" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Thursday, January 5, 2012

အိုၾကြယ္ႏွင့္ အိုပယ္(စိတ္အားျဖည့္)

ယခု ဆိုလွ်င္ ၂၀၁၁ ခု ကုန္လြန္ခဲ့၍ ၂၀၁၂ ဟူသည့္ ခရာဇ္ႏွစ္သစ္ ဆီသို႔ ဝင္ေရာက္လို႔ လာျပန္ပါျပီ။ ခုႏွစ္ သကၠရာဇ္အားျဖင့္ ကုန္လြန္ခဲ့သည္က ႏွစ္ေဟာင္း၊ ၾကံဳလာရသည္က ႏွစ္သစ္ ဟုဆိုၾကရ၏။ တရားဓမၼျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အသက္အရြယ္က်ေတာ့ ကုန္လြန္ခဲ့သည္က နုပ်ိဳျခင္းမ်ား၊ ၾကံဳလာရသည္က အိုမင္းျခင္း ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။ နုပ်ိဳမွဳသည္ သစ္လြင္လန္းဆန္းသည့္ ရုပ္ရည္၏ တစ္စိပ္တစ္ပိုင္း အလွတရား၊ အိုမင္းျခင္းသည္ ရင့္က်က္ျခင္း ထည္ဝါခန္႔ျငားျခင္း၏ တစ္စိပ္တစ္ပိုင္း အလွတရားပင္ ျဖစ္၏။ အိုျခင္း တရားကို ယိုယြင္းပ်က္စီးျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္နုိင္ေသာ္လည္း အေကာင္းျမင္ဘက္က ၾကည့္ျပန္လွ်င္ နုပ်ိဳရာမွ ရင့္က်က္ျခင္းဆီသို႔၊ ဘဝမွာတည္ျငိမ္ေလးနက္သည့္ သိကၡာသမာဓိ ရင့္က်က္မွဳဆီသို႔ ဦးတည္ျခင္းဟု ဆိုနိုင္မည္ထင္ပါသည္။

အမွန္စင္စင္ေတာ့ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားသည္ အိုၾကြယ္မ်ားျဖစ္၏ ဟုဆိုနိုင္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳအလိုရ ဂုဏ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း အသက္သိကၡာအားျဖင့္လည္း လည္းေကာင္း ရင့္က်က္ ၾကီးျမတ္ေသာေၾကာင့္ အိုေလ အိုေလ အိုၾကြယ္ေတြ ဟု ပင္ ဆိုရမည္ျဖစ္၏။ သက္ၾကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ဟူသည့္ ျမန္မာ့ဆိုရိုးစကားသည္ပင္ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား သက္ၾကီးရြယ္အိုျဖစ္ၾကည့္ အိုၾကြယ္ရွင္မ်ားထံမွ ဆင္းသက္လာေသာ စကားပင္ျဖစ္ေပ၏။

သက္ၾကီးရြယ္အို မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမားမ်ားသည္လည္း တစ္ခ်ိန္က နုပ်ိလန္းဆန္း ဘဝ၏ အရုဏ္ဆည္းဆာ အရြယ္မ်ားပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ အိုလာလို႔ အသံုမက်ေတာ့ဘူးဟု သားသမီးမ်ားသည္ အိုၾကြယ္မ်ားကို ပစ္မထားသင့္။ ထိုအိုၾကြယ္တို႔ထံမွ အၾကံေကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း ဘဝအေတြ႔ၾကံဳေကာင္းေတြကို ရယူနိုင္၏။ အထူးသျဖင့္ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးတို႔အေပၚ အင္မတန္ေက်းဇူးၾကီးမားလွသည္ဆိုတာကိုေတာ့ အထူးေထြေျပာစရာမလိုပါ။ မိဘတိုင္းသည္ မိမိရင္ေသြးငယ္ေလး၏ တစ္ခ်က္လႊတ္ ဗီတိုအာဏာ ၾသဇာပါဝါ အျပည့္ပါသည့္ အူဝဲ ဟူေသာ အသံတစ္ခု စတင္ျပီး ၾကားလိုက္တယ္၊ ေသာတပန္ဆင္လိုက္ရတယ္ဆိုရင္ဘဲ ဘယ္မိဘတိုင္းကမွ မရွိလို႔၊ မျပည့္စံုလို႔၊ အလုပ္မအားလပ္ေသးလို႔ဟု မည္ကဲ့သို႔ေသာ ဆင္ေျခဆင္လက္မွ ေပးမေနၾကေတာ့ေပ။

ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ အအိပ္ပ်က္တယ္၊ စိတ္ပ်က္တယ္၊ အလုပ္ရွဳပ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ဘာတစ္ခုမွ ညည္းညူမေနရွာၾကေတာ့ဘဲ မိမိရင္ေသြး ကေလးငယ္ေလး၏ အရိပ္အကဲကိုၾကည့္ကာ နို႔ဆာတယ္ထင္လွ်င္ နို႔ခ်ိဳတိုက္၊ ခ်မ္းပံုေပၚလွ်င္ ရင္ဝယ္ေထြးပိုက္၊ ပူအိုက္ပံုေပၚလွ်င္ ေလခပ္ေပး ယပ္ေတာင္ခတ္ေပးလိုက္၊ အိပ္ခ်င္ပုံေပၚလွ်င္ သားေခ်ာ့ေတးျဖင့္ ပုခက္လႊဲသိပ္လိုက္၊ မွက္၊ျခင္၊ ယင္ ကိုက္ပံုေပၚလွ်င္ အကာကြယ္ေပးနိုင္သည့္ အရာမ်ိဳးျဖင့္ ဖံုးကာ ဖိကာ၊ ျခင္ေဆးေခြထြန္းကာ ပ်ာသလဲလဲ တာဝန္မလပ္ မျပတ္လုပ္ေဆာင္ၾကရရွာ၏။

မိဘတို႔သည္ သားသမီးတို႔၏ ဘဝဆည္းဆာ အရုဏ္ဦးမွာ ေရာင္စံုပန္းမ်ား သာယာလွပ ဖူးပြင့္ေဝဆာေအာင္ ေဆးေရာင္စံုျခယ္ေပးေနသူမ်ားျဖစ္၏။ သားသမီးတို႔၏ ေရာင္စံု ဘဝအလွ ပန္းဥယ်ာဥ္ၾကီးကို လွသထက္လွေအာင္ မိဘတိုင္းက မိဘမ်ား၏ ေမတၱာစုတ္တံျဖင့္ အစြမ္းကုန္ျခယ္မွဳန္းေပးၾက၏။ သားသမီးတို႔သည္ မိဘမ်ား၏ ေက်းဇူးတရားေၾကာင့္ ပညာသင္ရမည့္အခ်ိန္ ပညာသင္နိုင္ၾကရ၏။ ဘဝတစ္ခုရပ္တည္နိုင္ဖို႔အတြက္ အသက္ေမြးမွဳ၊ အတတ္ပညာကိုယ့္မွာပါေအာင္ ဘဝသာယာလွပေအာင္၊ လူရာဝင္ လူလားေျမာက္ေအာင္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကသည့္ မိဘတို႔၏ ေက်းဇူးတရားကို မိဘမ်ား အိုမင္းသည့္အခါမွာလည္း သားေကာင္းသမီးေကာင္းတို႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ မေမ့သင့္။ အရုဏ္ဆည္းဆာ ပိုင္ဆိုင္ၾကသည့္ သားသမီးတို႔သည္လည္း တစ္ေန႔ၾကလွ်င္ ငါတို႔လည္း ဘဝ၏ေနညိုဆည္းဆာကို ျဖတ္သန္းၾကရမည္သာျဖစ္၏ဟု အျမဲတမ္းႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္သင့္၏။ မိမိတို႔ တစ္ခ်ိန္မွာ ရင္ဆုိင္ၾကရဦးမည့္ ေနညိုဆည္းဆာကို လွျမဲလွဖို႔ ယခုအခ်ိန္မွာ ဘဝေနညိုဆည္းဆာအခ်ိန္ေရာက္ေနသည့္ ေက်းဇူးရွင္ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား အိုၾကြယ္မ်ားကို တာဝန္ေက်စြာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အထူးလိုအပ္၏။

လူ႔ေလာကၾကီးမွာ သူ႔အလွည့္၊ ကိုယ့္အလွည့္၊ သူ႔တာဝန္ ကိုယ့္တာဝန္ေတြ ကိုယ္စီရွိၾက၏။ တာဝန္သိသည့္အတိုင္း တာဝန္ေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လို၏။ ကတညုတ၊ ကတေဝဒီ- ျပဳဖူးသည့္ ေက်းဇူးကို သိရွိသည့္အေလွ်ာက္ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ျခင္းကို မဂၤလာတစ္ပါးအျဖစ္ ဘုရားျမတ္စြာတို႔က ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူၾက၏။ ေက်းဇူးသစၥာ မဂၤလာတရားသည္ ေလာကၾကီးမွာ အထူးလိုအပ္ပါ၏။ ေက်းဇူးသစၥာ အျပန္အလွန္ မသိတတ္ၾကပါလွ်င္ ယဥ္ေက်းသည့္ ကမၻာၾကီးမွာ လူသားတို႔သည္ လူ႔သိကၡာ၊ လူ႔ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား အကုန္လုံးပ်က္သုဥ္းကာ ေက်ာက္ျဖစ္ရုပ္ၾကြင္းသဖြယ္၊ အေသေကာင္မ်ားသဖြယ္ ျဖစ္သြားနိုင္ပါ၏။ သားသမီး ေနာင္လာေနာက္သား တပည့္သားတို႔သည္ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား အိုၾကြယ္မ်ား ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည့္ ေကာင္းမြန္သည့္ပညာအေမြအႏွစ္မ်ားကို လက္ခံရယူနိုင္ၾကသလို ဆက္လက္ျပီးေတာ့လည္း တီထြင္ၾကံဆ ၾကိဳးစားေနၾကရမည္ျဖစ္၏။ တကယ့္အိုၾကြယ္အစစ္ေတြကို အိုပယ္ အျဖစ္ပစ္မထားသင့္ၾကေပ။ ဘဝေနညိုဆည္းဆာ ေလွ်ာက္လွမ္းရဦးမည့္သူတိုင္း အေလးအနက္ထားကာ အိုၾကြယ္မ်ားကို တန္ဘိုးထားတတ္ဖို႔လိုပါသည္။

ေခါင္းတစ္လံုးနဲ႔ စဥ္းစားလို႔ မရနိုင္တဲ့ ျပႆနာကို ၾကံဳလာရင္ ေခါင္းသံုးလံုးနဲ႔လူကို ရွာျပီးဆည္းကပ္ ေမးျမန္းပါ ဟူေသာ နီတိစကားကို အားလံုးၾကားဖူးၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ေခါင္းသံုးလံုးနဲ႔လူဆိုတာ အဘိုးအဖြားမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ အဘိုးအို အဖြားအိုမ်ား ထိုင္ေနသည့္အခါ သူ႔တို႔၏ခါးက အသက္ရြယ္ၾကီးလာေတာ့ အေတာ္ေလးကို ညြတ္ကိုင္းေနေသာေၾကာင့္ ဒူးႏွစ္လံုးၾကားမွာ ဦးေခါင္းေရာက္ေနေလေတာ့ အေဝးက ျမင္ရသူအဖို႔ ေခါင္းသံုးလံုးနဲ႔လူဟု ထင္ရပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဘဝေနညိုဆည္းဆာ ေရာက္ေနၾကသည့္ အဘိုးအဖြားမ်ားတည္းဟူေသာ အိုၾကြယ္ ေခါင္းသံုးလံုးနဲ႔လူမ်ားထံ ျပႆနာအခက္အခဲၾကံဳေတြ႔လာပါက ပိုင္နိုင္စြာ ေျဖရွင္းဖို႔ အၾကံဥာဏ္ေကာင္းမ်ား ေတာင္းရမည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ သူတို႔သည္ ဘဝဆည္းဆာ နုပ်ိဳသူမ်ားထက္ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳပိုမိုၾကြယ္ဝလွပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ အိုၾကြယ္မ်ားကို ဆည္းကပ္သင့္ပါသည္။ အိုၾကြယ္မ်ားထံမွ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ အေကာင္းအဆိုးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သင္ယူစရာ ေလ့လာစရာ၊ အတုယူစရာ စံနမူနာမ်ား ေရွာင္စရာ ေဆာင္စရာမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာရွိ၏။

အေကာင္းအဆိုးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွာင္စရာ ေဆာင္စရာ သင္ခန္းစာယူစရာေကာင္းလွသည့္ ၾကားလည္းၾကားဖူး အၾကိမ္ၾကိမ္လည္း ဖတ္ဖူးသည့္ ဂ်ပန္ပံုျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ကို တင္ျပခ်င္ေသး၏။ ေရွးေခတ္က ဂ်ပန္ျပည္မွာ စာဝတ္ေနေရး အတြက္ လွဳပ္ရွားရုန္းကန္ရသည္မွာ အလြန္ခက္ခဲသည္ဟူ၏။ မိသားစုေတြထဲမွာ လူအုိေတြကို ဆင္းရဲမွဳဒဏ္ေၾကာင့္ လူပိုေတြအျဖစ္ရွဳ႕ျမင္ၾက၏။ မိမိတို႔အိမ္မွာ မလုပ္ကိုင္နိုင္သည့္ မိအို ဖအိုမ်ားရွိလာျပီဆိုလွ်င္ ထိုမိအိုဖအိုမ်ားကို သားသမီးေတြက ပုတ္ေတာင္ၾကီးေတြ ရက္လုပ္ကာ ေက်းဇူးရွင္မိခင္ဖခင္အိုၾကီးမ်ားကို ယင္းပုတ္ေတာင္းၾကီးေတြထဲမွာ ထည့္ကာ ျမစ္ထဲေမွ်ာပစ္လိုက္ၾကသည္ဟူ၏။ ျမစ္၏ အဆံုးပင္လယ္ဝက ကၽြန္းၾကီးတစ္ကၽြန္းသို႔ ေမ်ာပါ ေရာက္ရွိသြားၾကေသာအခါ ထိုကၽြန္းေပၚမွာ ေနထိုင္သည့္ သူမ်ားက စားဝတ္ေနေရး ျပည့္စံုၾကေသာေၾကာင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္ ထုိေရေမ်ာလာသည့္ ပုတ္ေတာင္ၾကီးေတြထဲမွ အဖိုးအို အဖြားအိုမ်ားကို ကၽြန္းေပၚမွာ ရွင္ဘုရင္တို႔၊ ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္ဝသူတို႔က တာဝန္ေပးထားခံရသူတို႔က ဆယ္ယူကာ ေကၽြးေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ထားသည္ဟူ၏။

တစ္ခါမွာေတာ့ ရွစ္ႏွစ္ကိုးႏွစ္အရြယ္ သားကေလးတစ္ေယာက္၏ဖခင္ လူငယ္တစ္ေယာက္ သူ႔အေဖအိုၾကီးကို ေရေမွ်ာဖို႔ ပုတ္ေတာင္းရက္ေနသည္ကို သားေလးက ျမင္၏။ အနားလာျပီး သားေလးက သူ႔ဖခင္အား အေဖ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ဟု ေမးသတတ္။ ပုတ္ေတာင္းရက္ေနတာေလကြာ ဆိုေတာ့ ဘာလုပ္ဖို႔ ရက္တာလဲဟု ဆက္ေမးသတတ္။ မင္းအဘိုးက အိုျပီေလကြာ။ ဒို႔အိမ္မွာ သူဘာမွ အလုပ္မလုပ္နိုင္ေတာ့ဘူး။ အေဖလည္း သူအတြက္ ေရွ႕ဆက္ရွာမေကၽြးနိုင္ေတာ့လို႔ မင္းအဘိုးကို ဒီေတာင္းၾကီးထဲမွာ ထည့္ျပီး ျမစ္ထဲေမွ်ာလိုက္မလို႔။ သားေရ ဟုိပင္လယ္ဝမွာေတာ့ မျပန္ကၽြန္းဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီကၽြန္းေရာက္သြားရင္ မင္းအဘိုးကို တတ္နိုင္သူေတြက ဆယ္ယူျပီး ေကၽြးၾကမွာေပါ့ကြာ ဟု ဆိုလိုက္ေတာ့ အသိဥာဏ္ရွိသည့္ သားငယ္က ခဏစဥ္းစားျပီးေတာ့ အေဖ…ဒီလိုဆိုရင္ ပုတ္ေတာင္းၾကီး ႏွစ္လုံးသာ အဆင္သင့္ရက္ထားလိုက္ပါေတာ့ ဟု ဖခင္အား ေျပာေလေတာ့၏။ ..ဟ မင္းအဘိုးက တစ္ေယာက္ပဲရွိတာဆိုေတာ့ ပုတ္တစ္လံုးဆို ေတာ္ျပီေလကြာ၊ ပင္ပန္းတာရွိတာပဲ၊ ေနာက္ထပ္တစ္လံုးက ဘာလုပ္ဖို႔ ရက္ရမွာလဲ ဟု ေမးေသာအခါ ေအာ္ မဟုတ္ဘူးေလ အေဖရယ္။ အေဖ့အလွည့္က်ေတာ့ သားက ပုတ္ေတာင္း မရက္တတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခုကတည္းက တစ္လံုးအပို ရက္ထားေပးပါလို႔ ေျပာတာပါ ဟု သူ၏သားငယ္က ေျပာျပလိုက္ေလသတဲ့။ ပံုျပင္ကေလးက ဒါပါဘဲ။ သို႔ေသာ္ ဒီပံုျပင္ကေလးက ေပးသည့္ သင္ခန္းစာ အေတြးေတြကေတာ့ ေျမာက္မ်ားစြာ က်န္ရွိပါသည္။

အတုန္႔အလွည့္အတုန္႔အျပန္ဆိုတာ ရွိသျမဲပါဘဲ။ ဘဝအရုဏ္ဦးဆည္းဆာ အရြယ္ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ သားသမီး လူငယ္လူရြယ္ ပ်ိဳျမစ္နုငယ္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔အတြက္ ဂ်ပန္ပံုျပင္ကေလးထဲကလို ပုတ္တစ္လံုး အပိုရက္ထားခံဖို႔ ေနထိုင္ၾကမလား၊ ခုကတည္းက ေနာင္ဘဝ ေနဝင္ဆည္းဆာညိုအတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားၾကမလား ဆိုတာ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ဘဝ ေနညိုဆည္းဆာ အခ်ိန္ေရာက္ၾကသည့္ သက္ၾကီးရြယ္အို မိခင္ဖခင္ေက်းဇူးရွင္မ်ားသည္ တကယ္ေတာ့ သူတို႔၏ ဘဝနဲ႔ရင္းႏွီးျပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္း သိုေလွာင္ထားသည့္ ဘဝအေတြ႔ၾကံဳ၊ ဘဝအသိဥာဏ္ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအိုးၾကီးေတြ၊ ေရွာင္စရာ ေဆာင္စရာအျပင္ တကယ့္ဘဝ အႏွစ္သာရျဖစ္သည့္ သဒၶါ သီလ ပညာ စသည့္ ရတနာမ်ားျဖင့္ ျပည့္ၾကြယ္ဝေနၾကသည့္ အိုၾကြယ္ ရတနာတိုက္ၾကီးေတြပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအိုၾကြယ္မ်ားကို အိုပယ္ အျဖစ္ပစ္မထားၾကဘဲ ထိုသူမ်ားကို ၾကည့္ရွဳ႕ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ထိေတြ႔ဆက္ဆံျခင္း ျပဳလုပ္နိုင္ၾကပါမွ သူတို႔ထံမွ အၾကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္း စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းမ်ား ကူးစက္လာျပီး မိမိတို႔ဘဝေတြမွာလည္း ပိုမိုျပည့္စံုလွပမွာေသခ်ာပါသည္။

ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ အိုပယ္ဆိုတာ သူအိုေတြကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ အသိမၾကြယ္ သီလကြယ္ အိုပယ္ ျဖစ္သြား၏ ဟူသည့္အတိုင္း အသိဥာဏ္လည္း မရွိ၊ သီလ(သမာဓိ ပညာ) အက်င့္သိကၡာလည္း မရွိသူမ်ားကိုသာလွ်င္ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ ၾကီးသည္ျဖစ္ေစ အိုပယ္မ်ားဟု ျမတ္ဗုဒၶက မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလံ ယာဝ ဇရာ သာဓု- သီလသည္ အရုဏ္ဆည္းဆာ နုပ်ိဳသည္မွ ဘဝဆည္းဆာညို အိုသည့္တိုင္ေအာင္ ေကာင္း၏ ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အိုေလ အိုေလ ေကာင္းေလ ဆိုသည္မွာ သီလရွိသူမ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏။ အက်င့္သီလသည္ အိုသည္မရွိ၊ အိုပယ္ဆိုတာ မရွိ။ သီလေကာင္းမွ ဘဝအတြက္ စိတ္ခ်ရ၏။

မိမိ၏ သီလ သမာဓိ ပညာတို႔သည္ ဘဝအတြက္စိတ္အခ်ရဆံုး စြမ္းရည္မ်ားပင္ျဖစ္၏။ မိမိသီလကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်မွဳရွိသူတိုင္းသည္ ေလာကဓံတရားဆိုးမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ၾကံဳရေသာအခါ ပို၍ပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းစြာ သတၱိရွိရွိ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းနိုင္စြမ္းရွိၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလသည္ မိမိ၏စိတ္ကို မ်ားစြာ အားရွိေစသည္။ စိတ္အားရွိေသာေၾကာင့္ပင္ သီလရွိသူမ်ား အသက္ပိုမိုရွည္ၾက၏။ စိတ္အားျပည့္ဝဖို႔က သမာဓိတရားသည္လည္း မ်ားစြာအေရးၾကီးပါ၏။ သမာဓိရွိပါမွ မိမိစိတ္ကို စုစည္းထားနိုင္ျပီး ေလာကဓံအဆိုးေလးပါးဒဏ္ကိုလည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ခံကာ ေလာကဓံအေကာင္း ေလးပါးႏွင့္ ၾကံဳလာျပန္လွ်င္လည္း တည္တည္ၾကည္ၾကည္ပင္ ေမာက္မာ ေမာ္ၾကြားမွဳမရွိဘဲ တည္ၾကည္ေလးနက္စြာ ေနထိုင္တတ္ပါ၏။ ထို႔ျပင္ ပညာသည္လည္း စိတ္အင္အားတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုသိုလ္အကုသိုလ္၊ အမွားအမွန္၊ အဆိုးအေကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္း ေကာင္းစြာ ခြဲျခားသိျမင္နိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ ပညာရွိမွ ျဖစ္နိုင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ပညာမာန္တက္ေနသူမ်ားကိုေတာ့ တကယ္တမ္း ပညာတတ္သူလို႔ေတာ့ သတ္မွတ္ဖို႔ခဲယဥ္းလွပါ၏။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြ၏ လကၡဏာျဖစ္သည့္ စဥ္းစားႏွိုင္းခ်ိန္ ခြဲျခမ္းေဝဖန္သံုးသပ္တတ္ျပီး တကယ့္အမွန္တရားကို သိျပီး လိုက္နာက်င့္သံုးပါမွ ပညာရွိဟု ဆိုလွ်င္ ပိုမွန္ပါလိမ့္မည္။

မိမိတို႔၏ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔သည္ ဘဝေမွာ္ရုံေတာၾကီးထဲမွာ အကယ္စင္စစ္ အားကိုးရာ ရွာမရနုိင္ေခ်။ မိမိ၏ သီလ သမာဓိ ပညာ တို႔သည္သာလွ်င္ အလြန္ရွဳပ္ေထြးလွသည့္ ဘဝဆိုသည့္ သံသရာမွာ အားကိုးရာအမွန္စင္စစ္ျဖစ္ေလေတာ့၏။

အိုေလ ေကာင္းေလျဖစ္သည့္ တရားမ်ားကို နိဗၺာန္တံခါးေပါက္ ေခါက္သည့္တိုင္ က်င့္ၾကံနိုင္ပါေစ။

မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား သက္ၾကီးရြယ္အို အိုၾကြယ္မ်ားကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္နိုင္ၾကပါေစ။

ဘဝ၏ ဆည္းဆာတိုင္းမွာ လူတိုင္း လွပနိုင္ၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္

ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)

၆-၁-၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment