥျပီးဆံုးေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶထံခြင့္ပန္ျပီး ေမးထားသည့္ကတိအတိုင္း မိဘရပ္ထံျပန္လာဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေလ၏။ ေရွးဦးစြာ အရွင္ရဌပါလသည္ ေကာရဗ်မင္း၏ မိဂစိရေခၚ သားသမင္ေတြ ေဘးမဲ့ေပးထားရာ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ေန႔သန္႔စဥ္ဖို႔ အနားယူဖို႔ ၾကြေတာ္မူခဲ့၏။ ေကာရဗ်မင္းၾကီးကလည္း အစတုန္းကပင္ မိဂဝဥယ်ဥ္မွဴးကို "ငါ့ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၾကြလာျပီး သီတင္းသုံးခ်င္တယ္ဆိုရင္ မတားနဲ႔၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနပါေစ၊ လံုေလာက္တဲ့ အေစာင့္အေရွာက္ ေပးပါ" ဟု ပင္ မွာၾကားထား၏။

နံနက္ေရာက္ေတာ့ အရွင္ရဌပါလသည္ မိဘမ်ား၏ရြာသို႔ အိမ္စဥ္အတိုင္း ဆြမ္းခံရပ္ေသာ္လည္း ဆြမ္းမရရွာေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္အရွင္ရဌပါလ ဆြမ္းကြမ္းမရနည္းဟု စာေရးသူအေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိ၏။ (၁) ရြာသူရြာသားတို႔သည္ အရွင္ရဌပါလကို ၁၂ ၾကာမွ ၾကြလာသည့္အတြက္ မမွတ္မိတာလည္း ျဖစ္နိုင္၏။ (၂) ရြာ၏က်က္သေရေဆာင္ ရဌပါလလိုမ်ိဳးပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုပင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သူ႔တပည့္သားေတြက သာသနေဘာင္အေရာက္ ဆြဲေဆာင္နိုင္ေသးရင္ အိမ္ရွင္မေတြက သူတို႔၏လင္ေတာ္ေမာင္ေတြကိုလည္း ရဌပါအျဖစ္မ်ိဳး သာသနေဘာင္ဆြဲေဆာင္သြားကာ လင္ေတာ္ေမာင္မ်ားဆံုးရွဳံးရမွာ ေၾကာက္ဟန္ အလြန္စိုးရိမ္ၾကဟန္ရွိၾက၏။ (၃) ရဌပါ၏ မိဘမ်ားကလည္း တစ္ဦးတည္းေသာသားေလး ရဟန္းျပဳသြားလို႔ ဆံုးရွံဳးသြားရတာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မလိုတမာ ဝါဒျဖန္႔ထားတာလည္း ျဖစ္နိုင္၏။ အထက္ပါ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ အရွင္ရဌပါ အိမ္စဥ္ရပ္ဆြမ္းခံပါေသာ္လည္း ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါ ဟူသည့္ စကားေလးကိုပင္ မရရွာခဲ့ေပ။

"ၾကြက္မနိုင္ က်ည္မီးႏွင့္ရွိဳ႕" ဆိုသလို ဟိုအရင္ကပင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္တို႔အေပၚမွာ စိတ္နာေနၾကေသာ မိဘမ်ားသည္ပင္ အိမ္ေရွ႕ဆြမ္းခံၾကြလာသည့္ သားရဟန္းကို မိမတို႔၏ိသားမွန္းမသိေသာေၾကာင့္ "ကတုန္းယုတ္ေတြ၊ ရဟန္းယုတ္ေတြ၊ သြား မလာနဲ႔၊ ဒို႔ရဲ႕တစ္ဦးတည္းေသာ ခ်စ္လွစြာေသာ သားေလးကိုမွ ရဟန္းေဘာင္ေခၚသြားရက္တယ္၊" စသည္ျဖင့္ မလိုတမာ ဆဲေရးတိုင္းထြာမွဳပင္ခံရရွာေသး၏။ "စားကံၾကံဳ မုတ္ဆိတ္ပ်ားစြဲ" ဆိုသလို ကံေကာင္းတယ္ေျပာရမလားမသိ ထိုေန႔ ေန႔ဆြမ္းအတြက္ မိဘမ်ား၏အိမ္မွ မညက စားမကုန္လို႔ သိုးေနတဲ့ ပူလီ ခ်ပါတီေလးမ်ားကို လမ္းေဘးျမဴနီစပါယ္အမွဳိက္ေတာင္းထဲ သြန္းဖို႔ ခြက္ၾကီးကိုင္ကာ ထြက္လာသည့္ အိမ္ကၽြန္မေလးထံမွ လက္ခံရရိခဲ့၏။ တကယ္လိုမ်ား အဲဒီ ညဥ့္လြန္မံု႔အသိုးေလးမ်ား စြန္႔ပစ္မွာ ေသခ်ာတယ္ဆိုရင္ မိမိသပိတ္ထဲသာ ေလာင္းထည့္လိုက္ပါလို႔ ေျပာေသာအခါမွ အိမ္ကၽြန္မေလးက ေလာင္းထည့္လိုက္လို႔သာ ထိုေန႔အတြက္ ဆြမ္းမငတ္ရွာေတာ့ေပ။ အိမ္ကၽြန္မေလးကလည္း ရဟန္း၏လက္ေျခသ႑ာန္ ေျပာဟန္ဆိုဟန္ေလးမ်ားသည္ သူတို႔သခင္ ရဌပါလႏွင့္တူသည့္အေနထားကို မွတ္မိေသာေၾကာင့္ ရဌပါလ၏မိဘႏွစ္ပါးကို အုယားဖားယားေျပးသြားကာ ေျပာျပေလေတာ့၏။ အိမ္ကၽြန္မေလး စကားမွန္ကန္ေနေသာေၾကာင့္ ရဌပါ၏မိဘမ်ားက ကၽြန္မေလးအား ကၽြန္အျဖစ္မွ ခ်မ္းသာခြင့္ေပးကာ မိသားစုသဖြယ္ထားေလေတာ့၏။

အရွင္ရဌပါလ အရွင္ျမတ္သည္လည္း ညဥ့္လြန္ခ်ပါတီ မံု႔သိုးေလးမ်ားကို ဥယ်ာဥ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ တိုင္ေလးမွီကာ နတ္သုဒၶါအလား ျမိန္ျမိန္ယွက္ယွက္ဘုဥ္းေပးေတာ္မူေလ၏။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔သည္ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ေလာကဓံကို ညီမွ်စြာခံနိုင္ရည္ရွိေသာေၾကာင့္ အရွင္ရဌပါလသည္လည္း အလြန္နံေစာ္ေနသည့္ မုံ႔သိုးေလးမ်ားကို နတ္သုဒၶါအလား ဘုဥ္းေပးနိုင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ယင္းျဖစ္အင္ကို အေၾကာင္းစံုသိသြားေသာ အရွင္ရဌပါလ၏ ခမည္းေတာ္ၾကီးသည္ သားအတြက္ စိတ္မေကာင္း ယူၾကံဳးမရျဖစ္ကာ ေနာက္ေန႔အတြက္ သူတို႔အိမ္မွာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလ၏။ ခမည္းေတာ္ၾကီး၏ ပင့္ဖိတ္ခ်က္အရ ဆြမ္းစားၾကြသြားေသာအခါ မိဘမ်ားအိမ္မွာ အရွင္ရဌပါလ ရုတ္တရက္သူျမင္လိုက္ရသည္ကေတာ့ ဖ်ာၾကီးမ်ားျဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားသည့္ အစုအပုံမ်ားသာျဖစ္ေလေတာ့သည္။

ဇေဝဇဝါ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနခိုက္ အိမ္ထဲမွခမည္းေတာ္ၾကီးထြက္လာကာ အစီစဥ္တက်ဖံုးအုပ္ထားသည့္ ဖ်ာၾကီးမ်ားကို ဖြင့္ခ်လိုက္ေလေတာ့သိသည္။ တဝင္းဝင္းတလက္လက္ ေတာက္ပေသာ ေရႊေငြရတနာ ေက်ာက္သံပတၱျမား ေပၚထြက္လာေလသည္။ ထိုေနာက္ဖခင္သူေဌးၾကီးက "သားေတာ္ ဤကား အမိဖက္မွပါလာေသာ ဥစၥာတည္း၊ အဖဖက္မွပါလာေသာဥစၥာႏွင့္ အဘိုးအဘြားဖက္မွပါလာေသာ ရတနာပစၥည္းမ်ားလည္း ရွိေသး၏။ လူထြက္လာျပီး ဤစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို ခံစားေလေလာ့၊ ေကာင္းမွဳကိုသိုလ္တို႔ကိုလည္း ၾကိုက္သေလာက္ျပဳပါေလာ့" ဟုဆိုေလသည္။

ရဟႏၱာျဖစ္ေလျပီးေသာ အရွင္ရဌပါလသည္ ဖခင္ၾကီးက ေရႊေငြရနာေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ျဖားေယာင္း၍ လူထြက္ခိုင္းေသာအခါ ဖခင္ၾကီးစိတ္ထိခိုက္မတတ္ခံစားရနိုင္သည့္ စကားမ်ားျဖင့္ ေျပာေလေတာ့၏။ "ဒါယကာၾကီး သားရဟန္း၏ စကားကို တကယ္လိုက္နာသည္ျဖစ္မူ ဤေရႊေငြရတနာပစၥည္းမ်ားကို လွည္းျဖင့္တင္ေဆာင္ကာ ဂဂၤါျမစ္လယ္မွာ ေမွ်ာလိုက္ေလေလာ့၊" အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤရတနာပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ပူေဆြးေသာကျဖစ္မွဳ၊ ငိုေၾကြးရမွဳ၊ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲရမွဳ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမွဳတို႔ ေတြ႔ၾကံဳခံစားရနိုင္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ဖခင္ၾကီးသည္ အရွင္ရဌပါလအား ရတနာေရႊေငြမ်ားျဖင့္ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မရေသာအခါ ပရိယာယ္တစ္မ်ိဳးဆင္ျပန္ေလသည္။ ဤအခ်ီမွာေတာ့ အလြန္လွပတင့္တယ္သည့္ သူ၏လူ႔ဘဝတုန္းက ဇနီးမ်ားကို လွလွပပ ရွဳ႕မဝေအာင္ ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ေစကာ က်က္သေရခန္းထဲမွ ဆြဲေခၚလာေလေတာ့၏။ သရုပ္ေဆာင္ပီျပင္ကာ အရွင္ရဌပါ၏ မယားေဟာင္းမ်ားကလည္း သူ၏ေျခကို ဖက္ကာ "အို ခ်စ္သား၊ သင္သည္ နတ္သမီးမ်ားကို ရလိုမွဳဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ရဟန္းတရားကို က်င့္ဘိ၏။ သင္၏ နတ္သမီးတို႔ကား အဘယ္သို႔ေသာ သေဘာရွိပါသနည္း၊ အဘယ္မွ် ေခ်ာေမာလွပၾကပါသနည္း။ က်မတို႔ထက္ပင္ ပို၍တကယ္ပင္ေခ်ာေမာလွပပါသေလာ" ဟု မထိခလုတ္ထိခလုတ္ ယိသဲ့သဲ့စကားမ်ားျဖင့္ ေမးၾကကုန္၏။

အရွင္ရဌပါလ၏ ဇနီးေဟာင္းေတြက ထိုကဲ့သို႔ေမးတာကလည္း အေၾကာင္းတစ္စံုတရာရွိ၏။ ထိုေခတ္က သာသနေဘာင္ဝင္လွ်င္ အရပ္ထဲ ရြာထဲမွာ ဤကဲ့သို႔ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကေလ၏"ဒီလူေတြဟာ လူ႔ဘဝမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရပါလွ်က္ ရဟန္းဝတ္ကာ ဆင္းဆင္းရဲရဲစား၊ ဆင္းဆင္းရဲရဲအိပ္ကာ ျဗဟၼစရိယအက်င့္ေတြကို က်င့္ၾကတယ္၊ အဲဒါ ဘာလို႔က်င့္ၾကသလဲသိလား? အမယ္ေလး အဲဒါ နတ္သမီးေခ်ာေခ်ာလွလွေလးေတြ လိုခ်င္လို႔ေအ့၊" ဟု ခတ္ေပါ့ေပါ့ ေနာက္ေျပာင္ေျပာလိုက္သည့္ စကားသည္ လူအနည္းစုအေပၚမွာ ထင္ရွားေလ၏။ ထိုေခတ္တုန္းက ဗဟုသုတနည္းသည့္ လူေတြက ဘုန္းၾကီးရဟန္းျမင္လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔ပင္ ထင္ၾကတာမ်ား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အရွင္ရဌပါလ၏ ဇနီးေဟာင္းမ်ားကလည္း ရဟန္းျပဳ၍တရားအားထုတ္သည္မွာ သူတို႔ႏွင့္ပင္ ကာမဂုဏ္ခံစာတာ အားရေက်နပ္မွဳမရွိဘဲ နတ္ျပည္ရွိ နတ္သမီးေခ်ာေခ်ာလွလွေလးမ်ားႏွင့္ တဆင့္တက္ေပ်ာ္ေမြ႔ရန္အတြက္ျဖစ္သည္ ဟုထင္ၾကေလကုန္၏။ ယင္းသို႔ထင္ေသာေၾကာင့္အထက္ပါစကားကို ေမးၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ထိုအခါ အရွင္ရဌပါလက "ႏွမတို႔၊ ငါသည္ နတ္သမီးတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရဟန္းေဘာင္ဝင္ကာ ျမတ္ေသာရဟန္းတရားအက်င့္ကို က်င့္သည္မဟုတ္ပါ ဟုျပန္ေျပာလိုက္ေလ၏။ ဤတြင္ ျပႆနာတက္ေတာ့၏။ "ဘေဒၵ-ခ်စ္ႏွမတို႔၊ "ဟူေသာအသံုးအႏွံဳးမ်ားျဖင့္ ေခၚလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ္လည္း ထိုစကားထဲတြင္ "ဘဂိနိ- ႏွမတို႔ "ဟူေသာ ေမာင္ႏွမအရင္းအျခာမ်ားသာသုံးသည့္ စကားကို မထင္မွတ္ဘဲ အရွင္ရဌပါလက တုန္႔ျပန္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ေခၚရက္လိုက္ေလျခင္းဟု ရွိုက္ၾကီးတငင္ ငိုယိုကာ မူးသူမူး ေမ့သူေမ့ ေျမၾကီးေပၚလဲက်သူ လဲက်ျဖစ္သြားၾကေလကုန္၏။

အရွင္ရဌပါလကလည္း ဖခင္သူေဌးၾကီးအား "ဒါယကာၾကီး ဆြမ္းကပ္မည္ဆိုလွ်င္ ဆက္ကပ္ေပးလွဴေလာ့၊ ကၽြန္ုပ္ကို ဆက္ျပီး မညွင္းဆဲပါေတာ့လင့္ "ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။ ေအာ္ သာမန္ရဟန္းသာဆိုလွ်င္ ဤေနရာမွာ အေျခအေနတမ်ိဳး ေျပာင္းကာ အလြန္စိတ္ရွဳတ္စရာပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ လူထြက္ေကာင္းထြက္သြားေပလိမ့္မည္။ အရွင္ရဌပါလ၏ ဆြမ္းတနပ္ဘုဥ္းေပးဖို႔အေရး ရင္ေလးစြာ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ျမင္ေယာင္မိသည္။ ဖခင္သူေဌးၾကီးလည္း ရဟႏၱာအရွင္ရဌပါလ အား လုံးဝျဖားေယာင္းလို႔ မရမွန္းသိေတာ့မွ လက္ေလွ်ာ့ကာ သားရဟန္းအား ဆြမ္းတစ္နပ္ဆက္ကပ္ေလေတာ့သည္။ ဆြမ္းအနုေမာဒနာအျဖစ္ အရွင္ရဌပါလသည္ ဒါနကထာ(အလွဴဒါနႏွင့္စပ္ေသာတရားစကား)၊ သီလကထာ(သီလႏွင့္စပ္ေသာတရား)၊ သဂၢကထာ(နတ္ျပည္ႏွင့္စပ္ေသာတရား)၊ ကာမာနံ အာဒီနဝကထာ(ကာမဂုဏ္တို႔၏ အျပစ္ျပႏွင့္စပ္ေသာတရား)၊ ေနကၡေမၼ အာနိသံသကထာ(ထိုကာမဂုဏ္တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အက်ိဳးႏွင့္စပ္ေသာတရား၊ ဟူေသာ ကထာငါးပါးတို႔တြင္ ကာမာနံ အာဒီနဝကထာ(ကာမဂုဏ္တို႔၏ အျပစ္ျပႏွင့္စပ္ေသာတရား) ဟူေသာ တရားစကားကိုသာ ဂါထာ ၆ပုဒ္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။

ယင္းအနုေမာဒနာတရား၏ အက်ည္းခ်ဳပ္ကား "မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္တကြ ယခင္က ဇနီးမယားတို႔၊" ဆန္းၾကယ္သမွဳျပဳထားေသာ၊ ကိုးေပါက္ဒြါရ အမာဝတို႔မွ ထြက္က်ယိုစီး အနာေတြတစ္ကိုယ္လံုးျပည့္ေနသည့္ ခႏၶာကိုယ္အတိျဖစ္ေသာ၊ သုံးရာေသာ အရိုးတို႔ျဖင့္ စိုက္ေထာင္၍ထားအပ္ေသာ၊ ဇရာ ေရာဂါ ကိေလသာဟု မသက္သာအက်ိဳး သုံးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ အျမဲတေစ လႊမ္းမိုးႏွိပ္စက္၍ ခံေနရေပေသာ၊ ပုထုဇဥ္လူအမ်ားတို႔သည္ စားမယ္ဟဲ့ ဝါးမယ္ဟဲ့လို႔ အထင္မွားကာ အၾကံဝင္အပ္ေပထေသာ၊ တမင္တကာ အဆန္းတၾကယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္၍ထားအပ္ေသာ ဤခႏၶာရုပ္ကိုယ္ရုပ္ကို၊ ေစ့ေစ့ငုငု ဥာဏ္ျဖင့္ရွဳ႕ေလာ့။

ပတၱျမား နားေဍာင္းတို႔ျဖင့္ အဆန္းတၾကယ္ျပဳလုပ္ထားအပ္ေသာ၊ သံုးရာေသာအရိုးတို႔ကို အေရျဖင့္လည္းေကာင္း ကိုးရာေသာအေၾကာတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေျမွးယွက္တည္ေဆာက္ထားအပ္ေသာ၊ အဝတ္တန္ဆာ ဒြါရယာတို႔ျဖင့္ ဆင္ပါမွ တင့္တယ္လွပေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ရုပ္ကို၊ ေစ့ေစ့ငုငု ဥာဏ္ျဖင့္ရွဳ႕ေလာ့။

ခ်ိတ္ရည္တို႔ျဖင့္ အေျပအျပစ္လိမ္းျခယ္ထားအပ္ေသာ၊ ေျခေထာက္ေလးမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ေဂါယာစြန္း မိတ္ကပ္ အလွအပတတ္စြန္းဖြယ္ရာတို႔ျဖင့္ လိမ္းၾကံထားအပ္ေသာ မ်က္ႏွာေလးမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ မသိလိမၼာ ပညာနည္းပါး အႏၶပုထုဇဥ္ လူ႔ဗာလအား၊ ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ စြမ္းနုိင္ပါေပ၏။ နိဗၺာန္အဝွမ္း ဟိုဘက္ကမ္းကို ရည္သန္ေတာင့္တ ရွာမွီး၍ေနေသာ ငါရဌပါလအဖို႔အတြက္ကိုကား ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ မစြမ္းနုိင္ပါေပ၏။

ရွစ္ပါးေသာဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မွဳတို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္စီရင္ထံုးဖြဲ႔၍ထားအပ္ေသာ ဆံေကသာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မ်က္စဥ္းညို ေက်ာက္ညိုမွဳန္႔ ကာျခယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ လိမ္းသျခယ္ထားအပ္ေသာ မ်က္ခုံးမ်က္လံုးတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မသိလိမၼာ ပညာနည္းပါး အႏၶပုထုဇဥ္ လူ႔ဗာလအား၊ ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ စြမ္းနုိင္ပါေပ၏။ နိဗၺာန္အဝွမ္း ဟိုဘက္ကမ္းကို ရည္သန္ေတာင့္တ ရွာမွီး၍ေနေသာ ငါရဌပါလအဖို႔အတြက္ကိုကား ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ မစြမ္းနုိင္ပါေပ၏။

မ်က္စဥ္းညိုေရာင္အဆင္းရွိေသာ ဘယက္ စိန္ေငြရတနာ ဒြါရယာတို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ အလြန္တရာလွပဆန္းၾကယ္ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ရုပ္ အေကာင္ပုပ္သည္၊ မသိလိမၼာ ပညာနည္းပါး အႏၶပုထုဇဥ္ လူ႔ဗာလအား၊ ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ စြမ္းနုိင္ပါေပ၏။ နိဗၺာန္အဝွမ္း ဟိုဘက္ကမ္းကို ရည္သန္ေတာင့္တ ရွာမွီး၍ေနေသာ ငါရဌပါလအဖို႔အတြက္ကိုကား ကာမဂုဏ္အတြင္းသက္ဆင္းေအာင္ မွိဳင္းတိုက္ဖို႔ မစြမ္းနုိင္ပါေပ၏။

သားမုဆိုးႏွင့္တူေသာသင္ဖခင္ၾကီးသည္၊ ေရႊပုံေငြပုံအစုံစုံႏွင့္ ဇနီးမယားေတြတည္းဟူေသာ ေက်ာ့ကြင္းကို၊ (လိမၼာေရးျခား အရွင္ရဌပါလဟူသည့္ သားသမင္ကို ဖမ္းမိဖို႔) စိုက္ေထာင္ဖမ္းေလျပီ။ ေရႊေငြရတနာ ဇနီးမယားဟူသည့္ ပိုက္ကြန္ေက်ာ့ကြင္းအနားကို၊ လိမၼာေရးျခား အရွင္ရဌပါလဟူသည့္ သားေကာင္သည္၊ လုံဝ မခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေပ။ အရွင္ရဌပါတည္းဟူေသာ သားသမင္သည္ ဖခင္ၾကီး ဆက္ကပ္သည့္ ဆြမ္းတည္းဟူေသာ ျမက္ေကာင္း အစာေကာင္းကို ပစၥေဝကၡဏာဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ျပီး၍၊ငါတည္းဟူေသာ သားသမင္ကို ေႏွာင္ဖြဲ႔တတ္သည့္ မုဆိုးတည္းဟူေသာ သင္ဖခင္ၾကီးသည္၊ ဖမ္းဟဲ့ဆီးဟဲ့လို႔ ေခၽြးမမ်ားႏွင့္ အမိအရဖမ္းဖို႔ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုေနစဥ္ မိမိလိုရာေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ျပန္ၾကြခဲ့ေလျပီ။

အရွင္ရဌပါလသည္ ဂါထာ ၆ပုဒ္တို႔ျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္ပင္ တရားေဟာကာ အိမ္ေခါင္မိုးကို ေဖာက္၍ ေကာင္းကင္ခရီးမွ စ်ာန္ျဖင့္ ေကာရဗ်မင္းၾကီး၏ မိဂစီရေခၚ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္အိမ္ေလွကားထစ္မွ မဆင္းဘဲ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ျပန္ၾကြသနည္းဟူမူ ဖခင္ၾကီးက တံခါးေပါက္ေတြမွာ အလြန္အားေကာင္းေမာင္းသန္ လက္ေဝွ႕လက္ပန္းသည္မ်ားကို အရွင္ရဌပါလ ဆင္းလာပါက လူဆြဲခၽြတ္ရန္မွာထားခဲ့ေလသည္။ ေလွကားမွဆင္းပါက ထိုသူမ်ား အလြန္အျပစ္ၾကီးမည္စိုးေသာေၾကာင့္ အရွင္ရဌပါလ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြေတာ္မူရျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ယခုေခတ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ လူဝတ္လဲဖို႔ စိတ္ဆႏၵမရွိဘဲ အျခားအျခားေသာ တစ္စုံတရာအျပစ္ပုဒ္မတပ္ကာ လူခၽြတ္ေထာင္ခ်ေနသည္မွာ သိရၾကားရသျဖင့္ အလြန္အျပစ္ၾကီး၍ ရင္ေလးစရာပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

(ဒုတိယပိုင္း ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္)။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

ေမတၱာျဖင့္။

ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)

11-11-2011

No comments:

Post a Comment