" စိတ္ကူးတုိ႔၏ ကြန္႔ျမဴးရာ အႏုပညာတုိ႔ရဲ႕ ေပါင္းစည္းရာ မိမိဖန္တီးထားတဲ့ ဒီဘေလာ႔ရပ္၀န္းေလးမွ မိတ္ေဆြအား ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆုိပါသည္...။

Tuesday, March 1, 2011

ေလာကနီတိ1

''နီတိ'' ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ သသၤကရိုက္ပါဠိ ဘာသာစကားျဖစ္ ၍ ''လမ္းညႊန္''

ဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုနိုင္ေပသည္။ ေလာကလူသားတို႕ု လိုက္နာအပ္သည့္ လူမႈက်င့္ဝတ္ နွင့္ လူမႈစည္းကမ္းမ်ား ဆိုင္ရာလမ္းညႊန္ထားခ်က္မ်ား ကို ေပါင္းရံုး၍ ေလာကနီတိ ဟုေခၚေဝၚသံုးနွုန္းျခင္းျဖစ္သည္။

ေတာင္တိုင္းတြင္ပတၲျမားမရိွ။

ဆင္တိုင္းတြင္ အျမဳေတမရိွ။
ေတာတိုင္းတြင္ စႏၵကူးမရိွ။
အရပ္ဌာနတိုင္းတြင္လည္း ပညာရိွသုခမိန္မရိွ။

There is no ruby in every mountain.
There is no pearl in every elephant.
There is no sandalwood in every forest.
There is no sage in every place.


ပညာလိုလားသူသည္ ပညာရွိပုဂိၢဳုလ္ထံအေရာက္သြားျပီး ပညာကိုၾကိဳးစား၍ဆည္းပူး

သင္ယူရာ၏။

စည္သည္တီးမွ ျမည္သကဲ့သို့ ပညာရိွ သည္လည္း သူေမးလာေသာအခါမွသာေျဖၾကား

ေျပာဆိုေလ့ ရိွ၏။
သူမိုက္သည္ကား သူတစ္ပါးေမးသည္ျဖစ္ေစ မေမးသည္ျဖစ္ေစ လြန္မင္းစြာ ေျပာေဟာ တတ္ေပသည္။

One who wants knowledge should get to the wise and learn seriously.

As a drum emits sound when struck the learned responds only when asked.
Asked or not, the uneducated speaks too much.

ေပပုရပိုက္စာရြက္၌ ေရးထားအပ္ေသာ အတတ္ပညာကို ကိုယ့္အတတ္ပညာဟုမမွတ္ယူ

ေကာင္း။
ထို့အတူသူတစ္ပါးလက္ဝယ္၌ ရိွေသာ ဥစၥာကိုလည္း ကိုယ့္ဥစၥာဟု မမွတ္ယူေကာင္း။

Chronicled knowledge shall not be regraded as one's own.
Property in the hands of other shall not be regarded as one's own.

လိမၼာယဥ္ေက်းရိွမရိွကို ကိုယ္အမူအရာ နွုတ္အမူအရာအားျဖင့္ သိနိုင္၏။
ပညာရိွသည္မရိွသည္ကို ေျပာဆိုေသာစကားကို ေထာက္ခ်င့္၍ သိနိုင္၏။

Being cultured or not can be known by behavior.
Being learned or not can be known by speech.

www. ayeyarwaddylibrary.blogspot.com/ မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္..။

ေလာကနီတိေလးေတြကုိကူးယူေဖာ္ခြင္႕ျပဳတဲ႕ဧရာ၀တီစာၾကည္႕တုိက္မွflowerpoem ကုိလည္းကၽြန္ေတာ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...

စာေရးသူ၌လည္း ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ နိုင္ငံ့ရတနာ ဆုံးမစာ အုပ္ေလးရွိပါသည္။ ယင္းစာအုပ္ထဲ၌ ၿပည့္သူ႔နီတိ ေလာကနီတိမ်ား အၿပည့္စုံပါရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူအေနနဲ႔ အခ်ိန္မအားလပ္ေသး၍ ဧရာဝတီစာၾကည့္တိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ၿပလိုက္ပါသည္။ ေနာက္မ်ားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ၿပသြားမည္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

(ေမ့သားလွ-ဇလဂၢ)

No comments:

Post a Comment